Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wat doen jullie mannen met/voor de kinderen qua verplichtingen en afspraken?


Wat maakt dat de post van Twinski steeds omhoog gehaald wordt? Ik lees dat ze een verschrikkelijke smaak in mannen heeft (schrijft ze zelf). Ik vind het interessanter waarom iemand blijkbaar steeds opnieuw voor slecht relatiemateriaal kiest. Het zal ongetwijfeld ook met voorbeeld en opvoeding te maken hebben, met hoe vrouwen bewust of onbewust geïnternaliseerd hebben dat ze niks meer waard zijn of mogen verwachten. Ook lijken sommige vrouwen behoefte te hebben aan een project. Of het gevoel nodig te zijn en vinden het aandoenlijk als een man zich als onbeholpen kleuter gedraagt. Totdat er kinderen komen, dan blijkt dat ineens bere onhandig.

Maar verschrikkelijke partners zijn niet per definitie mannen. Ik kan me genoeg vrouwen voorstellen waar ik absoluut krankjorum van zou worden. Vrouwen die in relaties heel dominant en dwingend en bepalend zijn tegenover hun partner. Of zich dingen makkelijk laten aanleunen en niet bereid zijn hun aandeel in de relatie te nemen. Zoiets is niet man eigen. Hooguit denk ik dat er meer mannen zo zijn opgevoed en meer vrouwen die vanuit hun rol niet gewend zijn om tegengas te geven en meer te verwachten van een relatie.

Ik zie dit nu ook bij een vriendin van mijn jongste. 21 jaar en al 2 jaar in een zeer ongelijkwaardige relatie en er is geen haar op haar hoofd die denkt: wegwezen.

Valeria schreef op 19-10-2024 om 20:01:

[..]

Hoe komt iemand überhaupt op het punt om cadeautjes voor zijn familie te gaan regelen?

Goeie vraag. Ik heb nooit de behoefte gevoeld om me op die manier nodig te maken. Geen idee of het werd verwacht. Nooit over nagedacht eigenlijk. Maar was ook niet nodig om erover na te denken. Ik was niet de meest attente van ons twee. Maar ik zou de verantwoordelijkheid mooi laten waar die ligt.

Waarom maak je alles toch telkens zo persoonlijk, Dyer? Twinski heeft het in de aangehaalde post niet over zichzelf, maar over dynamieken in zijn algemeenheid.

felija schreef op 19-10-2024 om 20:10:

Waarom maak je alles toch telkens zo persoonlijk, Dyer? Twinski heeft het in de aangehaalde post niet over zichzelf, maar over dynamieken in zijn algemeenheid.

Ik vraag waarom die post steeds opduikt, want heb het een aantal keer gekopieerd gezien.

Diyer schreef op 19-10-2024 om 20:05:

Wat maakt dat de post van Twinski steeds omhoog gehaald wordt? Ik lees dat ze een verschrikkelijke smaak in mannen heeft (schrijft ze zelf). Ik vind het interessanter waarom iemand blijkbaar steeds opnieuw voor slecht relatiemateriaal kiest. Het zal ongetwijfeld ook met voorbeeld en opvoeding te maken hebben, met hoe vrouwen bewust of onbewust geïnternaliseerd hebben dat ze niks meer waard zijn of mogen verwachten. Ook lijken sommige vrouwen behoefte te hebben aan een project. Of het gevoel nodig te zijn en vinden het aandoenlijk als een man zich als onbeholpen kleuter gedraagt. Totdat er kinderen komen, dan blijkt dat ineens bere onhandig.

Maar verschrikkelijke partners zijn niet per definitie mannen. Ik kan me genoeg vrouwen voorstellen waar ik absoluut krankjorum van zou worden. Vrouwen die in relaties heel dominant en dwingend en bepalend zijn tegenover hun partner. Of zich dingen makkelijk laten aanleunen en niet bereid zijn hun aandeel in de relatie te nemen. Zoiets is niet man eigen. Hooguit denk ik dat er meer mannen zo zijn opgevoed en meer vrouwen die vanuit hun rol niet gewend zijn om tegengas te geven en meer te verwachten van een relatie.

Ik zie dit nu ook bij een vriendin van mijn jongste. 21 jaar en al 2 jaar in een zeer ongelijkwaardige relatie en er is geen haar op haar hoofd die denkt: wegwezen.

Huh? Nee, dat schrijft Twinski niet, dat schrijft Bloem 1970 over haar mannensmaak, wel goed lezen. Lijkt me handig om je post aan te passen. Die slaat nu als een tang op een varken.

Diyer schreef op 19-10-2024 om 20:11:

[..]

Ik vraag waarom die post steeds opduikt, want heb het een aantal keer gekopieerd gezien.

Je haalt één en ander door elkaar, omdat bloem 1970 twinski in haar eigen tekst quote.

