Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

lientje69 schreef op 18-10-2024 om 21:36:

[..]

Nou ja dat vermoed ik dus idd. Het is niet voor niets een werkergenis tenslotte. Kan me niet voorstellen dat je op je werk iemand in bad doet die zit te bellen?

Misschien kan Marielaveau hier straks nog een toelichting op geven?

Ik dacht meer aan dat zij met iemand belde die in bad zat…, maar het is opgehelderd. 😁

Marielaveau schreef op 18-10-2024 om 21:36:

klopt ben idd kapster , in de stoel maakt het niet uit dan ben ik zo bezig dat ik niet eens naar je telefoon gesprek luister.

in de wasbak is het een ander verhaal want ja ik moet het haar wassen/kleur uitspoelen .
Er zal maar net een straal water langs je telefoon lopen of komen en dan zit ik met de gebakken peren.

*ik snap natuurlijk dat niet iedereen het prettig vind om in zo’n koude bak te liggen. Maar ik heb geen zin om mezelf in allerlei bochten tewringen, omdat de klant zonodig op de telefoon zit *

[..]

eerlijk je hebt soms weinig keus 😅, mensen vertellen hun hele levensverhaal dus vaak is het telefoongesprek niet eens zo privé meer

Je kunt toch zeggen dat je geen telefoons bij de wasbak wil hebben. Punt.

Als mijn collega's hun toetsen gewoon ook meteen zouden nakijken, of in ieder geval zouden reageren op mijn opmerkingen in het correctiemodel, zou ik gewoon het nakijkwerk vóór mijn vakantie af kunnen maken. Ik had deze week voldoende tijd, maar zonder input ben ik straks toch nog in de vakantie aan het werk 

ladybird12 schreef op 18-10-2024 om 23:36:

[..]

Je kunt toch zeggen dat je geen telefoons bij de wasbak wil hebben. Punt.

Mijn vaste klanten weten dit, maar dit was een walk-in en nogal veeleisend 

sfeer was afgelopen week gedaald tot min 50. Nog 2 collega’s hebben hun ontslag ingediend  vind dit zo niet leuk 

Marielaveau schreef op 25-10-2024 om 10:22:

[..]

Mijn vaste klanten weten dit, maar dit was een walk-in en nogal veeleisend

sfeer was afgelopen week gedaald tot min 50. Nog 2 collega’s hebben hun ontslag ingediend vind dit zo niet leuk

Maar serieus,  überhaupt bellen of appen als je bij de kapper zit( appen alleen als kleur intrekt en kapper niet bij is kan wel)

Wat zijn dit voor mensen?

Marielaveau, waarom zou je een klant niet weigeren of aangeven dat je niet verder werkt als iemand de telefoon niet weglegt? Nee, dan krijg je waarschijnlijk geen fooi, maar je bent zo'n klant toch liever kwijt dan rijk? Echt je eigen grenzen bepalen hoor. Het is jouw zaak, graag of niet. Ik wil ook wel eens wat en krijg dat ook niet. Zo is de vrouw bij wie ik me wil laten knippen weinig flexibel. Is altijd best wat moeite om een afspraak met haar in te kunnen plannen en daar heb ik het ook maar mee te doen als ik door haar geknipt wil worden, ook al zie ik het liever anders. Haar zaak en zij mag haar eigen werktijden bepalen en ik heb dat maar te accepteren (of niet en naar een ander te gaan. Maar dat wil ik niet, want ze knipt goed). 
Kijk, als je echt je klanten bij elkaar moet schrapen voor voldoende inkomen, dan is het wat anders. Maar naar mijn idee blijft je werk het leukst als je dicht bij jezelf blijft.

Miepjecody schreef op 25-10-2024 om 13:27:

[..]

Maar serieus, überhaupt bellen of appen als je bij de kapper zit( appen alleen als kleur intrekt en kapper niet bij is kan wel)

Wat zijn dit voor mensen?

ik snap dat ook niet nee. als de kapster met mij bezig is sowieso niet. appen kan idd wel als de verf inwerkt. en aan de wasbak wil ik rust. heerlijk dat gewriemel aan mijn hoofd! nog een keer wassen? ja hoor, maskertje? doen! wriemel maar lekker verder, ik lig hier goed! 

