Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Dewi-Sri2 schreef op 16-06-2024 om 17:15:

[..]

Anijs, wat leuk die zuurdesem. Is dat de beroemde Herman? Ik ben al zeker tien jaar van plan om eens een starter te gaan maken, maar het is er nog nooit van gekomen. Toch eens gaan doen, want ik heb tijd zat.

Haas, het is mij meermalen overkomen dat de recepten van Culy voor geen meter klopten. Als ik ze al wil gebruiken, lees ik ze van tevoren minutieus door om te kijken waar de problemen kunnen zitten. Het is natuurlijk toch een ontzettend commerciële site, hoe "gezellig" ook

Nee, geen Herman. Of misschien eigenlijk toch wel. Een vriend van mij bakt altijd zijn eigen (zuurdesem)brood en als hij op vakantie is, dan logeert zijn desem bij mij. En dan verzorg ik het dus, maar ik gebruik het ook. Hij probeert altijd of ik niet toch ook wat desem wil houden, maar dat weiger ik altijd. Toen ik zelf brood bakte, was het enorm verleidelijk om warm, versgebakken brood te eten. Heel veel! Dus daar waag ik me maar niet meer aan.


Grappig, die ervaringen met recepten van Culy. Ik vind het er vaak lekker uit zien (laatst ook weer iets, geloof met bloemkool, waarvan ik al lezend concludeerde dat ik me er toch niet aan ging wagen) maar inderdaad ze kloppen niet. 


Gisteren de courgette-tomaat-kappertjes in de herhaling, met volkoren couscous erbij. 

Vanavond de soep in de herhaling. Met goedgelukt volkoren zuurdesembrood, met maanzaad. Mijn bakker heeft heerlijk volkorenbrood, maar dan met pompoenpitten of sesam (of met niks), ik zal eens vragen waarom ze eigenlijk geen maanzaad erop doen, dat zit wel op hun wit- en bruin brood maar niet op het volkoren.


Veel plezier met het bezoek, Dewi. Hopelijk is man weer wat opgeknapt. 

En @koreveen: Sterkte voor man!

Sterkte voor man KV! Het drankje goed koelen en een rietje gebruiken vind ik altijd wel schelen. En een roesje als dat kan 

Nou, het gaat weer goed met jullie mannen/kinderen... Beterschap en sterkte voor iedereen die het nodig heeft!

Ik heb vandaag een drukke dag op mijn werk, met ook daarna nog wat afspraken en regeldingen, dus ik hou het makkelijk met rijst, kip, erwtjes en bloemkool en daar een Indiase saus bij. Volgens mij is het kip madras. 

yette

yette

19-06-2024 om 06:51 Topicstarter

Ik ga falafel maken. Met kant en klare broodjes - beetje jammer, maar ze zijn niet eeuwig houdbaar. 

Ik heb geen inspiratie en geen zin in wat er nog in de diepvries ligt dus ga vanmiddag wel even boodschappen doen.
Bedenk me net als ik gele rijst haal dan kan ik daar met chorizo en sperziebonen wel iets van maken. Dus misschien wel dat.

Nou Koreveen, sterkte voor man inderdaad. Brrrrrr. 
Frutjes hebben sportdag vandaag op school, de oudste op de atletiekbaan, de jongste op het schoolplein. Gelukkig is het droog en zonnig. Vanavond eten we (volkoren) wraps met vega chick'n crispy dingen van Valess, met rode pesto, creme fraiche, geroosterde puntpaprika en courgette, mais voor de liefhebbers (not me), sla en komkommer.

Ik heb laatst een appel crumble als toetje gemaakt, En wat is dit lekker zeg je moet wel echt een zoetekauw zijn al wil je dit lusten. Ik heb dit geleerd van mijn moeder om dit te kunnen maken, Maar je overtreft moeders kook kunsten nooit hahah. Voor de appel crumble heb je niet eens zo heel veel nodig. hoogstwaarschijnlijk heb je het nog wel in huis liggen ergens. Ingrediënten zijn 6 appels🍎 het beste is bijvoorbeeld een Granny Smith met een beetje een friszure smaak. 250 gram suiker wit/bruin. 150 gram boter. 200 gram bloem. Een kanaalstokje en dat is het. Ik heb hier het recept via waar ik hem heb gemaakt, Kan geen link plaatsen dus doe het even zo appelcrumble. nl
 Het kost je wel wat tijd maar je moet er iets voor over hebben. Ben benieuwd of iemand anders dit wel eens gemaakt heeft in deze chat!

