Eten
anijsblokje
21-09-2024 om 18:45
Jynta1981 schreef op 21-09-2024 om 17:46:
[..]
Dank! Ben prima getraind, maar zie toch een beetje op tegen de warmte. Heb hem al 2x eerder gelopen, 2x in de zeikregen, dus een keer droog is ook wel fijn. Al was 10 graden koeler nóg fijner geweest.
Als je goed getraind bent, heb je waarschijnlijk ook getraind in de warmte. Ik vind (alweer) al die waarschuwingen nogal overdreven, eerlijk gezegd. 23 graden...heel erg maximaal.
Het zou beter zijn als ze ongetrainde lopers (lees: de helft van die bedrijventeams) zouden ontmoedigen te gaan lopen.
Ik wens je een mooie DtD morgen, kleine kans dat ik nog sta aan te moedigen maar ik moet erg veel lezen voor studie morgen, dus denk dat daar mijn prioriteit ligt. Ik heb hem vaak gelopen, maar dat was voordat de organisatie zo ging mieren. (beetje dubbel ook, want ik snap de verantwoordelijkheid die op hun schouders rust ook)
Wat ik eet vanavond? Mijn favoriete ovenschotel met paprika, komijn, komijnekaas, zuurkool, rode ui en boekweit.
Dewi-Sri2
21-09-2024 om 18:58
afrodite05 schreef op 21-09-2024 om 17:40:
Succes alvast, Jynta!
Wij zijn bij de 80e airdropping in Ede geweest, nu eigenlijk geen zin meer om te koken. Man staat nu in de Jumbo verse pizza's te vergelijken welke het meeste vlees bevat. Prima joh. Ik heb wel gevraagd of hij er rucola en mozzarella bij wil halen voor een excuussalade. Zoon krijgt aardappelpuree met worteltjes.
Afro, ik word hier niet jaloers maar toch een beetje weemoedig van. De Airborne is meer dan 30 jaar lang zo'n gebeurtenis geweest voor ons, toen we nog in de buurt woonden. Ik zag het ook op de tv vanavond. Veel herinneringen aan. Hoe verrukkelijk we hier ook wonen, dit soort dingen blijven heel erg "van ons".
Straks zalm met venkel uit de oven, en frietjes uit de airfryer. Duim voor mij, want ik heb geen idee of dat lukt. Die zalm is geen probleem, maar die frietjes hè? Ik hou jullie op de hoogte, hebben jullie ook wat om te schateren: applause:
ToetieToover
21-09-2024 om 19:46
Wij waren ook ergens in de buurt van de herdenking vandaag. Prachtig weer erbij. De oefenvluchten gisteren gingen zo vlak langs mijn huis, en laag, dat ik me afvroeg hoe betrouwbaar die oude roestbakken zijn en het geluid dat ze maken helpt niet echt mee.
We sloten de dag af door op zijn Fins worstjes boven een vuurtje te grillen. Met löwensenf natuurlijk Beetje sla erbij en broodjes met paddenstoelen.
Friezinnetje
21-09-2024 om 20:46
Net thuis van een activiteit bij ons in het dorp. Nog geen eten gehad, maar ook geen zin in snack. Dus maar 3 crackers gegeten, morgen maar weer gewoon warm eten
Jynta1981
21-09-2024 om 21:28
anijsblokje schreef op 21-09-2024 om 18:45:
[..]
Als je goed getraind bent, heb je waarschijnlijk ook getraind in de warmte. Ik vind (alweer) al die waarschuwingen nogal overdreven, eerlijk gezegd. 23 graden...heel erg maximaal.
Het zou beter zijn als ze ongetrainde lopers (lees: de helft van die bedrijventeams) zouden ontmoedigen te gaan lopen.Ik wens je een mooie DtD morgen, kleine kans dat ik nog sta aan te moedigen maar ik moet erg veel lezen voor studie morgen, dus denk dat daar mijn prioriteit ligt. Ik heb hem vaak gelopen, maar dat was voordat de organisatie zo ging mieren. (beetje dubbel ook, want ik snap de verantwoordelijkheid die op hun schouders rust ook)
Helemaal mee eens hoor! Gewoon zelf nadenken, goed drinken en een beetje op jezelf en elkaar letten. Komt vast helemaal goed.
