Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Gefeliciteerd Kaaaaatje!

ik werk nog vandaag en rij daarna door naar het familieweekend van liefs familie. Datcis meestal 2 dagen soort van onafgebroken eten (en erg gezellig) Vanavobd begint het geloof ik met soep, aardappelsalade, vegaspiesjes en pindasaus (de laatste twee van liefs hand)

Gefeliciteerd Kaaatje! 

Hier wordt het een diepvriesdag. Ik ga man niet meer laten kiezen, want dan krijg ik de ruimte die ik wil nooit meer terug. Dus ik heb besloten dat het orzo met citroen, spinazie en kip wordt. Eindelijk die ene bak weg!

yette

yette

14-06-2024 om 08:09 Topicstarter

Gefeliciteerd, Kaat! 

Gisteren maakte ik keftedes met ouzo, aardappeltjes uit de oven, boontjes met knoflook en geroosterde paprika en een salade met pestodressing. 

Daarnaast maakte ik 3 liter bolognesesaus waarvan ik vandaag 1 pot meeneem naar de andere kant van het land omdat ik ga koken voor een zieke vriendin. Ook het flesje pestodressing gaat mee. Onderweg koop ik nog een zak sla, lente-ui en komkommer. 

Nu eerst de keuken aanharken, want ik heb gisteren 3 vaatwasser-ladingen aan afwas geproduceerd en dat hebben we wegens epilepsie van de oudste, gelaten voor wat het was 

Gefeliciteerd Kaaaaaaaatje!

Vanavond wordt het friet met een snack van de snackbar.  Man is een weekend weg en oudste heeft avondvierdaagse en ik moet eigenlijk gewoon werken maar ook nog met jongste naar de tandarts.  Pfff, ik kan niet wachten tot het vakantie is. 

Happy birthday, Kaaaaaaatje! 

Hier vanavond volkoren fussili met courgette, tomaat en kappertjes. Denk ik.

Gefeliciteerd Kaaat!

Wij zitten nog op Texel. 
De eerste dag het verrasingsmenu hield in dat we toch mochten kiezen 
Beiden carpaccio vooraf, man had een burger en ik schnitzel met pepersaus. Lekkere friet erbij. Na had ik dame blanche en man Apple crumble met walnotenijs.
Gisteren geluncht met een bruine tosti met rauwe ham en man met brie.
Sávonds waren we moe en zijn bij de Chinees wat gaan eten. Man had bami compleet en ik kip kerrie met nasi goreng.
Nu zitten we even op te warmen met een cappuccino en gevulde koek bij de bakker. Het is droog vandaag maar koude wind.

gefeliciteerd Kaatje
ik weet het nog niet. Ben net uit het werk. Moet nog boodschappen doen, maar twijfel of ik nu nog ga of dat ik wat uit de vriezer trek en dan boodschappen ga doen. 
Ws is het laatste verstandig  

Gefeliciteerd Kaaaaaaatje!!

Ik was vandaag aan de wandel met een vriendin, was een fijne dag. Lunch was een stukje quiche met oa zalm en hele peperkorrels (wat een fijne verrassing gaf zo af en toe in je mond) met een kleine salade. Zometeen ga ik met een ándere vriendin uit eten .
Lief en de frutjes warmen twee bakjes op uit de vriezer: een met de ovenpasta van eerder deze week (dat is een flinke hoeveelheid nog) en we hebben ook paella. Geen combinatie natuurlijk, maar ze worden blij van keuze, dus prima.

Van harte Kaaaaaaaatje!

Ik maak vanavond eindelijk de andijviestamppot. Had ik woensdag al willen doen, maar zonder aardappels is dat best lastig. Ik heb vals gespeeld met tajine uit blik (uit de noodvoorraad). Die van Cassegrain vinden wij heel lekker, maar ik leuk hem wel zelf op. Daarbij de 'saucisson de francfort', die weer tegenvielen door hun flauwheid. Vanavond dan de (oh zo slechte) rookworst van AH. Bij zo'n uitspatting voel ik me eigenlijk heel schuldig, maar ik praat het goed met de gedachte dat het minimaal een half jaar duurt voor we ons er weer aan kunnen bezondigen.
Nu duik ik in een supermarktblad: 'Nos meilleures recettes pour l'apéro' (onze beste recepten voor de borrel) want volgende week weer logees uit Nederland. Heerlijk (die logees)!

Koreveen schreef op 13-06-2024 om 14:30:

[..]

Jaaaaa! En die moet ik ook weer een keer maken. Echt heul lekker.

Ik had gistermiddag een vriendin meegenomen op high tea voor haar verjaardag en dat was heel goed. Had ‘s avonds geen trek meer.

Vandaag maak ik deze plaattaart https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1194192/plaattaart-met-biet-peer-en-geitenkaas

Had ik laatst bij vrienden gegeten en was heerlijk.

Koor, moet dat bladerdeeg niet blind voorgebakken worden? Wordt het niet kledderig?

Oh die ga ik ook eens maken als de rest zelfgemaakte pizza eet! Heerlijk lijkt hij me!

Gister maakte ik groentesoep met ballen en quesedilla's (schrijf je dat zo?). Zo kon ieder ivm werk en hobbies eten wanneer hij of zij wilde.
Voor de lunch is er nog een pannetjes over, lekker.

Ik weet niet meer wat vanavond de planning was. Staat beneden opgeschreven.
Ik denk gele rijst met chorizo, erwtjes en tomaat. 

Ik heb een barbecue  vandaag.  Vooralsnog  regen en onweer hier... zie het nog niet helemaal  zitten. ( feestje )

Ik denk dat het hier pannenkoeken wordt, vanavond! 

ik heb vanavond een feestje en volgens mij wordt het pizza

Dewi-Sri2 schreef op 14-06-2024 om 17:47:

[..]

Koor, moet dat bladerdeeg niet blind voorgebakken worden? Wordt het niet kledderig?

Nee, maf hè? Dacht ik ook maar even aan vriendin gevraagd en was inderdaad zo. Ik heb het voor de zekerheid 5 min langer gebakken en was heerlijk knapperig. Ik hou niet zo van fruit bij mijn avondeten maar hierbij was het heel lekker. Heb er nog een handje walnoten overheen gemikt en salade bij gemaakt

Nog gefeliciteerd Kaat!
Gisteren aten we nasi met kipdijfilet en zelfgemaakte pindasaus. Vanavond wordt het witlofrisotto

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.