Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Joszy schreef op 12-10-2024 om 07:22:

[..]

Hoe vaak zeg jij jochie tegen een collega van 40+?

dagelijks. en met een knipoog, en alleen naar collega's waarvan ik weet dat het kan. en ik ben half 40, dat helpt

rooiekater schreef op 13-10-2024 om 18:20:

Heb sinds kort een nieuwe leidinggevende (zorg) Maar weet iemand wie er boven staat? Bij wie je kan klagen over leidinggevende.
Het gaat om ernstig beschadiging van mijn vertrouwen en zij gaat duidelijk te ver door info uit het verslag van de bedrijfsarts te delen met mijn collega's terwijl ik er niet bij ben en geen toestemming heb gegeven. Deze info had nooit bij mijn collega's mogen komen.

Wat vervelend. Kan HR hier een rol in spelen? Dit is absoluut niet in de haak. 

Dat mijn rooster weer niet klopt 🤬😡

oudmaarnognietkoud schreef op 18-10-2024 om 11:55:

[..]

Wat vervelend. Kan HR hier een rol in spelen? Dit is absoluut niet in de haak.

Ik heb al een gesprek gehad met de vertrouwenspersoon. En deze schrok van de situatie en was ook heel duidelijk dit kan en mag niet.

Ik heb inmiddels verklaringen van collega's over wat er gebeurd is en heb volgende week een gesprek met de bedrijfsarts hier over. 

Vertrouwenspersoon gaf aan dat er binnen deze organisatie een klachten commissie is. Maar HR is een logischer stap. 

heb er een nieuwe ergernis bij wat telefoons betreft…

klanten die in de wasbak liggen te appen of soms bellen. 

rooiekater schreef op 18-10-2024 om 15:04:

[..]

Ik heb al een gesprek gehad met de vertrouwenspersoon. En deze schrok van de situatie en was ook heel duidelijk dit kan en mag niet.

Ik heb inmiddels verklaringen van collega's over wat er gebeurd is en heb volgende week een gesprek met de bedrijfsarts hier over.

Vertrouwenspersoon gaf aan dat er binnen deze organisatie een klachten commissie is. Maar HR is een logischer stap.

Als HR een logische stap was, dan had de vertrouwenspersoon dit wel genoemd. Ik zou na het gesprek met de bedrijfsarts naar de klachtencommissie gaan.
HR doet niks met dit soort zaken.

ladybird12 schreef op 18-10-2024 om 17:22:

[..]

Als HR een logische stap was, dan had de vertrouwenspersoon dit wel genoemd. Ik zou na het gesprek met de bedrijfsarts naar de klachtencommissie gaan.
HR doet niks met dit soort zaken.

Ik wacht effe de bedrijfsarts af. 

En dan goed kijken hoe ik dit ga doen want er komen waarschijnlijk meer klachten aan over deze leidinggevende. Dus wel handig als dit op 1 plek beland. 

Een bericht van leidinggevende over incidenten in de werkomgeving en dat er nu cameras worden opgehangen. Wat voor soort incidenten wordt niet over gerept. Ik voelde me altijd thuis op mijn werk, maar ik moet me kennelijk onveilig voelen? En waar moet ik dan op letten? Vaag hoor 

Lekker flexibele collegiale *ssh*oles. Er moet een soort van mediationgesprek plaatsvinden met teamleider Piet, twee van zijn medewerkers en een externe partij. Ik ben ‘dossierhouder’ dus mag het regelen. Piet is nogal een dominant type en had een datum voorgesteld. Op mijn reactie dat het wellicht handiger was om enkele data als optie te geven, de andere partij komt ook met meer mensen, kreeg ik als reactie ‘gezien de urgentie van de zaak lijkt me dit een prima datum. Doe het maar zo.’ Dat belooft nog wat voor het open gesprek om de neuzen weer dezelfde kant op te krijgen. Gelukkig gaat mijn leidinggevende mee dus zit ik niet alleen met Piet en zijn medewerkers (die ook niet echt objectief kunnen redeneren).

Marielaveau schreef op 18-10-2024 om 17:10:

heb er een nieuwe ergernis bij wat telefoons betreft…

klanten die in de wasbak liggen te appen of soms bellen.

Wasbak? Bedoel je een bad? En waarom is dat erg?

Schemerlampje schreef op 18-10-2024 om 18:53:

[..]

Wasbak? Bedoel je een bad? En waarom is dat erg?

Ik denk terwijl de kapper de haren wast. Dat is wat ik erbij kan bedenken  in elk geval?

lientje69 schreef op 18-10-2024 om 19:47:

[..]

Ik denk terwijl de kapper de haren wast. Dat is wat ik erbij kan bedenken in elk geval?

Oh, en dan is Marielaveau de kapster? Dat klinkt al logischer. Maar zijn er dan mensen die gaan bellen terwijl de kapper met ze bezig is? Naast dat ik dat super onbeleefd vind, je wil toch ook niet dat de kapper je hele gesprek kan volgen?

Schemerlampje schreef op 18-10-2024 om 20:53:

[..]

Oh, en dan is Marielaveau de kapster? Dat klinkt al logischer. Maar zijn er dan mensen die gaan bellen terwijl de kapper met ze bezig is? Naast dat ik dat super onbeleefd vind, je wil toch ook niet dat de kapper je hele gesprek kan volgen?

Nou ja dat vermoed ik dus idd.  Het is niet voor niets een werkergenis tenslotte.  Kan me niet voorstellen  dat je op je werk iemand  in bad doet die zit te bellen?  

Misschien kan Marielaveau hier straks nog een toelichting  op geven? 

klopt ben idd kapster  , in de stoel maakt het niet uit dan ben ik zo bezig dat ik niet eens naar je telefoon gesprek luister.

in de wasbak is het een ander verhaal want ja ik moet het haar wassen/kleur uitspoelen .
Er zal maar net een straal water langs je telefoon lopen of komen en dan zit ik met de gebakken peren.

*ik snap natuurlijk dat niet iedereen het prettig vind om in zo’n koude bak te liggen. Maar ik heb geen zin om mezelf in allerlei bochten tewringen, omdat de klant zonodig op de telefoon zit *

Schemerlampje schreef op 18-10-2024 om 20:53:

[..]

eerlijk je hebt soms weinig keus 😅, mensen vertellen hun hele levensverhaal dus vaak is het telefoongesprek niet eens zo privé meer 

eerlijk je hebt soms weinig keus 😅, mensen vertellen hun hele levensverhaal dus vaak is het telefoongesprek niet eens zo privé meer

Haha, dat geloof ik meteen. Ik ben zelf niet zo van het kletsen met de kapper. Maar heb (daardoor?) al 2x meegemaakt, bij verschillende salons, dat de kapster allerlei privé dingen ging vertellen. De laatste over haar ongewenste kinderloosheid en wat ze daarin al allemaal had meegemaakt. Relatiestrubbelingen daardoor ed. Vond ik ook bijzonder. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.