Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ik maak chicken enchiladas vandaag

Dolfje schreef op 05-06-2024 om 06:13:

Ik moet nog iets verzinnen, ben straks tot een uur of 16 op een werkbijeenkomst.

Ik ook! Niet dezelfde  neem ik aan? ( zorg Noord-Holland  )

Maar hier wordt het spinazie  met een boomstammetje.

lientje69 schreef op 05-06-2024 om 09:59:

[..]

Ik ook! Niet dezelfde neem ik aan? ( zorg Noord-Holland )

Maar hier wordt het spinazie met een boomstammetje.

Nee andere zaken en zuid Nederland

Bijeenkomst was eigenlijk alleen de ochtend, toen lunch en daarna kleine team excursie gedaan en wat gedronken.

We eten simpel en snel want ik barst van de koppijn door slecht slapen pasta met kip champignons en courgette. En een kant en klaar sausje uit de koeling van de Ah. 

Ik heb net een salade gemaakt: ijsbergsla, komkommer, mango, roodlof, uiringen geplet met een beetje zout en azijn, cashewnoten en rosbief. 
Beetje laat, ik had best trek. Ik ga zometeen maar opstaan voor een warme chocolademelk. Of eerst douchen, heb ik nog niet eens gedaan na het sporten, ik viel zó hongerig mijn keuken in!
Brunch was harira met hartige yoghurt en zadenmix. 

Dolfje schreef op 05-06-2024 om 16:33:

[..]

Nee andere zaken en zuid Nederland

Bijeenkomst was eigenlijk alleen de ochtend, toen lunch en daarna kleine team excursie gedaan en wat gedronken.

We eten simpel en snel want ik barst van de koppijn door slecht slapen pasta met kip champignons en courgette. En een kant en klaar sausje uit de koeling van de Ah.

Ik heb volgende week ook een teamuitje, het is daarvoor zeker de tijd van het jaar ofzo. Moet ik weer mijn eigen eten meeslapen voor de hele dag, zo geen zin in. Iets compacts of toch een enorme voorverpakte kant en klaar salade, ik kan er nog even over nadenken. 

yette

yette

05-06-2024 om 21:08 Topicstarter

Ik heb de frituurpan aangezet: friet & frikandel speciaal. Dat is opgegaan. Van de kilo gemengde snoeptomaatjes, staat de helft nog. 

Ik ga aardappelschijfjes bakken (nog even kiezen of ik dat in de pan of airfryer doe) en daarbij komen erwtjes en een hamburger. Lekker simpel, want nakijkstress...

Hier wordt spinazie-kaas rondo uit de airfryer met een tomaten ijsbergs-feta salade. 

Vanavond wordt het bij ons paëlla: of nou ja, gele rijst met garnalen, kip, chorizo, erwtjes en rode paprika. 

Thaise rode curry met kippendij, een verdwaalde stronk broccoli, paar verdwaalde champignons, een paprika en suger snaps. Erbij rijst en erover heen voor mij veel koriander. 

Voor morgen heb ik chili con carne uit de vriezer gehaald. Man is een paar dagen weg, dus ik eet veel alleen met de kinders en morgen eten we versnipperd ivm sport en werk. Wrap erbij, creme fraiche en ijsbergsla. 

wij gaan vanavond restjes Indiaans eten

yette

yette

06-06-2024 om 13:10 Topicstarter

Ik maak lasagne met 3 kleuren saus. 

taco's met kip en veel groente. Beetje kaas erop natuurlijk

Hier word aardappel kroketten,griekse salade,en een karbonade.... Over 15 minuten aan tafel....

Wij aten gekookte aardappelen,  bietjes en een gehaktbal van de slager

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.