Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Stamppot prei met pesto, chorizo en tomaten.

Sushi! Zelfgemaakt. Met o.a. zalm, tonijn, avocado en inktvis. Erbij wakame en veldsla. Was lekker. 

Oh wauw, voor zelf sushi maken heb ik het geduld niet. En ook geen liefhebber in huis, dus dan zou ik al die moeite alleen voor mezelf doen. 

Ik wilde vanavond iets doen met de boodschappen die de Appie komt bezorgen, maar dan wordt het in elk geval voor zoon veel te laat. Dus ik pluk maar weer iets uit de diepvries en ga dan morgen weer echt koken. Ik denk dat ik nu die diepvriespizza's maar ga opruimen. 

Ik heb een bakje pulled chicken uit de diepvries gehaald en dat eten we met ijsbergsla in een volkoren wrap.

Gisteren had ik appelpannenkoeken, deze keer met Elstar en dan een hele appel per pannenkoek, grof geraspt en er bovenop gegooid en daarna nog een minuut omgekeerd zodat die ook verhit werd. Het meeste bakte vast aan de pannenkoek. Om de een of andere reden werd die bijzonder smakelijk. Ik vond nog een potje kaneel met een betere smaak dan de gewone maar de herkomst was onbekend.

Vanavond weet ik nog niet. Last van mijn kaken (zoals al wekenlang) dus iets wat je niet hoeft te kauwen.  Macaroni, rijst, bami o.d.

Het wordt geen chili vanavond. Oudste en vriendinnetje moeten om 17u werken en willen daarvoor iets uit de airfryer wat ze zelf regelen. Jongste is pas om 18.30u klaar met dansen en zal dan ook wel iets uit de airfryer willen gok ik. Prima allemaal. Moet ik alleen nog even bedenken wat ik zelf wil eten.

Dat jou oudste al zo oud is dat ze een bijbaan kan hebben Jynta. Echt schokkend.

Kaaaaaaaatje schreef op 07-06-2024 om 13:44:

Dat jou oudste al zo oud is dat ze een bijbaan kan hebben Jynta. Echt schokkend.

Ja precies wat ik dacht!

Weet je wat ook schokkend is, ik word volgende week gewoon een halve eeuw oud

Waar is de tijd gebleven...

Hahaha als ik de leeftijden van mijn kinderen noem, denk ik dat ook altijd. Terwijl ik altijd dacht als ik in een vervelende ‘kinderen-het is-een-faaaaaaaase’ zat en mensen nostalgisch zeiden “ze zijn zó groot geniet er maar van”. Laatst was iemand zo lief om te zeggen dat ik zeker jong moeder was geworden, ik zei “zeg dat nog eens?!” ik weet heus wel wat ik zie, zowat elke dag mijn eigen hoofd in een teams overleg op mijn breedbeeldscherm. 

Vandaag wordt het tortilla chips met avocado dip. En Mexicaanse bonenmix.
Brunch was een culinair hoogstandje van vriendlief (zoetekauw): pannenkoeken. Ik had aardbei-rabarbercompote, lemon curd en dikke yoghurt erbij. En nu wil ik eigenlijk iets hartigs

Kaaaaaaaatje schreef op 07-06-2024 om 13:44:

Dat jou oudste al zo oud is dat ze een bijbaan kan hebben Jynta. Echt schokkend.

Haha, dat dacht ik ook!

Hier binnenkort de eerste naar de middelbare, ik kreeg al tranen in mijn ogen toen ik het programma van de afscheidsfestiviteiten zag 🙈

Ik weet nog niet wat we eten en of man thuis is. Ik denk dat het k&k pizza wordt

Dolfje schreef op 07-06-2024 om 13:54:

Weet je wat ook schokkend is, ik word volgende week gewoon een halve eeuw oud

Waar is de tijd gebleven...

Wij zijn in dezelfde week jarig 

in de voordeelbak lag kip-piri-piri, dus daar ga ik wat mee maken. Iets met rijst erbij ws en een pittig sausje

yette

yette

07-06-2024 om 16:31 Topicstarter

Hier is de jongste afgelopen zondag 19 geworden. Ik zie 'm nog zó op z'n loopfietsje door de woonkamer 'racen'  Het gaat inderdaad snel, maar ik was ook echt wel toe aan meer tijd voor mezelf. Zat laatst te rekenen: met 8 jaar tussen de oudste en de jongste, hebben we hier 12 jaar kleintjes, 16 jaar basisschoolkinderen en 14 jaar middelbare scholieren in huis gehad. Op een gegeven moment is het dan wel mooi geweest 

De lasagne van gisteren gaat in de herhaling. 

Hier vanavond eindelijk de postelein, in de vorm van salade met geroosterde pijnboompitten, puntpaprika en gedroogde tomaat. Helaas was ik erg enthousiast geweest met de mosterd in de vinaigrette, maar het smaakte alsnog goed (al zou ik het de volgende keer zonder maken).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.