Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ik had weer eens stress in de supermarkt, dus ik kwam thuis met pizza..... ik sla echt helemaal dicht al sik in de supermarkt moet bedenken wat we gaan eten. Dus nu maar gelijk even boodschappen bestellen voor komende week....

Kaaaaaaaatje schreef op 30-05-2024 om 18:22:

Ik had weer eens stress in de supermarkt, dus ik kwam thuis met pizza..... ik sla echt helemaal dicht al sik in de supermarkt moet bedenken wat we gaan eten. Dus nu maar gelijk even boodschappen bestellen voor komende week....

Ik herken dit helemaal! Vreselijk. Ik kom nooit met iets bevredigends thuis als ik dit in de supermarkt moet bedenken.

Ik bedenk juist meestal pas in de supermarkt wat we gaan eten.

Friezinnetje schreef op 30-05-2024 om 17:00:

ik maak kerriesoep van nog een beetje overgebleven kerriesaus. Daarbij een pistoletje met rundvleessalade.

Zonet nog een mexicano met pindasaus gegeten. Daarvoor een stuk of tien mixdrankjes.  Was gezellig.  Nu op bed

Wij eten vanavond pannenkoeken, want wij vermoeden dat zoon dat zou kiezen als verjaardagseten. Vanmiddag als snackje krijgt hij kroepoek, nog zo'n topper bij hem. En uiteraard mag hij een hapje taart, al denk ik niet dat hij dat heel boeiend zal vinden. Ik heb de puf niet om ergens compensatiegroente bij te doen, dus dat komt een andere keer wel. Je gup wordt maar een keer een jaar oud  

Ik vind olijfolie zo vies dat ik vind dat het mijn eten bederft, daarom heb ik een heel pakket verschillende oliën gekocht. Was wel prijzig aan de kassa. Sesamolie en walnootolie zijn prima te eten. Neutrale smaak. Ik heb er twee nog ongeopend: avocado-olie en raapolie. Duitsers gebruiken vaak raapolie want het wordt frequent genoemd in recepten. Wij relatief minder.

Gisteren heb ik een mix van volkoren spaghetti(gebroken) en soepvermicelli gegeten. Het was een vrolijke mix en smaakte goed bij elkaar. Met geraspte groenten, noten en een van de nieuwe oliesoorten; walnoot in dit geval. 

rionyriony schreef op 31-05-2024 om 07:01:

Ik vind olijfolie zo vies dat ik vind dat het mijn eten bederft, daarom heb ik een heel pakket verschillende oliën gekocht. Was wel prijzig aan de kassa. Sesamolie en walnootolie zijn prima te eten. Neutrale smaak. Ik heb er twee nog ongeopend: avocado-olie en raapolie. Duitsers gebruiken vaak raapolie want het wordt frequent genoemd in recepten. Wij relatief minder.

Zonnebloemolie is ook neutraal en het goedkoopst.

Gefeliciteerd Afrodite met zoon! 

Ik heb Turkse pizza met kipkebab en komkommer en sla. En zelfgemaakte knoflooksaus. Lekker makkelijk.

yette

yette

31-05-2024 om 07:09 Topicstarter

Gefeliciteerd, Afrodite! 

Wij hadden gisteren bami. Er vandaag eten we waarschijnlijk niet thuis. 

Dolfje schreef op 31-05-2024 om 07:05:

[..]

Zonnebloemolie is ook neutraal en het goedkoopst.

Ja, maar het schijnt ook ontstekingen te bevorderen. Niet dat ik dat zelf ooit heb ervaren maar dat schijnt door het vetzuurspectrum te komen.

Heb je nog bijzondere vogels gespot, Koreveen? En van harte gefeliciteerd Afrodite! Mijn kinderen hielden gek genoeg niet van pannenkoeken. Nou ja, die lustten wel meer niet. 

Vandaag eten we in ieder geval egg drop soup. Ik heb weinig trek en kom hier kijken voor inspiratie. Mmmm ik denk dat ik vriendlief ga vragen het eten te verzorgen. Mijn koffie is op, reden voor een pauzewandeling naar de buurtsuper en wie weet vind ik daar nog wat eetbaars  . Ik ben even helemaal moe na een congres & seminar deze week. 

Gefeliciteerd Afrodite!

Ik was gisteren uit eten. Was heerlijk! Vooraf verschillende voorgerechten gedeeld, iets met burrata, arrancini,  makreelmousse op toast van focaccia en nog een variant op vitello tonnato. Als hoofdgerecht had ik lasagne met pittige kip. Thuis aten man en kinderen vissticks, erwtjes en wortels en aardappelkroketjes. 

Vanavond weet ik het niet want dat regelt de man des huizes

ToetieToover schreef op 31-05-2024 om 07:39:


Vandaag eten we in ieder geval egg drop soup. 

maar ja soep is wat mij betreft altijd goed.

Gefeliciteerd afrodite!

Gefeliciteerd Afrodite! Klinkt feestelijk, kroepoek en pannenkoeken op je eerste verjaardag .
Ik heb vanmiddag een bruiloft waarbij ik tussen ceremonie en feest mezelf mag vermaken, ga met vriendinnen die tijd doorbrengen en ergens een hapje eten. En dan in de avond lekker dansen hoop ik  .

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.