Lucabakker schreef op 19-06-2024 om 09:21:

Ik heb laatst een appel crumble als toetje gemaakt, En wat is dit lekker zeg je moet wel echt een zoetekauw zijn al wil je dit lusten. Ik heb dit geleerd van mijn moeder om dit te kunnen maken, Maar je overtreft moeders kook kunsten nooit hahah. Voor de appel crumble heb je niet eens zo heel veel nodig. hoogstwaarschijnlijk heb je het nog wel in huis liggen ergens. Ingrediënten zijn 6 appels🍎 het beste is bijvoorbeeld een Granny Smith met een beetje een friszure smaak. 250 gram suiker wit/bruin. 150 gram boter. 200 gram bloem. Een kanaalstokje en dat is het. Ik heb hier het recept via waar ik hem heb gemaakt, Kan geen link plaatsen dus doe het even zo appelcrumble. nl
Het kost je wel wat tijd maar je moet er iets voor over hebben. Ben benieuwd of iemand anders dit wel eens gemaakt heeft in deze chat!

Nee nog nooit gemaakt maar even naar het recept gekeken en het lijkt mij een heel lekker toetje! Zelf zou ik wat minder suiker nemen dat doe ik met appelmoes ook. Binnenkort maar eens uitproberen. 

Gisteren heb ik een ovenschoteltje gemaakt. Witlof eerst 5 minuutjes koken. In parten snijden en de harde kern eruit halen. Omwikkelen met plakje ham en in een ovenschaal leggen. Ik had nog een restje pastasaus in de vriezer. Saus met zalm en garnaaltjes. 
Deze saus heb ik over de rolletjes geschonken en nog een lekkere dikke laag geraspte Parmezaanse kaas gemengd met een beetje paneermeel erover. In de oven en op het laatst nog even de grill aangezet om het korstje lekker knapperig te maken.

Ik ben alleen dus ik heb voor twee dagen gemaakt. Vanavond hoef ik lekker niet te koken, alleen de andere helft nog even opwarmen. 

Aardappelgratin en griekserige sla (komkommer, tomaat, rode ui, feta, kalamata olijven, paprika).

Wij gaan uit eten vanavond.  De jarige heeft gekozen voor een all you can eat restaurant 
Mijn wekenlange lobby heeft geen effect gehad. Hoewel, ik had 'm even aan het twijfelen, maar de lobby van oudste was effectiever.  Nouja, ik ga genieten van die genietende bekkies 🥰

MijnNaamIsHaas73 schreef op 19-06-2024 om 15:09:

Wij gaan uit eten vanavond. De jarige heeft gekozen voor een all you can eat restaurant .
Mijn wekenlange lobby heeft geen effect gehad. Hoewel, ik had 'm even aan het twijfelen, maar de lobby van oudste was effectiever. Nouja, ik ga genieten van die genietende bekkies 🥰

Nu ben ik wel benieuwd naar waar jij voor had gelobbyd!

afrodite05 schreef op 19-06-2024 om 16:04:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd naar waar jij voor had gelobbyd!

Nog nergens voor, alleen maar tegen de all you can eat (wel allerlei opties gegeven)

Ja kinderen vinden die all-you-can- eat ellende prachtig hè :S

Wij eten dit https://www.gezondheidsnet.nl/wat-eten-we-vandaag/kokoscurry-met-ananas Ik weet dat sommige mensen heel slecht gaan op fruit in hun warme eten (ik meestal ook), maar hier is de ananas wel een toevoeging. Keertje zonder gemaakt en was toch minder geslaagd.

bakje verrassing uit de vriezer. Ik hoop iets van soep, want daar heb ik zininin. Maar mss kan ik het wel verdunnen, zodat het alsnog soep is  

RoosOpJeHoed schreef op 19-06-2024 om 16:43:

Ja kinderen vinden die all-you-can- eat ellende prachtig hè :S

Niet alleen kinderen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.