Ons afdelingshoofd wilt alle kennismakingen fysiek op kantoor, wat aan de ene kant wel te begrijpen is.
Maar als niet iedereen in zijn agenda heeft staan wanneer hij/zij op kantoor is is dat lastig te regelen. Daarbij hebben wij ook nog eens te maken met inhuurkrachten die meerdere opdrachten hebben.
Echt, we blijven soms bezig..

Daarbij heeft ze ook het plan opgevat dat wij vanaf volgend jaar elke week en overleg van 2 uur moeten gaan notuleren, want dat is immers een taak van secretaresses..
Wij hebben een hele waslijst aan taken, alsof we daar tijd voor hebben!

Ook hebben wij de laatste 2 weken met alle teammanagers om de tafel gezeten, na dit teruggekoppeld te hebben kwam het erop neer dat ze het er niet helemaal mee eens wat dat sommige een aantal taken liever zelf op zich namen want  'ze hebben het al zo druk''. Ja, wij ook!

noas_1993 schreef op 15-11-2024 om 08:59:

Ons afdelingshoofd wilt alle kennismakingen fysiek op kantoor, wat aan de ene kant wel te begrijpen is.
Maar als niet iedereen in zijn agenda heeft staan wanneer hij/zij op kantoor is is dat lastig te regelen. Daarbij hebben wij ook nog eens te maken met inhuurkrachten die meerdere opdrachten hebben.

Daarbij heeft ze ook het plan opgevat dat wij vanaf volgend jaar elke week en overleg van 2 uur moeten gaan notuleren, want dat is immers een taak van secretaresses..

Ook hebben wij de laatste 2 weken met alle teammanagers om de tafel gezeten, na dit teruggekoppeld te hebben kwam het erop neer dat ze het er niet helemaal mee eens wat dat sommige een aantal taken liever zelf op zich namen want 'ze hebben het al zo druk''. Ja, wij ook!

hoezo is dat lastig te regelen? het is werktijd. als jij je agenda niet op orde hebt dan zorg je maar dat je met je billen op kantoor bent als de afspraak gepland wordt. 

het is werktijd, locatie is in overleg. thuiswerken is geen ander soort werkdag dan kantoorwerken dus het kan voorkomen dat je gewoon naar kantoor moet. natuurlijk houdt men zoveel mogelijk rekening met thuiswerkdagen, maar als de moeite niet genomen wordt deze in de agenda te zetten dan bestaan ze niet.

noas_1993 schreef op 15-11-2024 om 08:59:

Ook hebben wij de laatste 2 weken met alle teammanagers om de tafel gezeten, na dit teruggekoppeld te hebben kwam het erop neer dat ze het er niet helemaal mee eens wat dat sommige een aantal taken liever zelf op zich namen want 'ze hebben het al zo druk''. Ja, wij ook!

Wij hebben ook een nieuwe teamleider, maar die heeft dus zelf zijn agenda opengezet op bepaalde momenten. Een link doorgestuurd naar het hele team. En iedereen uit het team kan dan zelf een tijdslot reserveren p het moment dat het hem/haar uitkomt. Kun je zoiets niet regelen? Of je stuurt een excelbestand rond waarop iedereen kan intekenen.

Schemerlampje schreef op 15-11-2024 om 09:12:

[..]

Wij hebben ook een nieuwe teamleider, maar die heeft dus zelf zijn agenda opengezet op bepaalde momenten. Een link doorgestuurd naar het hele team. En iedereen uit het team kan dan zelf een tijdslot reserveren p het moment dat het hem/haar uitkomt. Kun je zoiets niet regelen? Of je stuurt een excelbestand rond waarop iedereen kan intekenen.

slim idee idd. nadeel is wel dat de teamleider dan steeds in de gaten moet houden of iedereen ingetekend heeft. dat is reactief en kost meer tijd. dan zou je graag een secretaresse hebben die dat coördineert, maar die zijn bij noas op kantoor druk bezig om taken af te schuiven naar de mensen die ze zouden moeten ondersteunen. 

