Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


oh frustrerend he die weegschaal, alhambra 
Hier blijft het het ergste dat man me er om de paar dagen bijroept van kijk eens hoe licht ik ben, ondanks mijn bakje chips van gisterenavond etc en dan ikzelf waarbij het niet lukt om echt verder af te vallen. En ik weet wel dat ik afgelopen week weer wat teveel cola heb gedronken, maar ik had teveel stress waardoor ik slecht sliep en hoofdpijn had en dus overdag behoefte aan cola.  

En gisterenavond nam ik voor een keer het aanbod of ik ook wat chips wilde aan en heb ik er niet eens echt van kunnen genieten en het snel op 'moeten' eten, omdat kind uit bed kwam en ik dus mee naar boven moest omdat ze bang was vanwege een nachtmerrie. 

Verder gisteren gelukkig wel een goede dag qua beweging gehad dus dat scheelt weer.  Huishoudelijke taken en veel gewandeld.  

alhambra

alhambra

22-09-2024 om 11:52 Topicstarter

Beetje flauw van je man, Happyapple.

Ben net klaar met sporten in de sportschool dus dat is in ieder geval gelukt.

Ik heb terug zitten denken over de afgelopen twee weken en zicht op de verkeerde keuzes die ik gemaakt heb. Ik hoop mijn man mee te krijgen zodat we bepaalde dingen niet meer of minder zullen kopen. We eten het omdat het er is.

Het komt vervelend over @HappyApple. Weet je waarom hij het zo benadert?

@Alhambra. Vervelend van die 0,5 kg tov je gewicht. Maar wel goed dat je zicht hebt op de oorzaken en weet hoe je die wil aanpakken.
Ik denk dat ik langzaam aan het punt bereik van een plateau en dat het goed is om gewicht ook te gaan bijhouden. Niet omdat er perse iets af moet, maar wel om in de gaten te houden dat ik stiekem niet meer ga eten onder het mom van de trainingen. Ik zou er dan 1 moeten hebben die ook vetpercentage enzovoort meet, maar ik lees zulke verschillende ervaringen over. Meten jullie je maten ook op en houden jullie het ergens bij? Liefst in een app zodat je progressie kunt zien? 
Vanochtend weer bootcamptraining. Detrainer van vandaag staat bekend om de einden die hij loopt. Het was een pittige training. Bij de cooling down bleek een lid haar jasje te hebben laten liggen dus zij liep even terug en wij verder. We zijn extra langzaam met veel oefeningen terug gegaan zodat ze erbij kon komen maar bij de startlocatie was ze er nog niet. Ik ben met drie teamgenoten en de trainer teruggegaan om haar op te halen maar we zagen haar nergens. Alle vier een andere route terug al hardlopend. En zo had ik er dus nog ruim 2 km bij hardgelopen in best een hoog tempo na een intensieve bootcamp van 1 uur. Ze dacht een shortcut te pakken maar had zich in de route vergist. Eind goed al goed. 

Ninoea schreef op 22-09-2024 om 13:35:


 Meten jullie je maten ook op en houden jullie het ergens bij? Liefst in een app zodat je progressie kunt zien?

Ik wordt elke maand gemeten en van alle kanten gefotografeerd door mijn trainster en die foto's en metingen gaan in een exel.

Bij een weegschaal met vet% gaat het niet zo zeer of ze de juiste absolute waarde aangeven als ze het verschil tussen 2 waarden maar goed aan geven

Je moet dan ook niet het resultaat van de ene weegschaal met het resultaat van een andere vergelijken.

ik weeg alleen

alhambra

alhambra

22-09-2024 om 18:30 Topicstarter

Ik weeg alleen en noteer wekelijks wat ik weeg.

Net een goede keuze gemaakt tijdens het avondeten. Wel een normale portie curry madras maar geen kroepoek erbij.

Ninoea schreef op 20-09-2024 om 21:49:

 

@missbobby dat klinkt als een goede routine. Doe je dat thuis? Vind je het ook leuk? 

