Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Oh en na de dansshow ontkom ik er deze keer niet aan naar de MAcDonalds te gaan, want dat heeft de rest unaniem besloten. 

Jynta1981 schreef op 16-06-2024 om 08:56:

Balen Dolf, van jullie kampeertrip. Maar kamperen in de zeikregen is echt vreselijk, dus ik snap het heel goed.
 

Ja kamperen is leuk maar het moet wel droog zijn. Zijn er vaker in deze periode geweest en het is er normaal echt mooi weer maar zo slecht als nu dat is absurd. Er gingen gisteren meer mensen naar huis. Heb nu nog 1 nacht kamperen tegoed, wil die volgend jaar eigenlijk inzetten als korting op een ingerichte tent of trekkershut. Hopelijk kan dat en anders is het €38 euro verlies.

Gefeliciteerd, Toetie! En @dolfje: Balen, maar iets van korting volgend jaar kan vast. Wel netjes dat ze iets van compensatie hebben geboden - het is voor campings enzo ook heel erg lastig, dit weer. 

Vanavond maak ik venkel-cannellinibonensoep. En ik heb er zelfgebakken volkoren zuurdesembrood bij (tenzij die mislukt natuurlijk ). Het zuurdesem is weer eens aan het logeren hier en dan moet je er af en toe zelf ook wat mee doen, vind ik! Dit wordt het eerste broodje in lange tijd - ik ben op zich een ervaren broodbakker (ooit mee begonnen in mijn studentenkamertje, bijna een half leven geleden) dus waarschijnlijk gaat het goed. Het desem bubbelde in ieder geval al vrolijk vanochtend, dus de oorspronkelijke desemeigenaar weet dat er goed voor zijn huisdier wordt gezorgd.

Een fijn verjaardagsfeestje gewenst vandaag Toetie!
Vanochtend manlief op een Full English getrakteerd, met hulp van de frutjes natuurlijk: het is immers Vaderdag. De frutjes aten er ook gezellig van mee, ik word er niet heel blij van dus heb lekker yoghurt met muesli gegeten. 
Vanmiddag gaan we lekker met z'n vieren op stap. Lief wil vanavond zelf hamburgers bakken en bouwen, patatjes erbij, dus dat is prima. 

Gefeliciteerd Toetie, hopelijk heb je een gezellig feestje vanmiddag.  Wel goed dat je binnen ruimte hebt gemaakt, dat is vast nodig, geen weer om buiten te zitten  

Jammer dolfje van jullie tripje. Hopelijk heb je alles inmiddels droog gekregen.

gisteren maakte ik romige kippensoep,  naar een recept van culy. Wat ik meestal een goede en leuke site vind, maar van dit recept klopte geen jota. Zelf maar wat gedaan en het was alsnog een lekker soepje. 

Hier geen vaderdag vandaag want manlief is niet thuis. Vanmiddag wel een gezonde bananenbrownie gebakken, daar kan hij morgen nog van eten.
Ik maak vandaag een stoofpotje van kip, krieltjes,  sperziebonen, spekjes en champignons.  

MijnNaamIsHaas73 schreef op 16-06-2024 om 16:09:

gisteren maakte ik romige kippensoep, naar een recept van culy. Wat ik meestal een goede en leuke site vind, maar van dit recept klopte geen jota. Zelf maar wat gedaan en het was alsnog een lekker soepje.

Ten eerste: van harte Toet! Ik hoop zo dat je een leuk feest hebt .

Dolf, wat zonde van je vakantie, balen! Dit is dus de reden dat ik niet meer kampeer: regen en kou. Maar fijn dat je die korting nog hebt.

Anijs, wat leuk die zuurdesem. Is dat de beroemde Herman? Ik ben al zeker tien jaar van plan om eens een starter te gaan maken, maar het is er nog nooit van gekomen. Toch eens gaan doen, want ik heb tijd zat.

Haas, het is mij meermalen overkomen dat de recepten van Culy voor geen meter klopten. Als ik ze al wil gebruiken, lees ik ze van tevoren minutieus door om te kijken waar de problemen kunnen zitten. Het is natuurlijk toch een ontzettend commerciële site, hoe "gezellig" ze ook doen.

Ik weet nog steeds niet wat we straks eten, want echtgenoot is plotseling ziek geworden. En dat terwijl we overmorgen logees uit Nederland krijgen, waar we zo naar uitgekeken hebben. Echtgenoot slaapt nu, en ik laat hem dat zo lang mogelijk doen. Hopelijk helpt het. Mochten jullie tijd over hebben, duim dan even voor ons, please.

Beterschap voor man Dewi!!

Beterschap voor je man Dewi! Slapen is het beste medicijn. Hopelijk is hij weer opgeknapt als jullie logees komen!

Wij eten in elk geval groenteballetjes, verder heb ik qua groente niks meer in huis dus dat moet ik nog halen dus dat kan alle kanten nog op.

Dewi, hopelijk voelt je man zich al iets beter.

Ik heb twee "verse" pizza's margerita liggen, die gaan we beleggen met gegrilde courgette en ontbijtspek. 

pasta met kip/pesto/champignonroomsaus.
Dat zou gisteren, maar ik vond nog wat in de koeling, dat eerst op moest

yette

yette

17-06-2024 om 07:48 Topicstarter

Gisteren aardappelkroketjes, Duitse worst van de bbq en salade. We zaten daarna te vol voor de tiramisu, dus die doen we een andere keer. 

Vandaag tajine met oa aubergine, twee kleuren courgettes, paprika, ui, Syrische kaas en bulgur.

Vanavond een AVGtje: broccoli, aardappels en een hamburger.

Wij eten vanavond een "groene risotto" (spinazie en basilicum door de bouillon gepureerd) en een stukje kip met pesto en Parmezaan uit de oven erbij. Ook wat tomaten in de oven roosteren denk ik, staat ook leuk bij het groen.

Teigera schreef op 17-06-2024 om 08:57:

Wij eten vanavond een "groene risotto" (spinazie en basilicum door de bouillon gepureerd) en een stukje kip met pesto en Parmezaan uit de oven erbij. Ook wat tomaten in de oven roosteren denk ik, staat ook leuk bij het groen.

Dat klinkt heerlijk Teig!

Wij eten koude pastasalade,  worden de kinderen blij van 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.