Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Gefeliciteerd met jullie moeders Yette en Toetie! Lief dat jullie de catering verzorgen. En klinkt ook goed allemaal. 

Gisteren haalde ik idd k&k pizza. Die van mezelf leukte ik op met blauwe kaas en champignons. 

Vanavond uit eten bij een heel goed (hoop ik) restaurant waar ze veel local en plantaardig koken. Er staat onder anderen dennentoppen, zee-eik en brandnetel op het menu

Dolf, Yette en Toetie: (vast) gefeliciteerd!

Ik denk dat ik vandaag maar weer eens ayam pedis maak. Op een luie manier, want ik heb nog van die lekkere bakjes boemboe van Koningsvogel, waar ik tegenwoordig ook nog een schep sambal doorheen doe. Erbij probeer ik eens een recept dat ik in de Culy tegenkwam: witlofsalade met ei en een Indo-twist. Eigenlijk moet daar ook kip doorheen, maar dat is een beetje dubbelop. Daar hoort dan ook weer aardappel in, maar ik hou het gewoon bij rijst. Ik ben benieuwd.

Pulled oesterzwam met snijbonen, een restje tofu dat ik nog moet marineren met ketjap enzo en volkoren basmatirijst.

Yette, gefeliciteerd met je moeder! Ik hoop dat het feestje geslaagd was. 

yette

yette

08-06-2024 om 21:17 Topicstarter

Ook nog gefeliciteerd Toet en Dolf! 

Het was een ontzettend leuke dag! Ben wel helemaal gesloopt nu. Gelukkig ruimen de anderen & de logees op. Dus even m'n benen omhoog en tòch proberen wakker te blijven   

Allemaal gefeliciteerd met de moeders! Leuk, een cadeau in de vorm van het eten verzorgen. 

Wij krijgen vanmiddag vrienden te lunchen/spelen, zij hebben een dochter die een maandje jonger is dan onze zoon. Heel benieuwd hoe zij met elkaar gaan spelen, want voorheen waren ze daar nog wat te klein voor. Ik heb in elk geval een simpel tomatensoepje gemaakt (met ballen en nog zonder zout en kruiden, zodat ik er voor de guppen wat van kan scheppen, maar er gaat daarna nog wel wat door aan kruiden). Daarnaast heb ik broodjes en een citroenyoghurttaart. 

Vanavond eten man en ik rijst met een kleine portie rendang die nog in de diepvries staat, daar gaan sperziebonen bij en ik denk dat ik een paar kipgehaktballetjes draai en die in ketjap bak. 

Hier een restje Hemelse kip uit de vriezer. Meiden zijn daar dol op. Erbij maak ik tagliatelle. Het ziet er heerlijk zonnig uit buiten, fijne zondag!

hier nog een keer broodje pulled chicken. met op het broodje sla, feta-kaas en zoetzure rode ui. 

Man en kinderen krijgen vandaag vet: patat, kroket en frikandel. Maar er wel een salade bij. Ik maak voor mijzelf melanzane...Daar heb ik sinds vrijdag erg zin in...

Bedankt allemaal voor de felicitaties! Het was een geslaagd feest. Volgende weekend mijn eigen feestje, ga ik weer aan de slag.

Brunch bestond uit een punt chocoladecake en een dikke cappuccino. Verder vandaag te eten: er ligt een vis die op moet, die ga ik op de huid bakken, lamsoor erbij wokken en wat ik verder nog verzin als ik eenmaal in de keuken sta. 

Ik had een gezellig feestje, lekkere hapjes en drankjes!
Wat we vanavond eten weet ik nog niet, ben een beetje brak 

Gisteren echt heerlijk en bijzonder gegeten.  Lijkt me ook echt een aanrader voor Moos, we waren bij Heron. Waar vroeger Mas zat, in de schalkwijkstraat.
Het meest bijzondere was een gerecht van aardappelen en 2 soorten zeewier. Daarover heen zat geschaafde gedroogde knolselderij (die eerst in een zoutkorst was gegaard en toen 10 maanden gedroogd).

