Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Gefeliciteerd Dolf!

Gefeliciteerd Dolfje!!  En geniet van je vakantie.

@Roosopjehoed: wij vonden het pastarecept ook geen topper. Saai en geen kruiden, hoe verzin je het... 
Vanavond gemarineerde filetlapjes ("black garlic", gekregen in een ah-'overblijver') met aardappeltjes en ik denk bloemkool, zo even kijken in de winkel.

Eet smakelijk van je verjaardagsverrassingsdiner, Dolf!

Vandaag hier: geroosterde aubergine met gebakken paneerblokjes en gepofte pompoenpitten, granaatappelpitjes, pistachenoten. Restje krokant opgebakken brown basmati rijst er overheen. 
Ik heb zin in Surinaams eten en ben plannen aan het maken voor roti.  Teveel werk voor vandaag. En pom deel 3 hebben we ook nog, vandaag. Met gewokte spinazie. 

Gefeliciteerd Dolfje! Fijne vakantie, ik hoop dat 't weer meezit en dat je vanavond lekker eet!

Wij eten gegrilde groentenlarestjes (paprika, courgette, rode ui,...) en halloumi. Mss nog couscous of bulgur erbij of brood.

Van harte Dolf! Maak er een mooie dag van en eet ze lekker vanavond. En natuurlijk ook een hele fijne vakantie.
Vanmorgen heb ik eindelijk eens echt andijvie kunnen scoren, dat hebben ze bijna nooit. Dat wordt dus een keer andijviestamppot en de laatste rookworst uit Nederland. Ik had hier al een keer de "saucisson de francfort" geprobeerd, maar die is nogal flauw. Gauw mosterd op m'n boodschappenlijstje zetten.

Hier werd het pasta spinazie met ui, champignons, hamblokjes en dus spinazie.  Parmezaan en pijnboompitjes erover, was lekker.

Morgen wil de oudste big mac wraps maken. Ben benieuwd!

Bij de AGV gisteravond werd het inderdaad bloemkool. Vond een huge bloemkool bij de supermarkt, dus even bedenken wat we daar nog meer mee gaan maken! Het blijft nog wel even goed natuurlijk, geen probleem.
Vanavond maakt lief gado gado met rijst en een eitje, erbij warmen we het restje rendang en de sajoer boontjes van afgelopen weekend op. Even opbakken in een pannetje. Wordt vast lekker! 

Teigera schreef op 10-06-2024 om 20:27:

 De rendang (van eetspiratie) heb ik volgens mij ooit als tip van Koreveen gekregen (gokje) en hij is zó lekker!

Jaaaaa! En die moet ik ook weer een keer maken. Echt heul lekker.

Ik had gistermiddag een vriendin meegenomen op high tea voor haar verjaardag en dat was heel goed. Had ‘s avonds geen trek meer.

Vandaag maak ik deze plaattaart https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1194192/plaattaart-met-biet-peer-en-geitenkaas

Had ik laatst bij vrienden gegeten en was heerlijk.

Die rendang lijkt me ook heerlijk. Maak ik de kinderen niet blij mee helaas. 
Bij ons is het vandaag heel erg haasten, ik maak pasta met zalm en spinazie.  Hopelijk snel genoeg klaar zodat oudste er even rustig van kan eten. Die heeft een pittige dag vandaag 

Hier verleng ik ons huwelijk met onbepaalde tijd door weer frietjes op het menu te zetten. Vlaamse friet uit de airfryer, een schaal met kip en paprika in de oven en een excuussla erbij. Eigenlijk was het de bedoeling er ook appelmoes bij te maken, maar dat is wel een uitdaging zonder appels in huis... Geen zin om alleen daarvoor naar de winkel te gaan straks na het werk, dus dan maar niet. 

hier wordt het ook patat met eigengemaakte kipsaté en excuussla 

Opmijn werk citroen risotto met gamba"s gegeten... En net een broodje zalm. En man en kinderen aten cous cous met paprika, ui, knoflook en sucade vlees in stukjes, met een komkommer salade...

Irma,1 zoon was in dienst, en inderdaad door lockdown 8 weken opgesloten... de rest moet gelukkig niet.... 1 studeert,  en gaat daarna zivildienst doen... en nummer 3 iss door zijn handicap afgekeurd, en betaald dus 0.04%meer belasting......Maarik vond het vreselijk dat oudste zo lang weg was....

Koreveen schreef op 13-06-2024 om 14:30:

[..]

Jaaaaa! En die moet ik ook weer een keer maken. Echt heul lekker.

Ik had gistermiddag een vriendin meegenomen op high tea voor haar verjaardag en dat was heel goed. Had ‘s avonds geen trek meer.

Vandaag maak ik deze plaattaart https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1194192/plaattaart-met-biet-peer-en-geitenkaas

Had ik laatst bij vrienden gegeten en was heerlijk.

Lijkt me lekker, ook zonder bladerdeeg eronder en dan wat linzen erdoor of socca erbij gebakken misschien. Goed idee. 

Vandaag had ik gemengde groene groenten met pindasaus. 

En

Mosterdsoep (vriezervondst), volgens mij zat er ook koolraap in. Met zadencrackers gegeten en zalmflakes. 


Die plaattaart ziet er goed uit.... zouden mijn kinderen dat eten?

Hier gisteravond uit eten met collega's. We hadden een afscheidsborrel in ons vaste Amsterdamse bruincafe en daarna wilden we niet te ver lopen voor iets te eten. Dat werd Thais in een net geopende tent op een wat typisch pleintje. Maar het was echt lekker. De drie collega's die afscheid gingen nemen vonden het oprecht jammer dat we er niet vaker konden eten....

Vandaag aten we thuis AGV broccoli en worstjes, want dat eten de kinderen.

Morgen ben ik jarig, dus mag ik zelf iets kiezen, misschien wel van de Indonesische toko hier in ons winkelcentrum.

Gefeliciteerd Kaaaaaatje....Fijne dag!

Vanavond maak ik  groene asperges ,gevulde tomaat,en lams koteletjes...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.