Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ik moet wat sla, tomaten en avocado opmaken dus een salade en erbij spinazie kaas rondo uit de airfryer. Misschien trek ik nog een blik soep open want het is natuurlijk helemaal geen lekker juni weer.
Gisteravond aten we ook een kom soep, restje guacamole op een cracker en een omelet.
Morgen weer gebroken dienst en dat wordt een broodje waarschijnlijk.
Vanaf woensdag gaan we een paar dagen kamperen, zoals zo vaak in deze periode van het jaar maar echt wat een irritant weer. Normaal is het veel warmer. Camping al geboekt dus neem maar extra warme trui mee.

Nou Dolfje, hopelijk zit het weer dan toch nog mee. 

Ik ga vandaag weer broccoli wokken met bosui, sojasaus en sesamzaadjes. Rijst erbij en voor zoon en mezelf een stukje zalm, voor man een hamburger 

Ik ga pom maken, komt door een ander topic op het forum. Ik was het bijna weer vergeten als optie. In de diepvries lag nog een zak pomtayer en de rest van de ingrediënten heb ik vanmorgen gekocht, klaargemaakt en alles zit nu in een ovenschaal. Kan het lekker uuuuuuuren bakken. Dat ruikt zo knus, en met die regen buiten ook lekker warm om de oven aan te hebben. We eten er paksoi en sperzieboontjes bij, komkommer in zoet-zuur en rijst. Eens kijken of er nog meer liefhebbers zijn anders eten we er samen nog daaaagen van. 

Ik dacht aan aardappelen met pindasaus. Dan raak ik toch een deel van mijn aardappelen kwijt. Ik denk dat ik ze in de magnetron kook dan; dat is makkelijker om ze heel te houden. Pindasaus is niet zo moeilijk maken. Met een uitje, chili en ketjap. Ik kan wel iets beter bijten momenteel maar nog niet goed genoeg voor vlees, noten e.d.

yette

yette

10-06-2024 om 12:41 Topicstarter

Ravioli gevuld met asperges, ricotta, salie en limoenrasp. Roomsaus met wat parmezaan en rode peper erin. Gehalveerde gekookte eieren met salsa verde (kruiden, knoflook, kappertjes, ansjovis, olie). Simpele salade met yoghurtdressing. 

Klinkt heerlijk @yette, vooral als je nog wat witte wijn door de roomsaus doet. Of was dit niet het topic wateetjehetliefst?

Hier vanavond een salade met rucola, rode ui en blauwe kaas. Balsamicodressing erbij en geroosterd brood. Daarna sporten en na afloop een flinke bak kwark met nootjes of zo.

Hier staat een vegetarische pasta op het menu: volkoren penne met een saus van ricotta, tijm, citroen, Parmezaanse kaas, ui, knoflook, spinazie, tomaten en witte bonen. Het is een variant op dit recpet https://www.boodschappen.nl/recept/pasta-met-kikkererwten-spinazie-en-ricotta/

Fusili met champignons, drie kleuren paprika, gehakt en pastasaus

hier ook pasta met bolognesesaus

Hier een maandags avg-tje. Gestoomde broccoli,  gebakken aardappeltjes en een schnitzel

Riony, want ontzettend vervelend toch van je kaken. Dat lijkt me zo pijnlijk en ook frustrerend. Aardappelen met pindasaus is natuurlijk geen feestmaal, maar ik zou het er in jouw geval ook op kunnen doen. Heel veel sterkte.

Hier gaan het pannenkoeken worden. Jarenlang niet gemaakt, want echtgenoot is er niet dol op, maar ik heb de laatste dagen zo mijn best gedaan, dat ik het nu mag van mezelf. Wel met een hartige vulling: ik heb nog chinese kool, broccoli, ham, oude kaas en ik zie wel wat ik nog verder tegenkom. Misschien bak ik nog een zoete voor toe. Surprise, surpise, want wij eten nooit toetjes. De laatste keer was geloof ik met kerst, de flan van mijn vriendin. Ik maak zo het beslag vast, want a. minder herrie voor echtgenoot en b. ik heb ooit geleerd dat als beslag langer staat, het resultaat beter wordt. We gaan het zien.

Lekker Dewi-Sri, pannenkoeken! Kan ik als een kind van genieten .
Gisteravond kookte frut I een quiche met prei en spekjes en kaas, en was supertrots op het resultaat. Ze mag het vaker maken, smaakte goed. Vanavond kwam vanwege sport haast-haast alles in het gedrang, dus lief warmde de rendang op die ik zaterdag had gemaakt, maakte er rijst en sajoer boontjes bij en we hadden een heerlijke maaltijd. De rendang (van eetspiratie) heb ik volgens mij ooit als tip van Koreveen gekregen (gokje) en hij is zó lekker!

Ik ga voor vanavond een couscoussalade maken met gewelde abrikozen, amandelen, feta, bosui en kipgehakt. Eigenlijk was ook broccolirijst de bedoeling, maar de broccoli is gisteren schoon op gegaan. Dus ik moet nog ergens groente vandaan toveren. Afhankelijk van hoe de dag loopt, wordt dat een portie erwtjes uit de diepvries of iets van courgette uit de super. 

Voor vanavond heeft frut II iets uitgekozen, uit het kookboek van de Zoete Zusjes (kinderkookboek): pastaschelpen uit de oven in tomatensaus, met paprika, erwtjes, mozzarella, wortel. Niet heel spannend ofzo maar ik vind het leuk dat hij zo met eten en koken bezig is, dus hij gaat dat vanavond koken samen met lief. 

We een vanavond een stuk kalfsvlees uit de oven,spatzli,en tomaten mozzarella sla.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.