Ik doe dat wel in de sportschool. Thuis sporten vind ik lastig. Ik vind het niet leuk maar ook niet stom. Neutraal eigenlijk. Vroeg opstaan ervoor is soms niet fijn maar het gevoel als ik geweest ben, is goud waard!

Niet leuk wat je man doet Happyapple .
Weet je ook waarom hij dit doet?

Voorheen ging ik op de luxe weegschaal van de sportschool. En tussendoor af en toe thuis voor het gewicht.
Op het moment ga ik even helemaal niet op de weegschaal. Was toch al iedere keer een teleurstelling en nu met de medicatie hou ik vocht vast. Die negativiteit van de weegschaal wil ik nu helemaal niet zien .

Envelop we zitten in een traject voor een 2e kindje. Daar waar t traject voor onze eerste nog vrij makkelijk was zitten we nu in een ivf/pgt traject.

Het eten was dit weekend niet best. Zaterdag hele dag op pad. Dus lunch was niet al te best en avondeten was een diepvries pizza. Gisteren uiteten geweest wat voor de calorieën tekort ook niet helpend is.
Vandaag weer een nieuwe dag.

alhambra

alhambra

23-09-2024 om 08:57 Topicstarter

Bailey26, veel sterkte met het vruchtbaarheidstraject. Van wat ik hoor is het erg pittig. 

De vakantie gaat tot nu toe erg goed. Er zitten een paar ontzettend sportieve en gezonde meiden bij en ik kopieer gewoon hun eet/drink/beweeggedrag. Ik denk dat dit de eerste vakantie wordt waarbij ik niet kilo's zwaarder terug ga komen! (Heb al gevraagd of ze in mijn huis willen komen wonen,  zodat ik nooit meer zelf na hoef te denken over mijn eetpatroon, maar helaas...)

zaterdagmiddag terug van vakantie.  Eerst nog een wandeling van bijna 8 km gemaakt en toen naar huis toe.  Makkelijk,  70 minuten rijden verderop.  Thuisgekomen direct totaal onverwacht een terrasje vn 4 bij 4 ontdaan van alle tegels,  die naar voren gesjouwd en een uur later stond mijn broer met een kar bomvol prachtige bestrating bij ons op de oprit.  Wederom sjouwen....
Daarna op de fiets naar een plek in onze gemeente waar een feestweek is.  Parade gekeken en naar een beurs geweest en mensen ontmoeten. 
Zondag de hele middag en avond op een geweldig feest geweest. 
Deze week hebben we nog vakantie maar we doen allerlei dingen. Vandaag zand gehaald bij mijn broer om te gebruiken bij opnieuw bestraten.  Bestraten doet man.  Ik ben naar Fit20 geweest.  De legg press was met name heel moeilijk vanwege hamstrings. 
Morgenochtend eerst naar de notaris.  Dan naar een jaarmarkt.  Daar zet ik hopelijk nog wat stappen want de rest van de dag hebben we weer feest en etentje. 

Ninoea,  ik woog me altijd wekelijks maar nu vaak 1x per maand.  Komt in een app (vocht, vet, spieren). Eerst ook wel huidplooimeting maar daar heb ik geen zin in.  Ik heb die laatst wel gehad met de keuring.  

Bailey26 schreef op 23-09-2024 om 08:36:

Niet leuk wat je man doet Happyapple .
Weet je ook waarom hij dit doet?

Envelop we zitten in een traject voor een 2e kindje. Daar waar t traject voor onze eerste nog vrij makkelijk was zitten we nu in een ivf/pgt traject.

Ja, ik weet het dus niet zo goed.  Hij is aan de ene kant erg trots dat hij zoveel is afgevallen, dus dat hij dat wil showen, snap ik ergens nog wel. Maar het voelt bij mij af en toe wel een beetje als het erin wrijven dat het bij mij moeilijker en veel langzamer gaat. En ik denk niet dat hij dat uit 'onaardigheid' doet ofzo, maar hij heeft ook niet helemaal het inlevingsvermogen in het vrouwelijke lichaam en de hormonale cyclus, zeg maar. Hij blijft vinden dat ik dan 'gewoon', net als hij,  meer discipline moet hebben en 'gewoon' niet moet snoepen of 'gewoon' geen tussendoortjes moet pakken en hij gelooft ook echt niet dat ik meer trek heb na een slechte nacht of als ik ongesteld ben enzo.  

