Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Wij eten vanavond halloumi, met een salade van "biologische granen" (verpakking gekocht die er interessant uitzag, met rogge, haver en tarwe) met daarbij sperziebonen, tomaat, tahinsaus, ingemaakte citroen, veldsla. 

yette

yette

04-06-2024 om 11:03 Topicstarter

Zuurkoolstamppot  

Want de Vader heeft zuurkool gekocht. Die ga ik dus finaal doodkoken (de zuurkool ) en ik gooi er een lading gekarameliseerde ui door. Zo wordt het nog enigszins te eten voor de kinderen en mij.

Geserveerd met rookworst (ook niet favoriet) en krokant gebakken spekjes. 

Verder is het een leuke man hoor, maar soms ... 

yette schreef op 04-06-2024 om 11:03:

Verder is het een leuke man hoor, maar soms ...

Herkenbaar, alleen andersom )).

Ik zit op een zonnig terrasje en zometeen gaan we heerlijk lunchen met z' vieren in een schattig restaurantje. Aangezien je hier zelden menukaarten op een website ziet (vrijwel alles gaat via Facebook, wat ik niet heb), laten we ons verrassen. De vorige keer was het erg goed.

Vanavond overgebleven plannen: wat Kaasjes, stokbrood,  gevulde peer met blauwe kaas uit de oven en meloen met ham. O ja, en mijn tomatenbroodjes met oud geroosterd stokbrood en knoflookolie.

Chili  con carne

yette schreef op 04-06-2024 om 11:03:

Zuurkoolstamppot

Want de Vader heeft zuurkool gekocht. Die ga ik dus finaal doodkoken (de zuurkool ) en ik gooi er een lading gekarameliseerde ui door. Zo wordt het nog enigszins te eten voor de kinderen en mij.

Geserveerd met rookworst (ook niet favoriet) en krokant gebakken spekjes.

Verder is het een leuke man hoor, maar soms ...

Ik maak het in de oven 

Met aardappelpuree, gehakt , ananas en kerrie door de zuurkool. Dan vind ik het nog wel te hachelen.

gebakken aardappeltjes met een grote salade erbij van veldsla, geitenkaas, zongedroogde tomaatjes, komkommer, nootjesmix, honingmosterddressing

yette

yette

04-06-2024 om 19:19 Topicstarter

lientje69 schreef op 04-06-2024 om 12:52:

[..]

Ik maak het in de oven

Met aardappelpuree, gehakt , ananas en kerrie door de zuurkool. Dan vind ik het nog wel te hachelen.

Zo heb ik het ook wel eens ergens gegeten. En een keer met gebakken banaan. Het wordt er wel iets beter van ... maar het blijft zuurkool 

Nog een variant uit mijn studententijd, bij vrienden in een kraakpand met een vegetarische keuken: een enorme wok met deksel op een vuurton van een olievat. Een variant op de Dutch Oven, zeg maar. In de wok gingen om en om laagjes met aardappelplakjes, zuurkool, aardappelplakjes, ui, aardappelplakjes, halve stoofperen. En bovenop blokjes brie, roquefort en walnoten. Vond ik toen best lekker. Maar ik heb het zelf nooit geprobeerd na te maken. 


Ik heb vandaag spaghetti puttanesca op. Heb het gemaakt met olijfolie, spaghetti met ui, knoflook, kappertjes, tomatenblokjes, tomatenpuree, veel ansjovis en 2 rode pepers erin. Het was heerlijk en ik waande mezelf in zuid Europa. 

Ik gooide vanmorgen de slowcooker aan voor ik naar werk ging, toen ik thuis kwam geurde het huis heerlijk! Het was pastasaus, dus heb weer 10 porties in de vriezer en we aten het vanavond met tortellini.

Morgen krieltjes, snijbonen en een kaasschnitzel.

Ik ga vanavond spitskool wokken met gehakt en kerrie. 

Ik moet nog iets verzinnen, ben straks tot een uur of 16 op een werkbijeenkomst. 

ik heb een teamuitje en er wordt voor een warme maaltijd gezorgd. Geen idee wat

Ik kook niet: kom te laat vanavond,dus ze moeten het hier zelf maar uit zoeken... ik eet een broodje in de stad.

Wij eten op verzoek weer eens een agv-tje: broccoli, gebakken aardappeltjes en een kipsatéschnitzel. 

Ik twijfel tussen oosterse "pulled oesterzwam" met rijst, restje tofu en snijbonen of een rucolastamppotje met gedroogde tomaat. En met de oesterzwammen kan ik natuurlijk altijd ook nog oesterzwammen met spaghetti maken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.