Eten Eten

Eten

Michelin sterrenrestaurant

Ik heb weleens met een kortingsactie bij ‘t Nonnetje gegeten en dat was een van de beste ervaringen die ik heb gehad met een sterrenrestaurant. Wij eten regelmatig (2 a 3 keer per jaar) bij een sterrenrestaurant en zagen toen dus echt geen verschil. 

Aanrader in Brabant: de Rozario in Helmond. Kleinschalig en niet zo’n opgeprikte bedoening (al vind ik dat sowieso erg meevallen bij de meeste zaken). 

mocht je iets in Noord-Holland willen uitproberen dan is ML in Haarlem echt een aanrader. Ook met voedselallergie was hetperfect geregeld. 

TumTum

TumTum

28-12-2024 om 21:55 Topicstarter

-Nienke- schreef op 28-12-2024 om 21:12:

Aanrader in Brabant: de Rozario in Helmond. Kleinschalig en niet zo’n opgeprikte bedoening (al vind ik dat sowieso erg meevallen bij de meeste zaken).

De Rozario heeft sinds dit jaar geen Michelin ster meer. Al zal het eten nog steeds uitstekend zijn, dat geloof ik zeker.

Volgens mij is dat inderdaad een wat informelere sfeer aldaar, dat kan ik me voorstellen ja.

TumTum

TumTum

28-12-2024 om 21:57 Topicstarter

Haarlem is wat te ver voor ons, ruim 2 uur rijden. Dan zou er een overnachting zowat bij moeten, alles kan, maar is niet de bedoeling.

TumTum

TumTum

28-12-2024 om 22:04 Topicstarter

Tuinfluiter schreef op 28-12-2024 om 20:01:

Goede ervaringen met Versaen, Tribeca en de Treeswijkhoeve in Brabant.
In Gelderland Het koetshuis en 't Nonnetje.
In limburg Chateau Neercanne.

Dank! 
Ik heb ze bekeken en o.a. Koetshuis gaat op het lijstje. Het prijsverschil voor een 6-gangen menu is daar stuk aantrekkelijker t.o.v. Nonnetje bijv. 

Iemand bekend met Rijnzicht in Doorneburg toevallig? 
Die is ook iets gunstiger geprijsd voor 6-gangen zie ik.

‘t Koetshuis vond ik wel goed, maar niet een enórme aanrader (we wonen er vlakbij, dus een aantal keer geweest). Mijn tip zou in die omgeving De Kromme Dissel (Heelsum) zijn.

Wij zijn met restaurantweek vroeger weleens naar de Karpendonkse Hoeve in Eindhoven geweest. En laatst ‘gewoon’ bij Da Vinci in Maasbracht. Die hebben nu geen ster meer, maar hebben er jaren 2 gehad, en dat is te merken. Heerlijk gegeten allebei, een deed niet voor de ander onder restaurantweek/nietrestaurantweek

TumTum schreef op 28-12-2024 om 22:04:

[..]

Dank!
Ik heb ze bekeken en o.a. Koetshuis gaat op het lijstje. Het prijsverschil voor een 6-gangen menu is daar stuk aantrekkelijker t.o.v. Nonnetje bijv.

Iemand bekend met Rijnzicht in Doorneburg toevallig?
Die is ook iets gunstiger geprijsd voor 6-gangen zie ik.

Aantal jaren geleden dat ik er geweest ben, kan me herinneren dat het eten heerlijk was. Maar de aankleding koud/leeg vond, misschien hebben ze daar ondertussen wat aan gedaan. 

Geen ster maar wel een aanrader De Portier in Nijmegen.

Egel. schreef op 28-12-2024 om 12:52:

Geen idee van kortingsacties, daar hoeven sterrenrestaurants meestal niet aan mee te doen omdat ze vol zitten, dacht ik (niet zeker).

