Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


ik eet vanavond taco's met kip, diverse groenten en wat kaas

Kippensoep van gisteren en couscoussalade en vegetarische kipnuggets uit de airfryer.
Couscoussalade maak ik straks vast want kan maar klaar staan.

yette

yette

03-06-2024 om 10:35 Topicstarter

Risotto, keuze uit kabeljauw of een vegdingetje, salade. 

Wij zijn ook weer thuis. Fijne vakantie gehad met veel cultuur, een beetje zee & strand en heerlijk eten. Vooral veel vis en andere zeebeestjes gegeten. Toppers waren simpele linguine olio, aglio & peperoncino met citroenrasp, caciocavallo en pangrattato in een soort strandtent (daar stond een nonna aan het fornuis) en in een ander restaurant een mispelsorbet als toetje. Ook nog lekkere gevulde inktvisjes gegeten. Heerlijk!

Gisteren maakte ik coq au vin blanc. Daar kwam Turks brood bij en een eenvoudige groene sla. Vandaag wordt het onglet met kruidenboter, zoete aardappelfriet en griekserige sla van tomaat, komkommer, olijven, rode ui (maar zonder feta).

Kaaaaaaaatje schreef op 02-06-2024 om 08:03:


Gisteren aten we deze: https://www.jamieoliver.com/recipes/chicken-recipes/gorgeous-greek-chicken-with-herby-vegetable-couscous-tzatziki/. Ik haal de groente niet door de keukenmachine ik wil ze liever nog echt proeven. Ik hakte de groente samen met de oudste dochter, terwijl de jongste hielp met de tzatziki.

Deze heb ik opgeslagen, Kaaaaaaaaatje! Lekker als bijgerecht bij een bbq ook denk ik (en dan de kip weglaten).

Gister maakte lief aspergesoep van schillen en kontjes en nog een paar hele asperges uit de vriezer. Was lekker en ik at twee kommen. Daarna hoefde ik niet zoveel meer van de visrisotto die we uit de vriezer hadden gehaald. Gelukkig maar, want die was niet zo heel lekker. Vanavond tover ik het laatste deel daarvan om tot soep, met lekker veel bosui en wat champignons. Denk dat dat wel werkt. Twijfel nog of ik daar gewoon een boterham in ga soppen of afbakbroodjes ga kopen zo. 

Ik eet restjes van het weekend,en kinderen eten pasta met kipfilet,uien paprika roomsaus

Friezinnetje schreef op 03-06-2024 om 09:18:

ik eet vanavond taco's met kip, diverse groenten en wat kaas

ik vond ook nog spinazie in de vriezer, dat heb ik er ook door gedaan. Lekker gegeten. 

Wij aten groentensoep met een broodje kroket 

Wij aten dit https://www.boodschappen.nl/recept/spaanse-wokschotel-met-tuinbonen/ en het viel goed in de smaak. Zowel bij man (die sinds zijn kindertijd gruwelt van tuinbonen) en bij de kieskeurige zesjarige.

Wij aten kipkerrie met rijst. Erbij zure komkommers. 

Vandaag couscoussalade en verder:

 Gewokte ui-courgette-lamsoor met zalm uit de oven met een snel sausje van mosterd-chilisaus-ketjap-kerrie-knoflook. 
Voor morgen klaargezet: een restje van de wokgroente, door een linzenmix met nog wat gerookte amandelen, paprika, komkommer en vinaigrette. 

Ik maak vanavond een saus van aubergine, gehakt en tomaat, daar gaat rijst bij en we verkruimelen er wat feta over. Ik ga de boel een beetje Grieksig kruiden met o.a. oregano.

Ik eet vanmiddag thuis een restje van de couscoussalade en neem een broodje mee.
Man heeft een bakje bami geloof ik uit de diepvries gehaald en bakt er een ei bij. 

Maak een spinazie salade met granaatappel en feta. Met kleine aardappletjes uit de airfryer , en kippepoten uit de ofen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.