Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


We eten dat in de zomer vaak....maar estetisch niet zo mooi....

yette

yette

31-05-2024 om 23:40 Topicstarter

Vandaag had ik een uitvaart met koffietafel (groentensoep, vlaai, broodjes) en op de terugweg nam ik bij La Place aspergesoep en een salade met gegrillde groenten. 

Morgen neemt de jongste me mee uit. Eerst ergens eten, daarna een concert. Een ontzettend leuk en lief en veel te duur cadeau . Maar hij staat erop, dus ik ga me lekker laten verwennen 

Veel plezier, Yette! 

Als het bezoek weg is, maak ik een simpele curry met kip, bloemkool, kikkererwten en paprika. Rijst erbij en voor de liefhebber ook nog wat komkommer. 

Veel plezier Yette.

Ik moet straks werken en man kookt waarschijnlijk kip korma met naan en chutney.

Veel plezier Yette!

Hier is de winter terug gekeerd...Het regent in stromen. Zo erg, dat zelfs onze jongste hond al 24 uur niet gepoept heeft.....

Maar goed; we eten dus ook winters: stoofvlees met chorizo, en knolselderij puree.

Hopelijk gaat ie het niet binnen doen ted. Wil de hond zelf niet naar buiten? Hier is de herfst nooit weg geweest 😭

Wij eten vanavond pasta pesto

Wegens lui ook een lui recept: bleekselderij met tomaat en blauwe kaas, uit de oven. Volkoren fussili of boekweitkorrels erbij. En een flinke hoeveelheid lavas gaat er ook in, want dat groeit op het moment enorm goed. 

Nou wat een grijze dag. Echt blegh. 

Gisteravond heel gezellig gehad. In een soort grand café-achtig tentje gegeten: zalmfilet met huid (maar niet op de huid gebakken, helaas) met geroosterde groenten en krieltjes in de schil. Oh en Hollandaisesaus. Het was allemaal goed op smaak. Op de huid gebakken heeft mijn voorkeur, ik vind dat krokantje lekker, nu voegde de huid niet zoveel toe. Toe had ik pannacotta met een laagje appeltaart-vulling en een bolletje hazelnootijs. Tijdens het huwelijksfeest werden ook lekkere hapjes geserveerd, dat kan ik altijd wel waarderen .
Straks frut I ophalen bij een uitje van de scouting waar ik haar vanochtend heen gebracht heb, daarna rijden we door naar vrienden waar we borrelen en eten. 

ik eet zo eerst wat gebakken aardappeltjes met een schnitzel en dan het feest weer in. 

Man heeft dus korma gemaakt en er komt ook nog spinazie met paneer bij en hij heeft raita gemaakt. Het wordt nog wel wat met dat koken

Wij hadden een rennen en vliegen dag. Ik maakte een grote bak pastasalade met komkommer, tomaat, lenteui,  gerookte kip, een verdwaalde bol mozzarella en pijnboompitjes.

Jynta1981 schreef op 01-06-2024 om 20:53:

Wij hadden een rennen en vliegen dag. Ik maakte een grote bak pastasalade met komkommer, tomaat, lenteui, gerookte kip, een verdwaalde bol mozzarella en pijnboompitjes. Flinke kwak schep pesto erdoor, niks meer aan doen. Ja, opeten.

Slordig Teig, van die zalm. Hoort gewoon echt niet, als je vis met huid serveert moet je zorgen dat die huid wat bijdraagt. 

Gister aten we bij vrienden, asperges op twee manieren want de kerels wilden traditioneel (ham ei boter) en de meisjes wilden met zalm en sinaasappel. Dus maakten ze het allebei Was erg lekker met decadent veel gerookte zalm en een knaller van een Riesling erbij. 
Vandaag kookte ik weer eens een bruiloftsdiner op werk, het mezze menu met pilav, tabouleh met halloumi, komkommersalade met auberginedressing, pittige wortelsalade, shakshuka,  en als extraatje lamskofte. Die laatste was wat droog helaas. Garen in tomatensaus was natuurlijk het lekkerst geweest, maar dat botst met de shakshuka.. Voor de volgende keer nog wat beter over nadenken. Verder was ik best tevreden. 

Wij gaan vandaag picknicken met familie, bring your own food. Dus ik ga voor ons simpele wraps maken met kipfilet en sla, komkommer, tomaat. Nog even bedenken of ik er hoemoes of roomkaas onder doe. Of mosterd, ook nog een optie. Straks even met man afstemmen. Ik heb verder nog flesjes sap en aardbeien.

Wat ik ook met man moet afstemmen, is wat we vanavond eten. Sowieso iets uit de diepvries. Er liggen pizza's onhandig in de weg, maar ik wil ook wel graag de bak terug waarin orzo met spinazie, citroen en kip zit. Of de ovenschaal waar lasagne in zit... genoeg opties dus waarbij ik vanavond weinig hoef te doen.

Ik heb nog 2 kleine naanbroodjes die ik of ga beleggen met iets  als een soort mini pizza of bij een soep ga eten. Soep kan dahl worden of nog iets anders. Kortom ik weet het nog niet maar de broodjes moeten op.
Morgen ben ik later thuis dan normaal ivm vakantie collega dus maak voor ik ga werken vast couscoussalade en dan bij thuiskomst vegetarische balletjes uit de airfryer.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.