Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Wij maken een soort Thaise gehaktballetjes met glasnoedels, rauwe groente, hoisin champignons en misschien nog wat knoflook garnalen. Ik heb nog een paar rijstevellen en een paar grote bladen ijsbergsla, dus daar rollen we de boel in.

Gisteren aten we deze: https://www.jamieoliver.com/recipes/chicken-recipes/gorgeous-greek-chicken-with-herby-vegetable-couscous-tzatziki/. Ik haal de groente niet door de keukenmachine ik wil ze liever nog echt proeven. Ik hakte de groente samen met de oudste dochter, terwijl de jongste hielp met de tzatziki.

De kinderen willen eigenlijk wel vaker helpen met koken, maar na een een werkdag heb ik daar meestal de energie niet voor (en willen de kinderen hun gewoonte om filmpjes te kijken niet opgeven ...... ) maar in het weekend willen we ze wat meer gaan betrekken. Gisteren was het in elk geval heel gezellig, al was het ook wat druk in de keuken.

Kaaaaaaaatje schreef op 02-06-2024 om 08:03:

Wij maken een soort Thaise gehaktballetjes met glasnoedels, rauwe groente, hoisin champignons en misschien nog wat knoflook garnalen. Ik heb nog een paar rijstevellen en een paar grote bladen ijsbergsla, dus daar rollen we de boel in.

Dat klinkt heerlijk Kaat! En jouw bruiloftsmenu ook Moos.

Gisteren wilde jongste ook helpen in de keuken, hij mocht de champignons snijden, ondanks dat ie die zelf niet lust en daarna dus vakkundig uit zijn bordje pasta pesto viste.

vanavond hebben we een etentje met familie. We hebben onze keuze al door moeten geven. Vooraf heb ik een tompouce met/van verschillende vis soorten. Hoofd is tournedos. Kwaliteit is bij dat restaurant altijd goed dus ik heb er zin in. 

Ik maak vandaag alvast een pan groentesoep voor morgen, maar daar kan ik de kinderen ook wel eens bij inzetten, goed idee!

voor de liefhebbers van Ready Steady Cook. Op bbc 2 om half 1 seizoen 1 te zien. 

Edit: Geen Ainsly trouwens

Ready Steady Cook keek ik vroeger ook altijd...

Man kwam net  thuis met sucadelappen. Diestaan dus nu in bier te pruttelen. Maak er polenta bij,en man maakt er tzaziki bij.

Ik zet zo een pan kippensoep op met veel groente en extra taugé erdoor. Meteen ook voor morgen.
Verder maak ik van de naan een soort tosties en ik ga de "viral cottage cheese wrap" maken. Daarop kipfilet en rucola en wat blauwe kaas denk ik.

Bami, volkoren van Jumbo. Met gebakken banaan en kokos.

Hier op tafel: een couscoussalade (couscous van kikkererwten) met rozijnen, bleekselderij, paprika, ui, ijsbergsla, knoflooksaus, geroosterde bloemkool, krulpeterselie en granaatappelpitjes + pecannoten.

Lekker veel, ook voor morgen als lunch. 

En verder een ovenomelet, met daarin nog wat kikkererwtencouscous en groene aspergetips, ham, tomaatjes en ui. En veel kurkuma voor de mooie kleur. 

Dolfje schreef op 02-06-2024 om 15:51:

Ik zet zo een pan kippensoep op met veel groente en extra taugé erdoor. Meteen ook voor morgen.
Verder maak ik van de naan een soort tosties en ik ga de "viral cottage cheese wrap" maken. Daarop kipfilet en rucola en wat blauwe kaas denk ik.

Ha, dat ken ik ook als ‘cloud Bread’. Langggg geleden ging dat al viral op glutenvrije forums. 

Gisteravond bij vrienden aten we kip uit de oven met goede patat en salade. Erg lekker en heel gezellig. Eigenlijk had ik voor vanavond gepland een pluimfeestburger op een broodje te eten, patatjes erbij en een rauwkostsalade. Aangezien dat nu twee keer achter elkaar hetzelfde werd, heb ik het omgegooid: vanavond tortelloni gevuld met spinazie en ricotta, met verse spinazie, tomaten en een kruidig roomsausje. 
Vanochtend wentelteefjes gebakken, dat was lang geleden en heel lekker .

yette

yette

02-06-2024 om 18:10 Topicstarter

Gisteren uit gegeten met de jongste: carpaccio voor en zalm als hoofdgerecht. Erg lekker allemaal en er zat lekker veel groente bij - daarmee maak je mij blij. Een plak gegrillde selderijknol, gegrillde bataat, een gestoofd witlofje, wat toefjes wortel- en pastinaakmoes. Toe koffie met het kleinste toetje dat ik op het toetjes buffet kon vinden. 

Vervolgens een concert, thuis na borrelen en pas om 3.00 mijn bed in. Was iets teveel van het goede, maar ik heb genoten! 

Vandaag ook een leuke dag. Ons gezin is compleet en eten we enchilada's op verzoek van de jarige jongste. 

ToetieToover schreef op 02-06-2024 om 17:21:

[..]

Ha, dat ken ik ook als ‘cloud Bread’. Langggg geleden ging dat al viral op glutenvrije forums.

Ja maar dat waren meer broodjes, dit schenk je op je bakplaat en smeer je uit en dan bak je het en na het bakken beleggen en oprollen. Nu heb ik het te lang laten afkoelen denk ik wat oprollen lukte niet want het brak. Dus ik heb ze gewoon belegd. Was lekker wel. Dus dat ga ik vaker maken.

Ik at op een festivalletje een broodje kroket en heel veel churros met Nutella topping. Té lekker!

Wat leuk dat jullie ready steady cook allemaal kennen.

Het was heerlijk en dat vonden de kinderen ook.

Een best wel winters maaltje staat op het menu van vandaag: kapucijners met spek en rijst. Zilveruitjes en augurk erbij, plus een "salade" van komkommer en tomaat om het geheel iets minder zwaar te maken. 

Gisteren koos man uiteindelijk voor de spinazielasagne die in de diepvries stond. 

Wij eten vanavond broodjes pluimfeestburger, patat en rauwkostsalade. Tot grote vreugd van de frutjes, vermoed ik. Frut I komt uit sport thuis om 18h30 en zal dan wel flinke trek hebben. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.