Als de indruk die noas hier wekt de algemene sfeer onder de secretaresses is dan zou ik alles zelf plannen zodat ik controle heb en daarna gaan kijken wat er loos is en waarom de secretaresses zoveel werkdruk hebben of ervaren en daarbij zoveel weerstand bieden want het voelt niet heel constructief.

Broadway schreef op 15-11-2024 om 09:22:

[..]

slim idee idd. nadeel is wel dat de teamleider dan steeds in de gaten moet houden of iedereen ingetekend heeft. dat is reactief en kost meer tijd. dan zou je graag een secretaresse hebben die dat coördineert, maar die zijn bij noas op kantoor druk bezig om taken af te schuiven naar de mensen die ze zouden moeten ondersteunen.

Als de indruk die noas hier wekt de algemene sfeer onder de secretaresses is dan zou ik alles zelf plannen zodat ik controle heb en daarna gaan kijken wat er loos is en waarom de secretaresses zoveel werkdruk hebben of ervaren en daarbij zoveel weerstand bieden want het voelt niet heel constructief.

Nou, dat! Ik snap steeds beter wat ze in vacatures bedoelen met 'dienstverlenende instelling'. Dat is dit dus niet.

Broadway schreef op 15-11-2024 om 09:22:

[..]

Als je zelf niet als secretaresse werkt snap ik dat die werkdruk moeilijk te geloven is.
Daarbij speelt het denk ik ook wel voor welk bedrijf je werkt; bij ons is dat de overheid.
De laatste jaren zijn er veel meer taken naar gemeentes geschoven, over al die verschillende onderwerpen moet overlegd worden en die moeten wij dan inplannen

noas_1993 schreef op 15-11-2024 om 09:38:

[..]

Als je zelf niet als secretaresse werkt snap ik dat die werkdruk moeilijk te geloven is.
Daarbij speelt het denk ik ook wel voor welk bedrijf je werkt; bij ons is dat de overheid.
De laatste jaren zijn er veel meer taken naar gemeentes geschoven, over al die verschillende onderwerpen moet overlegd worden en die moeten wij dan inplannen

jij hebt geen idee wat ik doe of gedaan heb of ik welke branche. ik zit dichtbij genoeg om te zien dat in ieder geval jij niet blij bent waardoor je de verkeerde instelling hebt, gekregen, voor je vak. wat een vak is het, met bepaalde competenties die jij nu niet toe kunt passen omdat het je allemaal niet lekker zit.  

daarom zeg ik ook dat ik in dit geval heel snel zou gaan kijken of dit een breder gevoel is en waar dat vandaan komt, want met ondersteuners die niet kunnen/willen kan ik niks. ik zoek "niet linksom dan rechtsom" mensen om mee te werken en als ik zie dat een hele afdeling lam ligt dan heeft dat een oorzaak en die wil ik vinden en oplossen. óf het is 1 persoon en dan ga ik dat ook regelen/oplossen.

Broadway schreef op 15-11-2024 om 09:58:

[..]

jij hebt geen idee wat ik doe of gedaan heb of ik welke branche. ik zit dichtbij genoeg om te zien dat in ieder geval jij niet blij bent waardoor je de verkeerde instelling hebt, gekregen, voor je vak. wat een vak is het, met bepaalde competenties die jij nu niet toe kunt passen omdat het je allemaal niet lekker zit.

daarom zeg ik ook dat ik in dit geval heel snel zou gaan kijken of dit een breder gevoel is en waar dat vandaan komt, want met ondersteuners die niet kunnen/willen kan ik niks. ik zoek "niet linksom dan rechtsom" mensen om mee te werken en als ik zie dat een hele afdeling lam ligt dan heeft dat een oorzaak en die wil ik vinden en oplossen. óf het is 1 persoon en dan ga ik dat ook regelen/oplossen.

business support is zeker een vak, en een belangrijke rol in een organisatie. Maar mensen in organisaties kunnen ook verkeerde verwachtingen hebben van wat de taak van een business support medewerker is en dan allerlei taken opdragen waarvan de organisatie als geheel heeft besloten dat die niet bij bs horen. En dan gaat het wringen.

bij ons plant bs alleen de afspraken voor het hoger management. ieder ander beheerd de eigen agenda. en dat betekend dat je idd zelf de mail uitstuurt met: plan in mijn agenda. dag x en y zijn kantoordagen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.