Teigera
22-09-2024 om 10:30
Vrijdag heerlijk gewandeld met een vriendin, was zo fijn samen in het zonnetje. Lunch en snackjes mee, en we hadden een fijne dag. In de avond maakte ik hapjes: Turks brood met smeersels, crackertjes met geitenbrie, quiche met spinazie en zalm / geitenkaas en groenten en een komkommersalade met tzatziki-achtige dressing.
Zaterdag was een soort van "grote" dag voor frut I: ze mocht overvliegen van de ene groep naar de andere bij de scouting. Ook de andere groepen hadden overvliegers, dus het was een hele happening inclusief de jaarlijkse zomerbarbecue. Was goed verzorgd, inclusief vega-opties (die dikke prima waren) en een ijsje toe. Daarna had ik nog een feestje van een vriendin.
Vanavond maak ik sperziebonen, gebakken aardappelen en een kaas-schnitzel.
afrodite05
22-09-2024 om 11:41
Leuk, overvliegen! Ik vond dat vroeger altijd heel spannend, weet ik nog. Mooie herinneringen.
Ik heb net voor 2 dagen staan koken, ivm slecht inkoopbeleid. Als ik het nu niet zou klaarmaken, zou het over datum zijn op de dag dat we het gaan eten. Dus voor vanavond alvast kip in mosterdstoof gemaakt (met krieltjes, prei en snijbonen) en voor binnenkort een milde curry met kip, paprika en bloemkool plus wat kokosmelk. Ik doe daar van de week als we het gaan eten nog wat kikkererwten bij.
Friezinnetje
22-09-2024 om 12:31
ik heb ook al vooruit gekookt, spruitjesstamppot met pittig gehakt. Dat staat voor morgen op het menu. Even in de oven, mss nog wat kaas erover.
voor vandaag weet ik het nog niet, mss trek ik wel een quiche uit de vriezer met salade erbij.
MijnNaamIsHaas73
22-09-2024 om 18:03
Vrijdag had man caesar salade gemaakt. Ben ik inmiddels wel een beetje op uitgekeken. En hij had de croutons laten aanbranden dus we aten het met k&k croutons uit de supermarkt. Beetje jammer.
Gisteren at ik op een feest. Was een soort van walking dinner. Ik at oa een lekker kreeftensoepje, stokjes sate, nasi met rendang en een klein schaaltje sushi bowl. Dat laatste eten we vanavond in het groot. Ik denk/hoop dat de mijne lekkerder is.
Dolfje
22-09-2024 om 18:06
Ik ben nog steeds op vakantie, over het algemeen eten we gewoon van het buffet in het hotel want dat is prima. We vinden het zelfs beter dan de vorige keer dat we hier waren.
Paar keer erg lekkere broodjes buiten de deur voor de lunch gehad en een keer in een onverwacht goed steakhouse met bbq binnen aan de snelweg hadden wij heerlijk gegrilde en gekruide kipfilet. En een keer Indiaas.
Vanavond gaan we uit eten, tapas. Dan morgen waarschijnlijk weer in hotel en dinsdag denk ik weee Indiaas en dan worden we woensdag heel vroeg opgehaald voor de terugreis.
yette
22-09-2024 om 21:35
Gisteren pizza met witte saus, zalm, citroen en dille in Frankrijk en zojuist patat met kipfilet van de bbq en een salade gemaakt door De Vader. Thuis! Ze hebben met eten op me gewacht, ik kwam om 20.15 aan. Doodmoe. Ik kruip zo in bed en de katten mogen mee
anijsblokje
22-09-2024 om 22:29
Ik kreeg tagliatelle met ragù voorgeschoteld vanavond. Salade erbij.
Bonne nuit, yette!
@Jynta: Kon/mocht je wel lopen vandaag? Laatste twee groepen niet gestart begreep ik. Wordt tijd dat ze het evenement kleiner gaan maken denk ik zo.
Teigera
23-09-2024 om 08:51
Vanavond maakt lief gevulde pasta met tomatenmascarponesaus, Parmezaanse kaas, spinazie en aubergine. Het wordt hier de komende tijd een hap-snap-maandag, want frut I heeft sport tot 19h15 (en moet dan nog naar huis) en ik moet om 20h op mijn eigen hobby aantreden. Gelukkig vindt frut het wel prima om in haar eentje aan tafel te eten terwijl de rest van het gezin het Jeugdjournaal kijkt en ik me boven klaarmaak voor de avond.
Friezinnetje
23-09-2024 om 09:00
gisteren al stamppot spruitjes gemaakt met pittig gehakt er door. Even in de oven met mss nog een beetje kaas erover.