Tja, als dat zo makkelijk was,  dan deed ik dat wel 'gewoon' he?  

En dan ben ik ook nog eens 25 cm kleiner dan hij,  waardoor ik me ook eigenlijk sowieso amper extra calorieën kan veroorloven op een dag met weinig beweegmogelijkheden.

Sterkte met je traject, Bailey, lijkt me heel heftig met al die hormonen. 

Happyapple schreef op 24-09-2024 om 06:29:

[..]

Ja, ik weet het dus niet zo goed. Hij is aan de ene n dat ik dan 'gewoon', net als hij, meer discipline moet hebben en 'gewoon' niet moet snoepen of 'gewoon' geen tussendoortjes moet pakken en hij gelooft ook echt niet dat ik meer trek heb na een slechte nacht of als ik ongesteld ben enzo.

wat mij heel erg heeft geholpen bij de eerste 10kg afvallen was echt een weekplan van een week maken en dat dan de avond ervoor afwegen en klaar zetten. Ook die tussendoortjes. Juist die tussendoortjes eigenlijk.

En onze hormoonschommelingen helpen gewoon ook niet mee idd.

Tja, als dat zo makkelijk was, dan deed ik dat wel 'gewoon' he?

op zich is het wel zo makkelijk, maar die volle focus erop en het vasthouden van die mindset is wel heel lastig, zeker als je het gevoel hebt dat je jezelf dingen moet ontzeggen om het doel te bereiken. Het voelt als straf en dat is nooit fijn. Dus his het verdraaid lastig om het "gewoon" te doen.


En dan ben ik ook nog eens 25 cm kleiner dan hij, waardoor ik me ook eigenlijk sowieso amper extra calorieën kan veroorloven op een dag met weinig beweegmogelijkheden.

het komt natuurlijk niet op een dag aan. Die calorienbalans kun je ook over 3 of 4 dagen maken.

Maar jouw max intake zal altijd een stuk kleiner zijn dan die van hem. Vervelende is alleen dat je vaak evenveel drankjes neemt en porties die opgeschept worden op elk bord even groot zijn. Want dat is 'eerlijk'.


Bij mij is de eerste vakantiekilo is er af.
Eerste werkdag is geweest en ik probeer het gezonde eten en sporten met regelmaat weer op te pakken.
Dus vanmorgen begonnen in de sportschool. 
Gisteravond al een stukje gewandeld.
Hopelijk red ik het nu wel om nog 8 kg af te vallen. 

Wij hadden gisterenochtend een afspraak om de resultaten van het sociaal emotioneel en het adaptief onderzoek over onze oudste pleegdochter te bespreken. Het was herkenbaar maar ook verdrietig om te horen hoe ze functioneert en bevestigd te krijgen wat haar perspectief is. Het was dus een enerverende ochtend.
Ik doe bijna altijd mee aan de bootcamp van de maandagochtend, maar dat kon hierdoor dus niet. Daarom had ik er eentje gisterenavond om 8 uur ingepland. Dat is eigenlijk te laat voor mij om nog echt lekker te kunnen sporten. Dat merkte ik gisteren dan ook wel. Het hielp wel om mijn hoofd wat leger te maken, maar ik heb normaal meer lol in de training. 
Jammer genoeg valt de bootcamp morgenochtend uit en heb ik dus ook morgen een training in de avond. Gelukkig wel om 19.30 uur ipv 20.00 uur. 
Vannacht slecht geslapen. Ik werd tegen die uur wakker en ging aan het malen over de uitkomsten van het onderzoek. Duidelijk dat dat dan toch weer energie en verwerkingstijd kost. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.