Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

lientje69 schreef op 18-10-2024 om 21:36:

[..]

Nou ja dat vermoed ik dus idd. Het is niet voor niets een werkergenis tenslotte. Kan me niet voorstellen dat je op je werk iemand in bad doet die zit te bellen?

Misschien kan Marielaveau hier straks nog een toelichting op geven?

Ik dacht meer aan dat zij met iemand belde die in bad zat…, maar het is opgehelderd. 😁

Marielaveau schreef op 18-10-2024 om 21:36:

klopt ben idd kapster , in de stoel maakt het niet uit dan ben ik zo bezig dat ik niet eens naar je telefoon gesprek luister.

in de wasbak is het een ander verhaal want ja ik moet het haar wassen/kleur uitspoelen .
Er zal maar net een straal water langs je telefoon lopen of komen en dan zit ik met de gebakken peren.

*ik snap natuurlijk dat niet iedereen het prettig vind om in zo’n koude bak te liggen. Maar ik heb geen zin om mezelf in allerlei bochten tewringen, omdat de klant zonodig op de telefoon zit *

[..]

eerlijk je hebt soms weinig keus 😅, mensen vertellen hun hele levensverhaal dus vaak is het telefoongesprek niet eens zo privé meer

Je kunt toch zeggen dat je geen telefoons bij de wasbak wil hebben. Punt.

Als mijn collega's hun toetsen gewoon ook meteen zouden nakijken, of in ieder geval zouden reageren op mijn opmerkingen in het correctiemodel, zou ik gewoon het nakijkwerk vóór mijn vakantie af kunnen maken. Ik had deze week voldoende tijd, maar zonder input ben ik straks toch nog in de vakantie aan het werk 

ladybird12 schreef op 18-10-2024 om 23:36:

[..]

Je kunt toch zeggen dat je geen telefoons bij de wasbak wil hebben. Punt.

Mijn vaste klanten weten dit, maar dit was een walk-in en nogal veeleisend 

sfeer was afgelopen week gedaald tot min 50. Nog 2 collega’s hebben hun ontslag ingediend  vind dit zo niet leuk 

Marielaveau schreef op 25-10-2024 om 10:22:

[..]

Mijn vaste klanten weten dit, maar dit was een walk-in en nogal veeleisend

sfeer was afgelopen week gedaald tot min 50. Nog 2 collega’s hebben hun ontslag ingediend vind dit zo niet leuk

Maar serieus,  überhaupt bellen of appen als je bij de kapper zit( appen alleen als kleur intrekt en kapper niet bij is kan wel)

Wat zijn dit voor mensen?

Marielaveau, waarom zou je een klant niet weigeren of aangeven dat je niet verder werkt als iemand de telefoon niet weglegt? Nee, dan krijg je waarschijnlijk geen fooi, maar je bent zo'n klant toch liever kwijt dan rijk? Echt je eigen grenzen bepalen hoor. Het is jouw zaak, graag of niet. Ik wil ook wel eens wat en krijg dat ook niet. Zo is de vrouw bij wie ik me wil laten knippen weinig flexibel. Is altijd best wat moeite om een afspraak met haar in te kunnen plannen en daar heb ik het ook maar mee te doen als ik door haar geknipt wil worden, ook al zie ik het liever anders. Haar zaak en zij mag haar eigen werktijden bepalen en ik heb dat maar te accepteren (of niet en naar een ander te gaan. Maar dat wil ik niet, want ze knipt goed). 
Kijk, als je echt je klanten bij elkaar moet schrapen voor voldoende inkomen, dan is het wat anders. Maar naar mijn idee blijft je werk het leukst als je dicht bij jezelf blijft.

Miepjecody schreef op 25-10-2024 om 13:27:

[..]

Maar serieus, überhaupt bellen of appen als je bij de kapper zit( appen alleen als kleur intrekt en kapper niet bij is kan wel)

Wat zijn dit voor mensen?

ik snap dat ook niet nee. als de kapster met mij bezig is sowieso niet. appen kan idd wel als de verf inwerkt. en aan de wasbak wil ik rust. heerlijk dat gewriemel aan mijn hoofd! nog een keer wassen? ja hoor, maskertje? doen! wriemel maar lekker verder, ik lig hier goed! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.