Eten
Dewi-Sri2
25-09-2024 om 15:46
Ik zat aan pasta met kip te denken, maar ik geloof dat het toch maar weer ayam pedis wordt. Ik ontdekte nog sperzieboontjes in de groentela, dan kunnen die ook gelijk op. Gebakken eitje erbij, want ik heb geen zin om sambal goreng telor te maken.
MijnNaamIsHaas73
25-09-2024 om 15:52
Ik ga straks melanzane alla parmigiana maken. Daar eten we brood bij om de saus te dippen
Jynta1981
25-09-2024 om 18:20
Wij aten de hutspot met stoofvlees en gehaktballen die eigenlijk voor gister op de planning stonden.
Gister aten we taco's met vulling van gehakt, ui, paprika en mais, die voor vandaag op de planning stond. Erbij ijsbergsla en crème fraiche.
Voor morgen staat er kip madras op de planning, goed dat ik nu kijk: even de kip uit de vriezer halen.
yette
25-09-2024 om 20:36
Gevulde tomaten ui de oven, met geitenkaas, knoflook en basilicum op een laagje ontbijtspek. Erbij penne en fusilli (ik vond 2 aangebroken zakjes).
ToetieToover
25-09-2024 om 22:17
Vandaag aten we wilde zalm met een ketjapsaus, noedels en een zakje wokgroente. En verder spicy pompoensoep met hartige kwark.
Ik heb alweer braaf mijn eten klaar staan maken voor de komende 2 dagen voor mij en vriendlief (die eet maar 1x per dag een maaltijdsalade). 3 x Een salade van sperziebonen met reepjes tonijnsteak, ei, kikkererwten, komkommer, ui, augurk en een lekkere vinaigrette en een 3 x en en salade van wortels met arachideolie+rode wijnazijn+gember, pinda, hummus en reepjes eendenborstfilet.
De koelkast staat weer vol met bakjes en de afwasmachine draait. Ik had extra eitjes gekookt, lekker een zachtgekookt warm ei met zout
Moosey
26-09-2024 om 00:01
Irma, in wat voor zin zijn dat ‘jullie ‘ fabrieken? Hoe dan ook klinkt het als een hele nare situatie! Hoop dat je een beetje op streek bent in het opkrabbel-proces.
Wij gaan naar Canada! We vliegen maandag. Heb er héél veel zin in.
Gisteravond had ik een etentje met mijn team, dat was leuk maar helaas een tikje tegenvallend qua eten. Een lokaal seizoens-3 gangen diner met smakeloze flespompoen, en niet erg lekkere hete bliksem en een vrij fantasieloos dessert.
Vanavond had ik teamuitje met het hele bedrijf (kwam toevallig zo uit) en dat was héél leuk. Ik had als activiteit geregeld dat er iemand kwam met spullen om knikkerbanen mee te bouwen. Was echt heel leuk, al moet ik toegeven dat mijn teampje zeker niet de meest originele baan had gebouwd
Qua eten was het BBQ, wat wel prima was maar erg veel vlees.
afrodite05
26-09-2024 om 08:48
Vandaag afdeling restverwerking. We hebben nog heel veel tomaatjes liggen, er ligt nog wat broccoli en courgette. Dus ik maak een simpele pasta met gehakt en tomatensaus. Nog even bedenken of ik de groene groente ernaast serveer of door de saus heen mik.
yette
26-09-2024 om 09:56
Hier ook rest-verwerking: aubergine, paprika, courgette, tomaat & ui van de bakplaat, couscous, omelet met kaaskontjes en verse kruiden.
De volgende keer neem ik De Vader mee op reis - of zoeken we desnoods een zorghotel
De kinderen kunnen als we weg zijn prima her huishouden runnen. Ze verdelen zelf taken en bij thuiskomst ziet het er allemaal net zo, of zelfs beter uit. Met hem erbij, verwachten ze dat hij de leiding neemt (naast een 50-urige werkweek) wat hij niet doet. Een teringzooi. Bij mijn rondje koelkast-uitruimen, kon er zojuist 3-4 kg eten weg
irmaladouce
26-09-2024 om 10:54
Moosey schreef op 26-09-2024 om 00:01:
Irma, in wat voor zin zijn dat ‘jullie ‘ fabrieken? Hoe dan ook klinkt het als een hele nare situatie! Hoop dat je een beetje op streek bent in het opkrabbel-proces.
Wij gaan naar Canada! We vliegen maandag. Heb er héél veel zin in.
Ha nee, het zijn niet "onze" fabrieken, maar de fabrieken hier ter plaatse van de multinational waar ik voor werk...
En wat gaaf, Canada! Roadtrip? Veel plezier alvast!
Wij aten gisteren risone (vlgs mij hetzelfde als orzo) met pesto van rucola en walnoten. Met een paar minitomaatjes uit eigen tuin. Daar kwamen gestoomde brocs bij. Was lekker en voor man gemakkelijk naar binnen te schuiven, want die kwam met 1 kies minder van de tandarts.
Voor vandaag nog geen idee. Het is koud en nat en ik zit zwaar aan boeuf bourguignon te denken - maar te bewerkelijk voor een donderdag... Ik denk er nog ff over na.
Dewi-Sri2
26-09-2024 om 16:42
Vanavond deel 2 van de ayam pedis, deze keer met chinese kool. Ik wil de groentela zo leeg mogelijk hebben voor als we in Nederland zijn, anders voorzie ik weer narigheid als we terugkomen.
Zaterdag wordt het iets simpels, hoewel ik nog niet weet wat, en de avond dat we terugkomen heb ik gereserveerd voor couscous met ratatouille of tajine. Even kijken waar we dan het meeste zin in hebben.
En dan tussendoor: wat vaker uit eten, met familie en vrienden, zelf natuurlijk weer naar ons favoriete Indische restaurant, maar gelukkig hebben we een hotelkamer met een mini-keukenblokje en een magnetron. Tegenover zit een Albert Heijn, dus we gaan voor de stoommaaltijden (als ze die nog hebben, zo even checken). Het voordeel is dat die niet zo calorierijk zijn.
Het lijkt me voor jou naar thuiskomen Yette, als je gelijk kilo's groenten kan weggooien. Tja, sommige mensen hebben daar gewoon geen kijk op. Ik ben er ook geen ster in hoor, maar als ik een aanwijsbare reden heb om opruiming te houden, gaat het wel goed.
Teigera
26-09-2024 om 17:20
Wij eten vanavond pad thai met garnalen en (veel) roergebakken groenten. Met een simpel boemboe-zakje hoor, het is een doordeweekse snel-koken-dag.
Dorestad
26-09-2024 om 18:21
ik had begin deze week uit tuin ouders en tuin broer kilo's rijpe tomaten gekregen, een aantal courgettes, knoflook, prachtige rode paprika's, spekbonen, sla, komkommers. Ik heb 10 liter bolognesesaus gemaakt voor porties in diepvries. De spekbonen gekookt voor vanavond. Een salade erbij gemaakt.
Paar rijpe bananen voorzien van blokjes pure chocolade en 15 minuten in oven gezet. De vaatwasser draait nu voor de derde keer en ik ben afgedraaid. Dat steeds stilstaan of paar metertjes naar links of rechts vind ik vermoeiend.
Dolfje
26-09-2024 om 18:49
Hier 2 kommen van de groente /noedelsoep van gisteren en ik heb een pinsa belegd met blokjes tomaten, nduja, salami en geitenkaas en na het bakken rucola erover.