Eten
afrodite05
23-09-2024 om 09:45
Wij eten Griekse salade met aardappelbolletjes uit de airfryer, hamburger en sperziebonen.
anijsblokje
23-09-2024 om 14:39
Ik tel mijn lunch als "Wat eten we vanavond" want vanavond is het weer dezelfde salade als donderdag en waarschijnlijk ook weer onderweg.
Als lunch had ik frietjes met mayonaise en een wortel-bietenburger met rode koolsalade. Was lekker, die burger ga ik een keer proberen na te maken maar dan verstop ik er ook nog witte bonen of zo in.
Moosey
23-09-2024 om 14:44
Hm, lekker Anijs!
ik twijfel. Van wat ik in huis heb is zo ongeveer het enige wat ik kan maken wraps met tomaten en mais en suçuk. Of iets van een peulvruchten-salade met mais en tomaat en suçuk. Als ik iets anders wil moet ik naar de supermarkt. Had ook al wel even aan mosselen gedacht… ik twijfel nog even verder.
Dewi-Sri2
23-09-2024 om 15:02
De frietjes in de airfryer waren geweldig gelukt! Dat doen we vanavond dus nog een keer, met witlofsalade en wat boudin blanc die ook op moet. Jammer dat ik nog steeds zin heb in pannenkoeken...
Ted68
23-09-2024 om 17:42
2 van mijn kinderen willen spaghetti Carbonare, en ik heb zin in een broodje ei, met een tomatensoepje...
yette
23-09-2024 om 17:53
Saus van de meegenomen tomaten, zelfgemaakte dunne tagliatelle/platte spaghetti (geen idee of daar een naam voor is ) accras de morue en gehaktballetjes uit de oven, salade.
Dewi-Sri2
23-09-2024 om 17:59
yette schreef op 23-09-2024 om 17:53:
Saus van de meegenomen tomaten, zelfgemaakte dunne tagliatelle/platte spaghetti (geen idee of daar een naam voor is ) accras de morue en gehaktballetjes uit de oven, salade.
Mijn zelfgemaakte lintpasta noem ik per definitie "malfatte". Dat is wel een officiële naam, maar omdat het bij mij altijd een zooitje wordt als ik het zelf snij, blijf ik het lekker zo noemen .
Die accras de morue klinken heerlijk! Maak je ze zelf (dan heel graag een recept) of zijn ze k&k? Bij mijn Intermarché zie ik vaak allerlei vormen van morue (meestal brandade) liggen, maar ik geloof niet dat ik dit ooit ben tegengekomen.
Koreveen
23-09-2024 om 18:57
Hi kookgodinnen. Ben weer terug na een mooie rondreis door Colombia. Echt een fantastisch mooi land en veel mooie natuur gezien.
Qua eten was het vaak niet superspannend wel smakelijk (en goedkoop). Veel vlees en (versgevangen) vis. En de platano frito, frietjes van bakbanaan waren echt heel lekker.
De arepa's kwamen m'n neus uit. Die zijn echt gortdroog en kreeg je ook bij je ontbijt. Ik vroeg regelmatig om "pan" - brood maar dan kreeg je zoetig brood (a la duivekater). Ook niet heel lekker met je gebakken eieren. En in sommige gevallen zat er ook kaas in het brood. Smaakte niet zo met jam.
En kaas.... ze hebben daar alleen witte, hele jonge smakeloze kaas maar die gooien ze ook in de koffie of hete chocolademelk. Ik heb het even geproefd maar dat is niets voor mij.
We hebben een aantal keer bij Peruaanse en Mexicaanse restaurants gegeten en dat was dan helemaal geweldig.
Wel heel lekker vond ik al het fruit. Ongelofelijk hoeveel soorten. We hebben ook veel mogen proeven. En gewoon meerdere soorten avocado's, veel smakelijker dan de Hass.
We hebben 1x 3 dagen all inclusive gezeten. Dat was geweldig. IOp een koffieplantage in een oude hacienda met 5 gastenkamers, was een open eetkeuken en daar stond een hele lieve dame de hele dag te koken. Met veel producten uit eigen moestuin. Er werd eigen brood gebakken en heerlijke taarten en fruitsappen. Ze sloeg op de gong en dan moest je zorgen dat je er was. Met alle gasten rond de tafel. Hele leuke gesprekken en goddelijk gegeten. En uiteraard de hele dag goede koffie drinken.