Ik heb geten bij De Nieuwe Winkel in Nijmegen (https://denieuwewinkel.com/), het was echt geweldig. Het eten fantastisch, de aankleding (zeker niet te opgeprikt), de bediening (leuk, vrolijk, bekwaam, niet opdringerig), alles. Twee sterren én een groene ster.
We hadden misschien teveel gangen gegeten -we zijn grote eters en vonden dat het maar meteen 'goed' moest- maar we konden geen pap meer zeggen na afloop. We waren wel ontzettend vrolijk.

Tot 'n jaar of 3 geleden kwam ik regelmatig bij de Nieuwe winkel. Toen Emile begon in de Hertogstraat, vond ik hem helemaal geweldig en kwam er denk ik eens per jaar. In het nieuwe pand is hij een richting op gegaan waarin ik hem niet meer kon volgen, het leek erop dat het de bedoeling was dat je niet herkende wat erop je bord lag. Ook de drankjes vielen in die categorie, ik en mijn gezelschap vonden het geen succes meer. We hebben zelfs meerdere gerechtjes/alcoholvrije drankjes laten staan. Jammer want het was mijn favoriete restaurant.

TumTum

TumTum

28-12-2024 om 22:41 Topicstarter

Ik ga es zoeken of ik iets over de inrichting van Rijnzicht kan vinden. Maar het goede eten is belangrijker (maar sfeer telt ook mee in de beleving dat begrijp ik)

Ik zie dat Wiesen in Eindhoven ook nog wel te bereizen is voor ons. 
Ook aan te raden of mwah?

TumTum schreef op 28-12-2024 om 22:41:

Ik ga es zoeken of ik iets over de inrichting van Rijnzicht kan vinden. Maar het goede eten is belangrijker (maar sfeer telt ook mee in de beleving dat begrijp ik)

Ik zie dat Wiesen in Eindhoven ook nog wel te bereizen is voor ons.
Ook aan te raden of mwah?

eten-in-restaurant-rijnzicht-in-doornenburg

Meer foto's en een beoordeling in de Gelderlander (2017) toen hadden ze denk ik nog geen ster.
Rijnzicht: Een ware parade van goed voedsel | Foto | gelderlander.nl

De social deals die ik ken bij restaurants (niet Michelin) hebben meestal een minder leuke voorwaarde. Bijvoorbeeld alleen geldig als je voor 17 uur arriveert, of alleen op dinsdag of zo. Dus ik zou daar wel even op letten voordat je boekt.

Alma (fine dining) in Oisterwijk vonden wij erg goed. Helemaal niet stijf en Oisterwijk zelf was een leuke plek om te zijn. We hadden een hotel geboekt en zijn de volgende dag bij de winkel van Robert van Beckhoven gaan kijken. 

TumTum

TumTum

29-12-2024 om 10:33 Topicstarter

madee schreef op 28-12-2024 om 22:53:

De social deals die ik ken bij restaurants (niet Michelin) hebben meestal een minder leuke voorwaarde. Bijvoorbeeld alleen geldig als je voor 17 uur arriveert, of alleen op dinsdag of zo. Dus ik zou daar wel even op letten voordat je boekt.

Via Heerlijk zag ik geen beperkingen staan volgens mij. Bijna allemaal ook gewoon geldig in het weekend, een uitzondering daargelaten. En je kunt ook zelf het tijdstip van aankomst aanvinken. Heb nog niets geboekt hoor, maar zo lijkt het in elk geval.

TumTum

TumTum

29-12-2024 om 10:34 Topicstarter

er.is.maar.1.Pino schreef op 29-12-2024 om 06:43:

Alma (fine dining) in Oisterwijk vonden wij erg goed. Helemaal niet stijf en Oisterwijk zelf was een leuke plek om te zijn. We hadden een hotel geboekt en zijn de volgende dag bij de winkel van Robert van Beckhoven gaan kijken.

Dank voor de tip, leuk voor een andere keer te onthouden. Nu gaat het om Michelin sterrenzaak dat we graag eens willen ervaren.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.