Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Ik haak hier voorlopig  even af. Het gaat mentaal niet zo lekker  met me en het afvallen  lukt helaas  ook al maanden  niet. Al dat fanatieke sporten hier te lezen en goede resultaten  maken dan helaas dat ik me nog slechter ga voelen. Succes allemaal, hopelijk  ben ik over een tijdje weer wel in staat aan te sluiten en genoeg motivatie  te vinden.

lientje69 schreef op 24-09-2024 om 10:03:

Ik haak hier voorlopig even af. Het gaat mentaal niet zo lekker met me en het afvallen lukt helaas ook al maanden niet. Al dat fanatieke sporten hier te lezen en goede resultaten maken dan helaas dat ik me nog slechter ga voelen. Succes allemaal, hopelijk ben ik over een tijdje weer wel in staat aan te sluiten en genoeg motivatie te vinden.

Als dat het effect is van dit draadje op jou is dat een goede keuze maar zou niet zo moeten zijn. 

Ik ben ook wel eens jaloers op die goede resultaten maar ik heb ze op dit moment ook niet.

En dat heeft niet alleen met 3 weken vakantie te maken, ook ik sta al maanden stil en sport ook al maanden eerder niet dan wel.

Hopelijk zien we je snel terug want dan voel je je beter. 

Eens met Ysenda, Lientje. 

Eens met Ysenda. Rot dat je je er zo bij voelt. Wellicht is hier op het forum een ander topic (te openen) dat beter helpend is. Ik wens je heel veel succes en voel je altijd welkom om terug te komen mocht dat weer passend zijn.

alhambra

alhambra

24-09-2024 om 12:58 Topicstarter

Sterkte, Lientje!

Sterkte Lientje!
Wij hebben vandaag de laatste volle dag hier op het eiland. Hou mijn hart vast voor de weegschaal 

Eerst ff nog een paar dagen lekker thuis en dan dinsdag weer werken en vol aan de bak.

alhambra

alhambra

24-09-2024 om 15:25 Topicstarter

Zo een borrel op het werk. Normaal had ik wel wat frisdrank en een hapje genomen maar nu houd ik het bij spa rood en wat groenten. Ik moet echt opletten.

Gisterenavond nog wat genomen maar erg weinig. Nu volhouden.

alhambra

alhambra

24-09-2024 om 17:47 Topicstarter

Nou er was geen spa rood of water dus ik heb uiteindelijk niets genomen. Net thuis wel even een banaan en een koekje want ik viel om. Lastig moment zo net voor etenstijd.

alhambra schreef op 24-09-2024 om 17:47:

Nou er was geen spa rood of water dus ik heb uiteindelijk niets genomen. Net thuis wel even een banaan en een koekje want ik viel om. Lastig moment zo net voor etenstijd.

Wat stom zeg dat er geen spa rood of water was. Wat is dat voor een borrel vraag ik me dan af. 

alhambra schreef op 24-09-2024 om 17:47:

Nou er was geen spa rood of water dus ik heb uiteindelijk niets genomen. Net thuis wel even een banaan en een koekje want ik viel om. Lastig moment zo net voor etenstijd.

Nou wat stom zeg dat er geen spa was

En herkenbaar hoor dat het zo net voor etenstijd heel lastig is.

En hopelijk tot snel, Lientje!

Als het niet helpend is om hier mee te lezen en schrijven dan is het een goede keuze Lientje.
Maar je blijft natuurlijk altijd welkom.
Hopelijk gaat het snel mentaal beter 

lientje69 schreef op 24-09-2024 om 10:03:

Ik haak hier voorlopig even af. Het gaat mentaal niet zo lekker met me en het afvallen lukt helaas ook al maanden niet. Al dat fanatieke sporten hier te lezen en goede resultaten maken dan helaas dat ik me nog slechter ga voelen. Succes allemaal, hopelijk ben ik over een tijdje weer wel in staat aan te sluiten en genoeg motivatie te vinden.

Lientje ik zou het jammer vinden als je afhaakt. Je hoeft niet per se resultaten te halen. Volgens mij ben je nu veel te streng voor jezelf en leg je de lat veel te hoog. Motivatie is een overschat fenomeen. Routine is veel eenvoudiger. Doe elke dag iets liefs en gezonds voor jezelf, ook al is het klein. Kan ik je nog overhalen om iets te blijven doen? Bijvoorbeeld om op één been staan tijdens het tandenpoetsen? Twee minuten iets voor jezelf doen elke dag? Of weet je zelf iets dat je dagelijks kunt doen waardoor je weer positiever over jezelf kunt denken. Geef jezelf een schouderklopje. 

Ik heb wel eens yoga deelnemers in de les die zichzelf moeiteloos in elke hoek vouwen omdat ze nu eenmaal zo gebouwd zijn. Maar dat is helemaal geen prestatie. Ik heb veel meer bewondering voor iemand die moeite doet, ook al komt die niet zo ver in een houding. Het gáát helemaal niet om het resultaat. Het gaat erom dat je iets doet. En dat je dan voelt hoe dat voor je is. Gaat het makkelijk of moeilijk? Zet elke dag een stapje. Een mini stapje. Die ook haalbaar is op de moeilijke dagen. 

Tja, ik slik ook wel eens als ik het aantal stappen zie die verzet worden en dat er gebootcampt wordt en nog veel meer. Dan denk er ook wel eens aan een draadje "Gezondere levensstijl, bij wie mislukt het ook regelmatig" te starten. Maar daar gaat het bij mij nog nèt te goed voor. En dan praat je elkaar misschien ook weer de put in, dus vandaar dat ik af en toe toch maar hier post.

Ik zou wel willen dat ik (1) wat vaker achter mijn bureau vandaan kwam om stappen te zetten, en (2) me rond het avondeten wat meer in zou houden met opscheppen en nootjes knabbelen.
Ben inmiddels een pond zwaarder dan vlak na mijn vakantie, toen ik tot mijn verbazing wat afgevallen was. En met die twee acties zou ik die pond naar verloop van tijd weer kwijtraken, vermoed ik. Het klinkt zo simpel, die 2 punten, maar ik vind het maar lastig ze uit te voeren.

Het is ook lastig! Zo’n topic lijkt mij juist fijn om ook problemen te delen. Zonder elkaar de put in te praten. Onder het motto: gedeelde smart is halve smart en gedeelde vreugde is dubbele vreugde. Bij mij gaat ook niet altijd alles goed hè.

alhambra

alhambra

24-09-2024 om 21:46 Topicstarter

Auwereel schreef op 24-09-2024 om 21:23:

Tja, ik slik ook wel eens als ik het aantal stappen zie die verzet worden en dat er gebootcampt wordt en nog veel meer. Dan denk er ook wel eens aan een draadje "Gezondere levensstijl, bij wie mislukt het ook regelmatig" te starten. Maar daar gaat het bij mij nog nèt te goed voor. En dan praat je elkaar misschien ook weer de put in, dus vandaar dat ik af en toe toch maar hier post.

Ik hoop dat we dit draadje zo kunnen blijven zien. Iedereen werkt aan een gezondere leefstijl. Met ups en down en iedereen heeft andere doelen en ander resultaat. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.