Vanavond eten we paella  aka risottorijst met kip, garnalen,  chorizo,  tomaat paprika en erwtjes. 

Ik las net een artikel in de NRC van Janneke Vreugdenhil over een rechtzaak die een westlands tuinbouwbedrijf had aangespannen tegen de belastingdienst. De dienst vorderde 80% belasting omdat het bedrijf zijn werknemers gratis zeer gezonde (en lekkere!) groentelunches aanbood. De dienst beschouwde dat als verkapt loon.Bij de rechter werd de zaak verloren, maar de Hoge Raad oordeelde anders: (citaat uit de NRC) ‘Algemeen bekend is dat gezond eten de kans op ziekten vermindert en dat het herstel na een ziekte daardoor kan worden bevorderd. Het verstrekken van gezonde maaltijden aan personeel kan dus deel uitmaken van het beleid van een werkgever ter voorkoming van ziekteverzuim en kan dus een onderdeel zijn van het arbobeleid van die werkgever.’ Halleluja, mag dit groot in het nieuws? Ik werd vrolijk van dit nieuws.

Wat wij vanavond gaan eten weet ik nog niet. Ik heb erg veel zin in iets kippigs met veel mosterd, en er moet nog een stuk baguette van vanmiddag op. Ik ga zo wat broccoli koken/bakken voor in de sla en er is ook nog Chinese kool, lekker. En radijsjes, die ik net herontdekt heb. Tijdje uit mijn systeem geweest. De bossen hier zijn veel te groot voor 2 personen, maar ik heb nu een kleinere verpakking ontdekt. Komt vast goed. En morgen eindelijk, eindelijk, eindelijk na jaren weer eens pannenkoeken? Ja, ik weet het, niet gezond, maar dan maak ik wel een groentelunch.
Hoewel, Haas, risotto is ook wel weer eens heel lekker. Alweer: dilemma's, dilemma's...

Hier een stoofpotje met vooral kikkererwten, harissa en veel tomaat. Ik eet er een soort tzatziki bij (kwark, citroensap, dille, kappertjes) en een rucolasalade.

@Toetie: Volgens mij gebruikte jij ook vaak Fage yoghurt? Dat is er nu niet meer, wel Dodoni wat er precies op lijkt...enig idee of dat hetzelfde is? Ik heb nog niet gegoogled, ga ik zo even doen.

Ik ken het inderdaad Haas. Mijn bedrijf levert ook groenten aan Heron. Maar zou er weer ns heen moeten, is echt jaren geleden dat ik daar at. 
Ik was een beetje brak vandaag wegens een feestje gister (had me niet erg misdragen maar het was wel laat en dat na een volle dag werken en toch wat wijntjes drin) en had zin in slecht eten. De enige tent die hier pizza bezorgt was dicht, dus werd het een enorme salade met frietjes uit de Airfryer. Niet zo heel slecht, wel lekker. Toe aardbeien uit eigen tuin!

Morgen werken en ‘s avonds vergadering dus weinig tijd voor eten. Gelukkig is er nog een rest van de salade over. Denk dat ik eet peulvruchten door mik en wellicht stop ik het geheel nog in een wrap. 

anijsblokje schreef op 09-06-2024 om 19:08:

Hier een stoofpotje met vooral kikkererwten, harissa en veel tomaat. Ik eet er een soort tzatziki bij (kwark, citroensap, dille, kappertjes) en een rucolasalade.

@Toetie: Volgens mij gebruikte jij ook vaak Fage yoghurt? Dat is er nu niet meer, wel Dodoni wat er precies op lijkt...enig idee of dat hetzelfde is? Ik heb nog niet gegoogled, ga ik zo even doen.

Ja balen, Fage is foetsie. We eten nu naar volle tevredenheid die van Dodoni. Heel veel zelfs, dus lekker is een vereiste. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.