Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Oh lieve vrouwen....de tijd gaat veel te snel....Alle kinderen wonen thuis,maar studeren... Iedere ochtend tellen we schoenen, en weten wie er thuis zijn, en met wie, of wie er niet is... Heel erg: de jongste van bijna 21, is op zoek naar een 4 kamer flat,samen met zijn vriendin...Vreselijk dat het zo snel gaat....

Man en ik gaan straks eten: maak aubergine salade met granaatappel, munt en griekse joghurt. Met een kalkoenfilet....

ToetieToover schreef op 07-06-2024 om 16:04:

[..]

Wij zijn in dezelfde week jarig

Kaaaaaaaatje schreef op 07-06-2024 om 13:44:

Dat jou oudste al zo oud is dat ze een bijbaan kan hebben Jynta. Echt schokkend.

Yep, ze is 15 ondertussen dames!

Jongste koos voor pannenkoeken en die sta ik nu te bakken en ondertussen te eten.

En nu heb ik dus ook trek in wat hartige.

Jongste is 11; groep 7. Die gaat vanavond naar de tienerdisco in het dorp hier. 


De diepvriespizza's liggen nog steeds in de diepvries, man wilde liever bestellen van New York... Gelukkig gaat ons kind voorlopig nog niet uit huis. Doel voor deze zomer: de speen afleren  Maar dat het snel gaat, ben ik nu al met jullie eens. Hij is nu niet meer de leukste baby van de wereld, maar leukste dreumes van de wereld.

yette

yette

08-06-2024 om 06:23 Topicstarter

Ik sta alweer bijna een uur achter het fornuis. Vandaag bbq voor 32. Het vlees is gesneden en gemarineerd, de knoflooksaus klaar. Nu aubergines frituren voor de sobasalade van Ottolenghi, die ik met grote orzo maak want dat eet makkelijker op schoot. Mijn moeder wordt vandaag 80. Vandaar 
Morgen bbq-en we waarschijnlijk weer, want ik reken bij feestjes ruim. 

Jammer dat het zo fris is. 

Wij krijgen logees en ik maak taco's met gehaktvulling en erbij sla, salsa en guacamole en dat vullen we dan aan tafel.

Gefeliciteerd Yette, wat leuk dat jullie dat kunnen vieren

Sluit me aan bij het gaat veel te snel. Al vind ik het ook heel fijn dat ze steeds meer kunnen, zo kan de oudste inmiddels zelfstandig op de fiets naar de bibliotheek, naar vriendinnen in de wijk en naar haar sport en scouting. En de jongste fietst (eindelijk!) sinds een paar weken dus die poort is ook geopend.
Gisteravond maakte ik courgettesoep, een filodeegslang gevuld met feta, Turks brood met aioli en peppadew-roomkaas, rauwkost, olijven voor de liefhebber (not me) en toastje kaas. 
Wil vandaag in de slowcooker rendang maken, dan kan het lekker sudderen en intrekken. We eten vanavond Indiase curry met vega kipstuckjes, broccoli, erwtjes en paprika. Naan erbij die ik nog wel even zo moet halen want die was ik gisteren vergeten.

in mijn planning staat pulled chicken op een mini turksbroodje met salade

Ik heb een verspakket kip hawai liggen voor vanavond. Ik ben benieuwd, ik verwacht eigenlijk gewoon kip met ananas en rijst, maar misschien hadden de verspakketontwikkelaars wel een beter plan. Straks maar eens naar de bereiding kijken en bekijken wat er überhaupt in de verpakking zit. 

afrodite05 schreef op 08-06-2024 om 08:57:

Ik heb een verspakket kip hawai liggen voor vanavond. Ik ben benieuwd, ik verwacht eigenlijk gewoon kip met ananas en rijst, maar misschien hadden de verspakketontwikkelaars wel een beter plan. Straks maar eens naar de bereiding kijken en bekijken wat er überhaupt in de verpakking zit.

O ja, brengt mij op een goed idee. Kip in zoet-zure saus! Gewokte ui, paprika en ananas en dan een snel sausje van Verstegen sweet chilisaus, ketjap, tomatenpuree, gember, knoflook, gebonden met maizena en azijn. Velveted kipfilethaasjes er in mikken, rijst erbij.  Yummmm. 

yette schreef op 08-06-2024 om 06:23:

Ik sta alweer bijna een uur achter het fornuis. Vandaag bbq voor 32. Het vlees is gesneden en gemarineerd, de knoflooksaus klaar. Nu aubergines frituren voor de sobasalade van Ottolenghi, die ik met grote orzo maak want dat eet makkelijker op schoot. Mijn moeder wordt vandaag 80. Vandaar
Morgen bbq-en we waarschijnlijk weer, want ik reken bij feestjes ruim.

Jammer dat het zo fris is.

Van harte gefeliciteerd met je moeder! Mijn moeder is ook net jarig geweest en ik ben vandaag ook van de catering voor het bezoek  al wilde ze ‘niet zoveel gedoe’ dus het zijn veel hartige hapjes, salades en soep en mijn befaamde chocoladecake en gewilde haverkoek. En knapperige gemberkoekjes. Ik heb me gisteren een slag in de rondte gebakken  en het hartige deel gezellig in haar keuken klaargemaakt. Kon ze meedoen of op een stoel aanwijzingen geven. Alles is glutenvrij want anders kan deze kok niet proeven of het smaakt. Ze loopt deze ochtend zelf nog even naar de bakker voor broodjes, dat is niet mijn afdeling!

Gefeliciteerd Yette!
Mijn schoonmoeder is ook pas geleden 80 geworden.
Mijn moeder wordt 73 dit jaar, ik zei gisteren nog dat ik nog zo goed weet dat zij 50 werd en nu word ik dat zelf..

Ik zit vandaag de hele dag in een theater een stad verderop ivm sport jongste. We hebben de chili con carne nog in de koelkast. Als de oudste even wraps haalt en crème fraiche en misschien tacochips ofzo eten we dat, want pas rond 19u thuis.

Jongste zal wel naar de macdonalds willen op de terugweg, maar dat gaan we niet doen, ivm oudste en jaloezie enzo. En vies, dat ook. En duur. En... nou ja, niet dus.

Man maakt ravioli.... dus ik moet helemaal niets vandaag!

Yette : gefeliciteerd!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.