Eten
irmaladouce
24-09-2024 om 08:40
Hallo allemaal ! Ik spring er maar gewoon weer in… na een rare zomerperiode. Eind juni hebben we enorme overstromingen van (de zijstromen van) de Rhône gehad en zijn onze fabrieken volledig ondergelopen. Wsch heeft Ted hier wat van meegekregen via de media. Gelukkig geen persoonlijke ongelukken. We zijn langzaam uit deze desastreuze situatie aan ‘t opkrabbelen...
Wowwwwww, dat klinkt geweldig, Koreveen! Hoe lang ben je weggeweest?
Waar gaat de reis heen, Moosey?
Haha, hap-snap-maandag, Teigera. Ik kan me onze hap-snap-dinsdagen en -donderdagen nog goed herrinneren, wat een gesjees was dat…
Bon, bref… we eten vanavond udonnoedels met paddenstoelen, rode puntpaprika, lenteui en aziatische smaakmakers.
Ted68
24-09-2024 om 09:15
Irma , wat fijn dat je er weer bent! En wat naar dat jullie ook betroffen zijn!
Ik heb er heel veel van mee gekregen, want er wonen vrienden van onze kinderen in een dorp wat ook betroffen is...
Ik ga vanavond met 2 vriendinnen uit eten...Maak bolognaise voor de kinderen...En kook vandaag nog een wolschotel met groenten en kipfilet voor in de vriezer van jongste zoon.... Hij gaat als eerste hier in huis op zichzelf wonen...Heb hem beloofd zijn vriezer te vullen.
yette
24-09-2024 om 09:18
Dewi-Sri2 schreef op 23-09-2024 om 17:59:
[..]
Mijn zelfgemaakte lintpasta noem ik per definitie "malfatte". Dat is wel een officiële naam, maar omdat het bij mij altijd een zooitje wordt als ik het zelf snij, blijf ik het lekker zo noemen .
Die accras de morue klinken heerlijk! Maak je ze zelf (dan heel graag een recept) of zijn ze k&k? Bij mijn Intermarché zie ik vaak allerlei vormen van morue (meestal brandade) liggen, maar ik geloof niet dat ik dit ooit ben tegengekomen.
Accras de morue zijn die balletjes, kabeljauwbeignets. Ik heb ze k&k van Leclerc in Zuid-Frankrijk meegenomen (heb een electrische koelbox) en heb ze simpelweg de laatste +/- 6 minuten naast zelfgedraaide gehaktballetjes in de oven gelegd. Was denk ik de eerste keer dat ik het at en het viel me niet tegen. Knapperig van buiten, fluffy van binnen. En ja, zelfgemaakt, zijn ze ongetwijfeld lekkerder. Maar mij veel teveel werk voor twee viseters.
Vanavond wordt het nasi, hoewel ... ik heb gisteren Comfort van Ottolenghi cadeau gekregen en heb nu dus verschrikkelijk veel zin om daarmee aan de slag te gaan!
Dolfje
24-09-2024 om 10:51
Ted68 schreef op 24-09-2024 om 09:15:
.Maak bolognaise voor de kinderen...En kook vandaag nog een wolschotel met groenten en kipfilet voor in de vriezer van jongste zoon.... Hij gaat als eerste hier in huis op zichzelf wonen...Heb hem beloofd zijn vriezer te vullen.
Teigera
24-09-2024 om 11:24
@Ted68: zo dat wordt een hele nieuwe fase, een kind dat de deur uitgaat!
@Koreveen: ik heb ook meegenoten van al je foto's en belevenissen, heerlijk. Het zag er fantastisch uit.
@Moosey: hoop dat jij ook zo'n mooie reis hebt! Nog maar een weekje, komt dichtbij al.
@irmaladouce: wow wat heftig. Hier in NL niet veel over gelezen eerlijk gezegd, maar het klinkt heel ingrijpend.
Wij eten vanavond kipdijfilet met roerbakgroenten in "Surinaamse boemboe" (gekocht bij foodello, ik probeer graag eens wat uit). Erbij platbrood.
Ted68
24-09-2024 om 14:36
O,O,O fijn toch zo'n laptop die zichzelf corrigeerd..... Maar de wolschotel zit in bakjes.....
Dewi-Sri2
24-09-2024 om 14:41
Jakkes Irma, wat een narigheid! En die lange nasleep ervan, dat vreet energie. Ik kan me goed voorstellen dat je wel wat anders aan je hoofd had dan onze eet- en kookclub. Veel sterkte ermee.
Ik zag iets voorbijkomen van udon. Goed idee. Ik heb nog kip, garnalen, broccoli, chinese kool, dat moet ook op voordat we zondag weer naar Nederland gaan. Ik maak er maar weer een lekker soepig prutje van. De laatste tijd eet ik liever noodles dan rijst, het zal wel weer een bevlieging zijn . Wel terughoudend met de pittigheid, echtgenoot heeft de laatste tijd last van z'n maag.
MijnNaamIsHaas73
24-09-2024 om 15:28
Wat heftig Irma! Hopelijk is alles snel weer hersteld.
Wij eten vanavond lasagne. Er wordt voor ons gekookt op dinsdag en dat is heel fijn. Maar het is de ene week lasagne en de andere macaroni en dat ben ik soms wel een beetje zat. Maargoed het is natuurlijk wel heel luxe dat het klaarstaat als ik thuis kom
afrodite05
25-09-2024 om 11:14
Oh Irma, wat naar! Sterkte!
Wij eten vanavond spinaziestamppot met gehaktballetjes en tomatensalade. Zoon moet na gisteren weer even wat meer groente binnenkrijgen. Hij heeft heel veel kale pasta (wel volkoren) gegeten, met maar een paar stukjes komkommer, een paar miniroosjes broccoli en misschien 2 plakjes courgette. Stamppot schuift dan makkelijker naar binnen. Het scheelt dat hij stamppot vooralsnog lekker vindt
Koreveen
25-09-2024 om 13:15
Irma, wat naar allemaal. Sterkte ermee. Ik ben 3 weken weggeweest (qua belevenissen lijkt het langer)
Moos, jaaa, jij gaat al bijna. Ben benieuwd naar jouw avonturen.
Vanavond eten we op de huid gebakken zalm met een ovenschaal vol groenten: rode biet, wortel, broccoli. Mjum. De rest gaat morgen met wat tonijn erbij in mijn lunchboxje.
Dolfje
25-09-2024 om 14:58
Zo ik ben er ook weer. Moesten vanmorgen heel vroeg op ( 5:45) en ben nu inmiddels thuis en de was staat aan en ik zit met een kop koffie op de bank.
Geen zin om naar de winkel te gaan maar heb nog soep in zak maar kan ook met bouillonblokjes en soepgroenten uit de diepvries een snelle soep met noedels maken. Paar broodjes hebben we ook nog in de diepvries en ook nog beleg in de koelkast.