Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Vanavond aubergine salade met een eendeborstfilet in sinasappelsaus.

Nou wij breken de tent straks af en gaan naar huis. Het heeft flink geregend en de voortent staat blank. Dus we eten onderweg of thuis.

Dolfje schreef op 15-06-2024 om 09:20:

Nou wij breken de tent straks af en gaan naar huis. Het heeft flink geregend en de voortent staat blank. Dus we eten onderweg of thuis.

Wat balen Dolfje. 

Wat jammer Dolfje

Jammer Dolfje, zo'n voortijdig einde aan je vakantie.

Gisterenmiddag buiten de deur geluncht met een vriendin, mini-quiche met gerookte zalm en een salade. Was lekker maar wel echt mini zeg. Tjee. En niet mini qua prijs 
In de avond met een andere vriendin bij een vegetarisch en veganistisch restaurant gegeten dat hier in de stad recent is geopend. Vooraf had ik doperwtensoep met bosui en munt, en een stukje erg lekker flatbread. Daarna pannenkoekjes met oesterzwam, hoisin, komkommer en wortel. Deed me erg denken aan de Peking-eend die ik ooit at in China, het was ook leuk geserveerd in een stoommandje. Toe een citrus tartelette met lemon curd, witte chocolade en amandel. Ik ga er nog weleens naartoe .

Vanavond maak ik soto ajam. 

Ja ik baal als een stekker maar we hebben 3 mooie dagen gehad.  Vooral donderdag, die begon met mega stortbuien maar werd later op het buitenland gelukkig nog zonnig.
We gaan nu hier een eindje rijden en ik wil om on topic te blijven  kaas en bier kopen van hier.

Dolfje schreef op 15-06-2024 om 10:57:

Ja ik baal als een stekker maar we hebben 3 mooie dagen gehad. Vooral donderdag, die begon met mega stortbuien maar werd later op het buitenland gelukkig nog zonnig.
We gaan nu hier een eindje rijden en ik wil om on topic te blijven kaas en bier kopen van hier.

De Zoo daar al geweest? Klein maar best leuk om even te doen nog. Sowieso  leuke bestemming.  Of tussen de buien  door nog een wandelingetje?

lientje69 schreef op 15-06-2024 om 11:06:

[..]

De Zoo daar al geweest? Klein maar best leuk om even te doen nog. Sowieso leuke bestemming. Of tussen de buien door nog een wandelingetje?

Nee dat hadden we vandaag wel gedaan als we waren gebleven. Zitten nu koffie te drinken in de Cocksdorp.  Komen volgend jaar vast terug maar dan niet meer in de eigen tent.

Jammer, Dolfje! 

Ik maak een traybake met worstjes, krieltjes, ui, courgette en tomaat.

Dewi-Sri2 schreef op 10-06-2024 om 17:20:

Riony, want ontzettend vervelend toch van je kaken. Dat lijkt me zo pijnlijk en ook frustrerend. Aardappelen met pindasaus is natuurlijk geen feestmaal, maar ik zou het er in jouw geval ook op kunnen doen. Heel veel sterkte.


Dank je! Ja ik heb het "opgelopen" toen ik heel veel amandelen at, en de volgende dag weer, en tijdens de laatste keer kauwen voelde ik plotseling een heftige pijn. En hoewel ik daarna voorzichtig ging doen hielp dat niet genoeg. En na enige weken deed alles in mijn gezicht pijn.

Maar er zit eindelijk een duidelijke verbetering in. Ik snij nog steeds alles fijn, maar ik kan nu wel op macaroni en cake kauwen. Wat ik dan ook bijzonder vaak eet.

Vanavond bami extra doorgekookt dus 10 minuten i.p.v. 7. Ik heb de kool al uit de vriezer gelegd dus dat wordt het. Met fijngesneden varkensvlees en banaan.

Nog gefeliciteerd Kaatje! Wat een boel jarigen hier. Ik vier het morgen en heb een enorme puinzooi van de keuken gemaakt, vriendlief ruimt nu de tweede lading van de vaatwasser uit en de derde in. Ik heb een hele lading hapjes gemaakt. Vanwege het aangekondigde slechte weer, hebben we ook nog de woonkamer en de bordspelkamer lichtelijk verbouwd.

Om het simpel te houden, heb ik van alles wat geproefd, waaronder veel van de aardappelsalade en een beetje van de paarse groentenmix en van de groene groentenmix. En twee soorten soep: harira en erwtensoep met gerookte zalm. En de pompoencake én de mokkapalat wilde ik ook alvast proberen. Nou, morgen weer zoiets 

Klinkt goed, Toetie, helemaal geen straf om dat nog een keer te eten. En wat tof, een bordspelkamer! Fijn verjaardagsfeest en gefeliciteerd!

Hier staan simpele tortilla's op het menu, gevuld met sla, maïs, tomaat, komkommer en krokante kipburgers in reepjes. Met chilisaus erbij. 

En voor straks een soort van vaderdagontbijt: croissants met kaas, een sapje dat man heeft uitgekozen (sinaasappel-aardbei, vind ik zelf te saai dus die koop ik nooit) en ik ga van al het fruit dat op moet een salade maken. Aardbei, peer, mango en meloen. Kunnen we met een beetje geluk de hele dag van eten. 

Gefeliciteerd Toetie! Juni is wel de maand van de jarigen hier!

Wij hadden gisteren toen we bijna thuis waren thuisbezorgd besteld en die stond al op de stoep voordat we klaar waren met de auto uit laden dus dat moeten we straks even afmaken want gisteren geen zin meer. We hadden ieder een grote gyros schotel en we hebben elk de helft maar op dus dat eten we vandaag de rest.

van harte Tootie. 
Ik eet denk ik pasta met pesto/champignon/roomsaus. 

Balen Dolf, van jullie kampeertrip. Maar kamperen in de zeikregen is echt vreselijk, dus ik snap het heel goed.

Gister werd het geen gele rijst, maar patat met snacks uit de airfryer en een salade waar ik alleen van at. De rest gaat morgen mee naar werk met een gekookt eitje erdoor.

Vanavond heb ik een verspakket curry madras.

Voor vaderdag doen wij vanmiddag pas wat, want dochter heeft een dansshow. We zijn een vaderdagtaart aan het bakken, gister de 2 cake lagen gemaakt en vandaag de frosting maken en versieren. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.