Diyer schreef op 19-10-2024 om 20:05:

Wat maakt dat de post van Twinski steeds omhoog gehaald wordt? Ik lees dat ze een verschrikkelijke smaak in mannen heeft (schrijft ze zelf). Ik vind het interessanter waarom iemand blijkbaar steeds opnieuw voor slecht relatiemateriaal kiest. Het zal ongetwijfeld ook met voorbeeld en opvoeding te maken hebben, met hoe vrouwen bewust of onbewust geïnternaliseerd hebben dat ze niks meer waard zijn of mogen verwachten. Ook lijken sommige vrouwen behoefte te hebben aan een project. Of het gevoel nodig te zijn en vinden het aandoenlijk als een man zich als onbeholpen kleuter gedraagt. Totdat er kinderen komen, dan blijkt dat ineens bere onhandig.

Maar verschrikkelijke partners zijn niet per definitie mannen. Ik kan me genoeg vrouwen voorstellen waar ik absoluut krankjorum van zou worden. Vrouwen die in relaties heel dominant en dwingend en bepalend zijn tegenover hun partner. Of zich dingen makkelijk laten aanleunen en niet bereid zijn hun aandeel in de relatie te nemen. Zoiets is niet man eigen. Hooguit denk ik dat er meer mannen zo zijn opgevoed en meer vrouwen die vanuit hun rol niet gewend zijn om tegengas te geven en meer te verwachten van een relatie.

Ik zie dit nu ook bij een vriendin van mijn jongste. 21 jaar en al 2 jaar in een zeer ongelijkwaardige relatie en er is geen haar op haar hoofd die denkt: wegwezen.

Weet ik veel. La mij ff erbuiten. Misschien omdat ik het niet zie als gendervraagstuk maar meer zie als een verhoudingsvraagstuk met privileges binnen een historisch perspectief. En dat resoneerde bij anderen. Bovendien schrijf ik niet over mijn slechte smaak in mannen. Dat was Bloem. Hahaha.

Carry on Diyer.

felija schreef op 19-10-2024 om 20:15:

[..]

Je haalt één en ander door elkaar, omdat bloem 1970 twinski in haar eigen tekst quote.

Nu heb ik ook nog eens bad taste. Mooie boel 

Diyer schreef op 19-10-2024 om 20:11:

[..]

Ik vraag waarom die post steeds opduikt, want heb het een aantal keer gekopieerd gezien.

Pure klasse waarschijnlijk, zeg ik al mijn bescheidenheid.🤪

Twinski schreef op 19-10-2024 om 20:21:

[..]

Nu heb ik nog eens bad taste. Mooie boel

Nou, je komt er bekaaid vanaf....

felija schreef op 19-10-2024 om 20:13:

[..]

Huh? Nee, dat schrijft Twinski niet, dat schrijft Bloem 1970 over haar mannensmaak, wel goed lezen. Lijkt me handig om je post aan te passen. Die slaat nu als een tang op een varken.

Bloem1970 schrijft:


"Dan is het nu een mooi moment om deze post van Twinski nog eens te kopiëren"

met daaronder een heel verhaal. Ik weet toch niet waar het verhaal van twinski eindigt en die van Bloem begint? Er zit geen ----EINDE----- aan, dus lees het als een complete tekst. Maar dat verandert niks aan de strekking van mijn reactie.

Excuus als ik je verwar met Bloem Twinski, maar dan moet je Bloem vragen wat beter te citeren en niet haar eigen verhaal met jou te vermengen. Los daarvan, ik zie het stuk tekst omhoog gehaald worden en heb 'm vaker gezien en er is ook al de afgelopen tig pagina's in allerlei reacties min of meer dit onderwerp besproken. Dus begrijp nog steeds niet wat de toevoeging is om 'm steeds omhoog te halen. Dat verandert de reacties van 17 pagina's geleden, 12 pagina's geleden, 6 pagina's geleden toch niet?

felija schreef op 19-10-2024 om 20:23:

[..]

Nou, je komt er bekaaid vanaf....

Ben maar meteen Tinder, Bumble en Happn aan het deïnstalleren. Kansloos figuur dat ik ben. 


*pakt bak ijs uit de vriezer*

Diyer schreef op 19-10-2024 om 20:26:

[..]

Bloem1970 schrijft:


Dan is het nu een mooi moment om deze post van Twinski nog eens te kopiëren:

met daaronder een heel verhaal. Ik weet toch niet waar het verhaal van twinski eindigt en die van Bloem begint? Er zit geen ----EINDE----- aan, dus lees het als een complete tekst. Maar dat verandert niks aan de strekking van mijn reactie.

Er zit geen einde aan ... alsof je zelf altijd zo kort van stof bent , echt een sorry Twinski had ook gekund...zie dat je je reactie aangepast hebt 

Dit was mijn stukje.

'Dat komt niet door het vrouw zijn als biologisch fenomeen maar door de sociale 2e rangs positie die geïnternaliseerd is. Jezelf verheffen naar de 1e rang is dan je eigen verdienste en de achterblijvers zijn dan enkel een springplank voor je ego om je op af te zetten. Maar die 2e rangs load blijf je meenemen. Daarom nemen mannen elkaar veel minder de maat. Die kennen die 2e load veel minder. Maar dat is niet iets van man zijn, maar meer iets van privileges'

De rest was van Bloem. 

Twinski schreef op 19-10-2024 om 20:29:

[..]

Ben maar meteen Tinder, Bumble en Happn aan het deïnstalleren. Kansloos figuur dat ik ben.


*pakt bak ijs uit de vriezer*

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.