Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ted68 schreef op 07-06-2024 om 19:09:

Oh lieve vrouwen....de tijd gaat veel te snel....Alle kinderen wonen thuis,maar studeren... Iedere ochtend tellen we schoenen, en weten wie er thuis zijn, en met wie, of wie er niet is... Heel erg: de jongste van bijna 21, is op zoek naar een 4 kamer flat,samen met zijn vriendin...Vreselijk dat het zo snel gaat....

Man en ik gaan straks eten: maak aubergine salade met granaatappel, munt en griekse joghurt. Met een kalkoenfilet....

Heb jij geen zonen die in militaire dienst zijn (geweest)? Die waren dan door de weeks niet thuis, toch? 

Wij eten spaghetti olio, aglio e peperoncino met versgeraspte Parmezaan. Gestoomde broccoli on the side.

Teig heeft mij geinfluenced, hier staat de slowcooker aan met rendang. Ruikt goddelijk. Enige probleem is dat de slowcooker ook mijn rijstkoker is, dus ik twijfel nog of ik het anderhalfspersoons restje rijst uit de vriezer haal met het risico dat t te weinig is of dat ik rijst in een pan ga koken. Dilemma’s…

Haha Moosey ik maak het je zwaar zie ik! Geniet ervan vanavond .

hier weer taco's. 

Zoon heeft op dinsdag altijd op een onmogelijke tijd zwemles (bestaat zwemles op een fijne tijd überhäupt? ) en dus eten we makkelijk: pokébowl met sushirijst, gerookte kip, edamame, mango, komkommer, wortel, radijs, sojasaus en srirachamayo.

Teig, dat recept uit het Zoete Zusjes kookboek hebben wij ook eens gemaakt. Ik vond het niet echt een succes... Maar idd, het gaat om de interesse van het kind in koken en recepten uitzoeken. Die van mij is vooralsnog erg geïnteresseerd in aan mama dicteren wat er gegeten moet worden😂

yette

yette

11-06-2024 om 18:38 Topicstarter

Taco's en wrapjes met vanalles voor erin op tafel: sla, komkommer, tomaat, lente ui, paprika's, kaas, knoflooksaus, groene en rode salsa, pepertjes uit een pot, gekruid gehakt en vegetarische flubbers. 

Nu eerst even wachten op de frambozencake. Ik bak zelden, maar we hebben +/- 150-250 gram frambozen per dag en het enthousiasme om ze zomaar puur natuur te eten, is er inmiddels een beetje vanaf. Dus ik probeer er wat van te maken. Geen idee of het lukt, maar het ruikt iig goed 

Als toetje dus cake. Met slagroom. 

Wat dacht je van frambozenmousse? Ik doe dat zo: eiwitschuim kloppen, frambozen pureren, gelatine oplossen in opgewarmd citroensap, mixen. Gelatine afmeten aan de ongeklopte eiwitten, is mijn ervaringstip hierbij 

Vandaag pom deel 2 met sperziebonen. 

Verder hartige kwark met deze keer zout/peper, knoflook, ui, komkommer, sambal van mme Jeanette en pindakaas. De laatste sperziebonen heb ik gedipt in de kwark en daarna gevierendeelde wortels gedipt. 

yette schreef op 11-06-2024 om 18:38:

[...] 

Nu eerst even wachten op de frambozencake. Ik bak zelden, maar we hebben +/- 150-250 gram frambozen per dag en het enthousiasme om ze zomaar puur natuur te eten, is er inmiddels een beetje vanaf. Dus ik probeer er wat van te maken. Geen idee of het lukt, maar het ruikt iig goed

Als toetje dus cake. Met slagroom.

https://recepten.lidl.nl/recept/no-bake-frambozen-pistache-reepjes Deze leek mij lekker, zonder kokos (geen fan van) en de hoeveelheid frambozen kan ongetwijfeld ook prima ver(drie)dubbeld. 

Frambozen kan je ook prima invriezen: Ik heb altijd een doosje in de vriezer en eet ze graag door de kwark. Daar ben je in de winter dan weer blij mee. Al weet ik natuurlijk niet hoe het met de ruimte in de vriezer is gesteld.

Hier waren vanavond de gemarineerde tofu, volkoren basmatirijst en snijbonen in de reprise. Was lekker, maar ik eet het wel behoorlijk vaak de laatste tijd.

yette schreef op 11-06-2024 om 18:38:

...en vegetarische flubbers.

Ik moest hardop lachen 😂

Man kookte en die bedacht het samen met oudste: patat uit de airfryer, een schnitzel met champignonsaus en salade. Was lekker allemaal.

Ik at een boterham met geitenkaas en toen ik thuis kwam en het koud had een cup a soup.
Vandaag gaan we op vakantie en ik ben jarig. En waarom ik al een uur wakker ben heeft vast met de leeftijd te maken 
We gaan vanavond uit eten, man had een bon van zijn werk voor een 4 gangen verassingsmenu. Ben benieuwd.

Gefeliciteerd Dolfje, en goede reis! Klinkt leuk, een verrassingsmenu! 

Hier wordt het pasta pesto met rucola en champignons. Spekjes erbij. De "pesto" maak ik van walnoten met basilicum en rucola. 

Ik heb wel doorgeven dat wij geen vis eten en uiteraard op de menukaart gespiekt wat ze normaal serveren maar je weet het nooit.

yette

yette

12-06-2024 om 07:23 Topicstarter

Gefeliciteerd, Dolf! 
En bedankt voor de tips ToetieToover en Anijsblokje!

Hier vandaag sajoer boontjes, nasi als van de chinees, een omelet voor De Vader en rendang uit de vriezer voor de rest. 

84355b43b639982770b1e9bbd1e52257.jpg

Van harte Dolfje! 

Gefeliciteerd Dolfje! 🥳 en een fijne vakantie!

Gisteren aten we macaroni. Vandaag heb ik niet veel tijd en eten we niet tegelijk dus ik moet nog iets verzinnen. Geen energie en inspiratie. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.