Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Friezinnetje schreef op 19-06-2024 om 16:48:

bakje verrassing uit de vriezer. Ik hoop iets van soep, want daar heb ik zininin. Maar mss kan ik het wel verdunnen, zodat het alsnog soep is

Spannend!

Oh en hier in het zuiden vandaag ook eindelijk weer eens droog en zon.

Dolfje schreef op 19-06-2024 om 17:23:

[..]

Spannend!

Oh en hier in het zuiden vandaag ook eindelijk weer eens droog en zon.

dat werd tijd. Hier ook lekker weer. 

Dolfje schreef op 19-06-2024 om 17:22:

[..]

Niet alleen kinderen

Ik wou net zeggen, mijn man is ook liefhebber. Sterker nog: hij hongert zich dan de hele dag uit zodat hij maximaal kan profiteren  Best wel gênant...

afrodite05 schreef op 19-06-2024 om 19:57:

[..]

Ik wou net zeggen, mijn man is ook liefhebber. Sterker nog: hij hongert zich dan de hele dag uit zodat hij maximaal kan profiteren Best wel gênant...

Hahahaha zo erg ben ik niet maar ik vind het wel leuk om veel verschillende dingen te kunnen proeven.

Lief heeft het onderzoek overleeft. Het laxeren was inderdaad niet fijn. Het onderzoek ging verder goed door het roesje.
Ik heb zo’n onderzoek 35 jaar geleden gehad en toen deden ze niet aan roesjes, kreeg je een smerig pruimendrankje om te laxeren, nix geen dieet en nog een klysma voor het onderzoek. Ik vond het verschrikkelijk 

Omdat lief sielug was mocht hij het avondeten kiezen en dat werd afhaal: burger met friet (en dat moet hij nu bekopen…ik zei het nog)

Applecrumble maak ik ook regelmatig maar ik gooi er altijd maar de helft van de suiker door

Friezinnetje schreef op 19-06-2024 om 16:48:

bakje verrassing uit de vriezer. Ik hoop iets van soep, want daar heb ik zininin. Maar mss kan ik het wel verdunnen, zodat het alsnog soep is

het was goulashsoep, dus ik was blij 

Het Mexicaanse eten viel in de smaak bij dochterlief, die vond dat ik net zo goed kon koken als haar favoriete Mexicaanse restaurant. Ik zweef nog een beetje hoor. Complimenten zijn zeldzaam van haar en ze is kieskeurig met eten. 

Verder at ik vandaag gepaneerde, gefrituurde ansjovisjes met mayo. Niks fruitigs of groenterigs daarbij, moet kunnen. Het was zo enorm vet, het vulde prima 

Ik had toen ik de weekplanning wat betreft het eten blijkbaar het geniale plan om vandaag, na een lange werkdag, nog een lasagne in elkaar te zetten... Nouja, als ik eerder thuis ben, zou dat misschien kunnen. Maar dan nog moet ik daar maar zin in hebben. Ik ga het gehakt sowieso ontdooien, maar dikke kans dat het vulling wordt voor tortilla's, met paprika, linzen, rijst en kaas. 

Dolfje schreef op 19-06-2024 om 08:02:

Ik heb geen inspiratie en geen zin in wat er nog in de diepvries ligt dus ga vanmiddag wel even boodschappen doen.
Bedenk me net als ik gele rijst haal dan kan ik daar met chorizo en sperziebonen wel iets van maken. Dus misschien wel dat.

Ik doe tegenwoordig gewone rijst met kurkuma= gele rijst.

Het is de hele week wat gehaast en rommelig door werken en avondvierdaagse. Maar goed, vandaag loopt kind met vriendinnetje mee, dat scheelt. Ik heb teamdag, met lunch etc. Vanavond staat lasagna met gehakt, spinazie en riccota op de planning en dat eten we dan morgen ook.

Jynta1981 schreef op 20-06-2024 om 07:10:

[..]

Ik doe tegenwoordig gewone rijst met kurkuma= gele rijst.


Ja maar ik had überhaupt geen rijst in huis.

Vandaag wordt het pasta met courgette en gehakt en pastasaus.

Hier wordt het Thai Basil Chicken volgens een recept van Maxine Sharf die ik op instagram volg (maxiskitchen). Met jasmijnrijst erbij.

https://www.instagram.com/reel/C8XSNvmxjKP/?igsh=MTM3bXd4MzIwaW44Ng==


yette

yette

20-06-2024 om 10:52 Topicstarter

Zalm uit de oven voor de liefhebbers, een vegetarisch spinazieding voor de moeilijke eters, pasta aglio e olio en caprese salade.

afrodite05 schreef op 19-06-2024 om 19:57:

[..]

Ik wou net zeggen, mijn man is ook liefhebber. Sterker nog: hij hongert zich dan de hele dag uit zodat hij maximaal kan profiteren Best wel gênant...

Haha, dit is best wel erg Doet me denken aan mijn vader vroeger bij buffetten: minstens drie keer zijn bord helemaal volscheppen want 'ik heb er toch voor betaald?!' Ach, ieder geniet op zijn eigen manier. Ik word nooit zo gelukkig van mezelf volvreten met matige (mijn mening) etenswaren uit een warmhoudbak. Liever een 7-gangendiner met kleinere porties (waar ook veel mensen weer juist niét van houden) (en nu stop ik met mijn disclaimers )

OT: wij eten volkoren wraps met  kip (met gyroskruiden), sla, komkommer, tomaatjes, paprika en tzatziki. Dat laatste moet ik nog even maken straks.

ik heb nog geen idee eigenlijk. Ga zo boodschappen doen, maar heb ook nog van alles in de vriezer liggen. 

Friezinnetje schreef op 20-06-2024 om 12:18:

ik heb nog geen idee eigenlijk. Ga zo boodschappen doen, maar heb ook nog van alles in de vriezer liggen.

ik heb nog een restje bami in de koelkast dus dat warm ik nog even op. En heb ik daar te kort aan, dan heb ik nog wat gekookte pasta liggen en maak ik daar een pastasalade van

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.