De vogels vlogen door de eetkamer heen en je zat middenin de natuur. (ok, die hele grote spin in mijn slaapkamer negeer ik....) Ik had daar wel 3 weken willen blijven en dan had ik 100 kilo gewogen.
Nu weer terug in het gareel. Heb er al een paar dagen op zitten op het werk met een dikke jetlag. Die is gelukkig nu over.
Lief heeft zaterdag de BBQ aangeslingerd en een flinke brisket met koffie/peperrub 10 uur low en slow gegaard. Die hebben we gegeten met zelfgemaakte BBQ saus en coleslaw.
Net de laatste stukjes op bruine bolletjes gegeten. Heerlijk!
Zal nu de laatste paar pags bijlezen over jullie (culinaire) belevenissen.
ToetieToover
23-09-2024 om 19:15
Klinkt geweldig Koreveen! Ik wil ook zo’n driedaagse met gong voor goddelijk eten in de natuur! En dat nog steeds zin hebben in pannenkoeken herken ik, nou ja, niet de pannenkoeken, wél dat je iets al heel lang wilt. Mijn aubergines gaven laatst voortijdig de geest, maar nu heb ik toch eindelijk een vers stel in de oven liggen met misomarinade. Erbij velveted kipfilethaasjes en komkommersalade.
MijnNaamIsHaas73
23-09-2024 om 20:23
Die koffieplantage klinkt fantastisch KV!
Wij aten vandaag broccoli met een vega schnitzel en aardappeltjes uit de airfryer
Moosey
23-09-2024 om 22:38
Ik heb je belevenissen nauwgezet gevolgd KV! Zag er echt fantastisch uit, als reis als geheel.
Hier nog een week tot take off Vandaag een lijstje gemaakt van wat er nog moet gebeuren voor die tijd, dat is goed te doen. Vandaag ondanks erg moe lijf toch mn lijstje afgekregen, dus dat is prettig. Morgen en overmorgen werken en etentjes, morgen bij een biologisch restaurant met vast vega driegangen menu en woensdag teamuitje met bbq.
vandaag werd het shakshuka van hele rijpe tomaten. Lekker.
Jynta1981
23-09-2024 om 22:38
anijsblokje schreef op 22-09-2024 om 22:29:
Ik kreeg tagliatelle met ragù voorgeschoteld vanavond. Salade erbij.
Bonne nuit, yette!
@Jynta: Kon/mocht je wel lopen vandaag? Laatste twee groepen niet gestart begreep ik. Wordt tijd dat ze het evenement kleiner gaan maken denk ik zo.
Ja! Ik zat in de laatste nog wel startende groep gelukkig!!
Wij aten gebakken aardappeltjes met schil, sperziebonen en een kipburger.
Morgen hutspot met voor de kids een gehaktbal en voor ons heb ik een bakje hachee uit de vriezer getrokken.
Dewi-Sri2
23-09-2024 om 23:04
Koreveen schreef op 23-09-2024 om 18:57:
De arepa's kwamen m'n neus uit. Die zijn echt gortdroog en kreeg je ook bij je ontbijt. Ik vroeg regelmatig om "pan" - brood maar dan kreeg je zoetig brood (a la duivekater). Ook niet heel lekker met je gebakken eieren. En in sommige gevallen zat er ook kaas in het brood. Smaakte niet zo met jam.
Oh, dat herken ik uit Indonesië, dat soort brood, die 'pan'. Daar heet het roti. Met gebakken eieren is het inderdaad ruk. Met veel andere dingen ook. Ik vond het het beste te doen met marmelade. En eigenlijk hou ik niet van marmelade.
Dolfje
24-09-2024 om 07:59
Moosey schreef op 23-09-2024 om 22:38:
Ik heb je belevenissen nauwgezet gevolgd KV! Zag er echt fantastisch uit, als reis als geheel.
Ja ik ook!
Wij hebben vandaag onze laatste dag hier, jammer maar ook wel weer fijn morgen weer rustig alleen in ons stille huis.
Vanavond gaan we Indiaas eten en een beetje op tijd naar bed want de wekker moet morgen om 5:45/6 uur..