Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Veel plezier Teig.

Vandaag wordt het dit: https://marleyspoon.nl/menu/125419-geroosterde-gnocchi-met-feta-met-citroenpesto-en-amandelen

Behalve amandelen want als mijn wederhelft die eet gaat hij dood en dat wil ik toch proberen te voorkomen.

Hele simpele salade: rucola, voorgekookte bietjes in grote stukken snijden, blokjes feta en een grote lepel hummus erdoorheen.
Moet zo nog even naar de bakker en haal daar misschien een pizza-broodje voor erbij.

Ben klaar met deze week, geen zin meer om wat te doen.

Van harte gefeliciteerd met zoon, Afro! Kroepoek en pannenkoeken, dat is echt feest. Vertel je nog hoe hij het vond?

En jij heel veel plezier, Teig. Heerlijk op stap tussen ceremonie en feest. Ik wens je mooi weer.

Dat mooie weer zit er hier niet in. Zowel Buienradar als Météo France hadden een droge dag voorspeld, maar ik heb daarnet moeten hollen om de was binnen te halen. Het plenst hier. Toch de droger maar aangezet.
En nu ik dit schrijf, schijnt de zon. Schiet mij maar lek .

Vanavond zwiep ik lui een pizza de oven in. Het was een drukke week, en voor zondagavond moet ik serieus kookwerk doen, want gasten. Ik maak een grote pan coq au vin en doe daar excuussla bij. Ik zit nog te piekeren over het voorgerecht. Ik heb meloen met rauwe ham, of peer uit de oven met blauwe kaas, of, of, of... Dilemma's, dilemma's. Hoe garneer je meloen met ham een beetje leuk? Die peer garneert zichzelf wel. Weten jullie raad?

Dewi-Sri2 schreef op 31-05-2024 om 16:45:

 Hoe garneer je meloen met ham een beetje leuk? 

Op een prikker? 

Vanavond word het citroen kip met groene asperges en aioli.

hier wat een bodem voor vanavond, alhoewel ik het mss vanavond bij water houd. Pasta bolognese

Dolfje schreef op 31-05-2024 om 17:15:

[..]

Op een prikker?

Jaaaa, zo'n stekelvarken uit de jaren '70!!! Maar er spiezen van maken, dat is wel een goed idee eigenlijk. Dan haal ik zondagochtend even verse serranoham, de ham die ik nu heb is net te droog. Dan hebben we even iets elegants tegenover de 'boerse' coq au vin.

Dewi-Sri2 schreef op 31-05-2024 om 17:51:

[..]

Jaaaa, zo'n stekelvarken uit de jaren '70!!! Maar er spiezen van maken, dat is wel een goed idee eigenlijk. Dan haal ik zondagochtend even verse serranoham, de ham die ik nu heb is net te droog. Dan hebben we even iets elegants tegenover de 'boerse' coq au vin.

https%3A%2F%2Fwww.culy.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMeloen-met-rauwe-ham-stock2.jpg

Bedankt voor alle felicitaties!

Zoon vond het fantastisch. Tenminste, hij was net zo vrolijk als anders, dus we gokken erop dat hij het leuk heeft gehad. Uitgebreid in de zak kroepoek graaien was geslaagd. Na de pannenkoeken (en vanmiddag in de nieuwe zandbak) was het hoog tijd voor een bad met het nieuwe speelgoed (dat eigenlijk voor de zandbak bedoeld was, maar het ging prima mee in het water). Nu knock-out in bed! 

De taart vond hij overigens minder interessant, hadden we niet verwacht. Een likje slagroom en een hapje van de cake met een bedenkelijk gezicht. Komkommer beviel beter  Ik vond de taart zelf trouwens ook niet denderend. Het was de "kale taart" van de Hema en die omschrijving is heel accuraat. Je kan hem zelf versieren (hebben we ook gedaan, een groot chocoladecijfer 1 en kaarsjes), ik had hem voornamelijk uitgekozen omdat er geen nootjes oid op zaten. Babyproof. Maar hij was wel heel saai zo, en de crème/slagroom die erop zat was heel vettig. Volgend jaar maar opleuken met aardbeien om het wat frisser te maken, of een andere taart. Misschien wel weer gewoon zelf bakken.

Morgen komen mijn moeder (geen zin in, moeilijke relatie, lang geen contact mee gehad) en schoonvader plus partner. Zij krijgen ook een stukje van die taart, maar ik ga dan ook brownies bakken voor de liefhebber. 

Friezinnetje schreef op 31-05-2024 om 18:47:

[..]

https%3A%2F%2Fwww.culy.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FMeloen-met-rauwe-ham-stock2.jpg

Ik zou hier blij van worden als ik dit als voorgerecht zou krijgen!

Het werd caesar salade met wat frietjes uit de airfryer

Dolfje schreef op 31-05-2024 om 19:51:

[..]

Ik zou hier blij van worden als ik dit als voorgerecht zou krijgen!

Dit gaat hem worden! Als ik goeie ideeën krijg kleed ik het nog wat verder aan met iets groens, maar ik weet nog niet met wat.

Leuk Afro, dat zoon zo genoten heeft. Ik heb tegenwoordig zelden of nooit iets taartachtigs in huis, maar als ik het een keer wil hebben ga ik naar de bakker. Het is duurder, maar dat heb ik er graag voor over. En onze favoriete bakker hier in het dorp maakt zulke zalige dingen! Ik loop tegenwoordig zelfs zonder te kijken langs de uitgebreide taartenafdeling van onze Intermarché. Zondagmiddag krijg ik logees uit Nederland, dan ga ik lekker los.

Jeetje Afrodite, alweer 1! Wat vliegt de tijd zeg!

Hier was het hap snap. Kind 1 at vroeg een pizza ivm (haar 1e keer bij haar 1e) bijbaantje. Kind 2 at laat een pizza, want laat dansen en Kind 1 had pizza dus dat wou zij ook. 
Wij aten daar tussenin aardappelkroketjes uit de airfryer, een kipkrokantding en sla met tomaat, komkommer en ei.

Dolfje schreef op 31-05-2024 om 17:15:

[..]

Op een prikker?

Meloen-met-Prosciutto-di-Parma.jpg

Wat mij betreft hoeft het niet speciaal, dus zoals bovenstaand zou voor mij helemaal goed zijn. Zolang je lekkere ham en lekkere meloen hebt...

Maar misschien vind je dit wel wat? Of zo maar dan met een bolletje?

Originele-manier-om-hapje-ham-meloen-te-presenteren.1456310702-van-Maura_l.jpeg

@Afrodite: Gefeliciteerd met zoon! Geweldig, 1 jaar alweer!  Ik snap wel dat komkommer lekkerder is dan "kale taart"

Hier at ik een samenraapsel van dingen en het was niet echt lekker. Rode linzen, snijbiet, spinazie, ei. Met komijn door de linzen.
Gelukkig als hapje vooraf ook nog haring met rucola en een lekker scherpe vinaigrette, dat maakte een hoop goed. Misschien had ik het daarbij moeten laten! Gelukkig is er morgen weer een dag.

anijsblokje schreef op 31-05-2024 om 22:13:

[..]

Meloen-met-Prosciutto-di-Parma.jpg

Wat mij betreft hoeft het niet speciaal, dus zoals bovenstaand zou voor mij helemaal goed zijn. Zolang je lekkere ham en lekkere meloen hebt...

Oh voor mij ook  hoor. Echt zo'n zomers gerecht.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.