Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Hier wordt het couscoussalade met oa linzen en tomaat bij de groenteballetjes.

Bedankt allemaal, het was een gezellige middag en avond. Hopelijk is de zuurdesem van Anijs goed gelukt en is de man van Dewi weer zo fit dat hij zich kan bezighouden met het bezoek. 
Vandaag at ik nog wat feestelijke restjes en ik heb verder vandaag veel zin in hartige hangop met zadenmix, ovengeroosterde tomaten/aubergine en een vinaigrette met rauwe uien. 

Macaroni; voor de afwisseling.

Met spinazie, spek, gemalen noten. Walnotenolie. Ui. Kaas.

Met slagroom, cake en advocaat toe.

En pure cholade om af te sluiten.

Morgen wordt het wél de gele rijst met chorizo, erwtjes en tomaat.

Vanavond hier een hele tamme pasta, zonder knoflook en pepers, want echtgenoot is nog niet opgeknapt. Ik vermoed een bacterie, maar ik ben natuurlijk niet medisch geschoold.

Morgen vroeg achter de boodschappen aan. Ik maak weer coq au vin, want dat vind ik ideaal voor gasten van wie je niet weet hoe laat ze aankomen. Opwarmen, stokbrood er bij, sla en door.
Echtgenoot gaat zich bezighouden met ramen zemen. Vraag me niet waarom, want dat heeft hij twee weken geleden ook al uitgebreid gedaan. Maar okee, als hij zich daar goed bij voelt en niet nog meer last van zijn maag krijgt... lekker doen.

De dagen hierna zullen in het teken staan van lunchen (uit of hier), kletsen, wandelen, koken... ik heb er echt zin in!

Wij hadden een perfect getimed etentje op het terras van bejaarde vriendin, met nog twee vrienden. Een erg geslaagde kip uit de oven met tuinbonen en platbrood. Lekker. 

Ik maak vanavond spinaziestamppot en in de oven bak ik pangafilet omwikkeld met spek. 

Wij eten een restje van de couscoussalade en een traybake met kipworstjes en pompoen en gooi daar wat chiliflakes oid overheen.

Wij eten vanavond ravioli gevuld met spinazie en ricotta, met een Parmezaansausje, salie, geroosterde bloemkool en walnoten. 

Er wordt voor ons lasagne gemaakt vanavond.

nasi met gebakken ei

ik loop elke keer een dag vooruit, maar morgen eten we aardappelkroketjes, doperwten en wortels en vlees wat ik nog even moet zoeken in de vriezer. 

Ik was zondag op pad om een sportwedstrijd te fotograferen. Ik kon thuis aanschuiven. We aten zalm uit de stoomoven met bloemkool. Voor mij uit de oven met rozemarijn en voor lief gekookt. Hij heeft woensdag een darmonderzoek en moet licht eten. Gekookte bloemkool vindt ik niet lekker dus voor mij uit de oven.

Maandag ook vis: kabeljauwfilet met voor lief worteltjes uit pot en ik had een salade met ovengeroosterde bietjes, geitenkaas,veldsla, pompoenpitten gemaakt.

Vandaag mocht lief niet meer eten na 12 uur en ik was laat thuis en heb comfort food gemaakt: gebakken havermout met havermout, pindakaas, kaneel en banaan uit de oven.

Ow getsie, darmonderzoeken. Het onderzoek is tot daar aan toe, maar dat laxeren voorafgaand en die liters wegdrinken 🤢. Sterkte voor je lief, Koreveen, als die dat ook te wachten staat. 

Wij hadden een salade, geflanst van een zakje rauwkost (radijs van ah), komkommer, een zakje slamix, een mango, sesamolie, frambozenazijn, geroosterde pinda’s en rosbief.

en 

polentapuree met shiitake, ui, paksoi en eendenborst met hoisinsaus en sinaasappelzest en -sap. 

Voor morgen is het ook al bekend, want dochter eet mee en die wil graag Mexicaanse bonen met tortilla chips en een salade van avocado, komkommer en tomaat. Lief wil crème fraîche en ik jalapenos. Dus dat wordt het. 

Edit: en kaas! Veel kaas. Cheddar geraspt. 

yette

yette

18-06-2024 om 20:35 Topicstarter

Kliek van gisteren - tajine. Deels een vooruitziende blik, omdat het een drukke dag zou worden. En nòg fijner omdat ik maar 3 uur slaap heb gehad afgelopen nacht. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.