Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


yette

yette

20-09-2024 om 14:41 Topicstarter

Ik ga bij mijn Nederlandse vriendin eten, we gooien onze restjes bij elkaar: wat droge worst, makreelballen, kaasje, olijven, druiven, salade met kip. Morgen naar huis, de lol is er voor mij even vanaf   

(maar, hé, we zitten sinds dinsdag al in de verlenging, dus het werd ook tijd)

Sterkte Yette, niet leuk dit .

Een prangende vraag voor de airfryer-bezitters onder jullie. Vanmiddag heb ik er een gekocht (waanzinnige aanbieding bij de Hyper U). Het is een klein modelletje van 3,5 liter, want we zijn maar met z'n tweetjes. Helaas is de handleiding van Moulinex naadje.
Hoe bakken jullie diepvriespatat/friet? Die zak uit de vriezer moet eindelijk op, want hij ligt me danig in de weg. Gebruiken jullie olie, en zo ja, hoeveel? Moet het roostertje er in of juist niet? Op de pan staat dat het 25-30 minuten op 180 moet, maar dat lijkt me zooo lang! Airfryen voor dummies dus . Help???

yette schreef op 20-09-2024 om 09:27:

Nou ja, hoe ik er terecht kwam: ik liep over een breed pad steil omhoog vanaf de andere kant van de rivier. Ken dat pad al 37 jaar, loop het zelfs 's nachts. Op dat pad struikelde ik voorover over een waterslang die er ook al eeuwen ligt (maar steeds ergens anders) waarbij ik mijn ene hand en andere elleboog flink bezeerde. Ik kwam daardoor moeilijk overeind en kukelde vervolgens achterover naast het pad. Moet er erg suf uit hebben gezien. En zo voel ik me ook ...

Wat een pure horror! Ik snap dat je het even voor gezien houdt.

Moosey schreef op 19-09-2024 om 21:43:

Yette

En ook één voor Toetie

Dank je!

Dewi-Sri2 schreef op 20-09-2024 om 16:29:

Sterkte Yette, niet leuk dit .

Een prangende vraag voor de airfryer-bezitters onder jullie. Vanmiddag heb ik er een gekocht (waanzinnige aanbieding bij de Hyper U). Het is een klein modelletje van 3,5 liter, want we zijn maar met z'n tweetjes. Helaas is de handleiding van Moulinex naadje.
Hoe bakken jullie diepvriespatat/friet? Die zak uit de vriezer moet eindelijk op, want hij ligt me danig in de weg. Gebruiken jullie olie, en zo ja, hoeveel? Moet het roostertje er in of juist niet? Op de pan staat dat het 25-30 minuten op 180 moet, maar dat lijkt me zooo lang! Airfryen voor dummies dus . Help???

geen olie, gewoon in het mandje. Ik doe het ong 8 min op 180 graden. Tussendoor even omschudden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.