Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Koettie
15-11-2024 om 13:01
Het loopt niet lekker op werk door een incident van afgelopen september maar daarvoor broeide het ook al. Merk best veel boosheid naar management die nu doen alsof ze het nooit hadden zien aankomen en dit niet hadden kunnen voorkomen terwijl ik zo vijf dingen kan verzinnen. Het werk zelf is heel leuk maar nu niet. Stress, iedereen werkt zich helemaal over de kop en ook cliënten zijn de dupe. Nu een van de hogere functies gezegd heeft dat het echt niet meer gaat (ook niet voor het eerst) wordt er toch wat meer opgestart terwijl het al sinds begin sept niet werkbaar is.. Zo irritant allemaal. Gister bedacht dat ik het tot mei geef en dan ga evalueren. Mocht het nog zo'n zooitje zijn ga ik toch verder zoeken. Wat ik echt heel jammer zou vinden, vind de functie, het team en de doorgroeimogelijkheden hier heel fijn.
Milala
15-11-2024 om 16:30
Externe afdeling mag binnen bepaalde blokken mijn agenda vullen met afspraken met externen. Nu staat er een afspraak op een verkeerd moment, ben dan in het ziekenhuis dus echt niet beschikbaar. Heb 2x moeten mailen voor een verplaatsing van de afspraak. Krijg ik nu te horen dat het verzetten van afspraken niet hun werk is, dat moet ik zelf oplossen.
Lekker dan, dus pleur mijn agenda maar vol op willekeurige momenten, dan ben je er vanaf. Ik moet het dus lastminute oplossen met mensen vanwege ik enkel een privé mailadres heb. Geen telefoonnummer oid. Zucht. En dan heeft diegene echt maar 1 taak he?
Poezie
15-11-2024 om 18:22
Milala schreef op 15-11-2024 om 16:30:
Externe afdeling mag binnen bepaalde blokken mijn agenda vullen met afspraken met externen. Nu staat er een afspraak op een verkeerd moment, ben dan in het ziekenhuis dus echt niet beschikbaar. Heb 2x moeten mailen voor een verplaatsing van de afspraak. Krijg ik nu te horen dat het verzetten van afspraken niet hun werk is, dat moet ik zelf oplossen.
Lekker dan, dus pleur mijn agenda maar vol op willekeurige momenten, dan ben je er vanaf. Ik moet het dus lastminute oplossen met mensen vanwege ik enkel een privé mailadres heb. Geen telefoonnummer oid. Zucht. En dan heeft diegene echt maar 1 taak he?
Dan decline je de afspraak toch? Dat gaat sneller dan mails sturen naar een overvolle mailbox.
Ysenda
15-11-2024 om 19:11
Poezie schreef op 15-11-2024 om 18:22:
[..]
Dan decline je de afspraak toch? Dat gaat sneller dan mails sturen naar een overvolle mailbox.
Dat, want alleen dan gaan ze rekening houden met je blokkades.
Ik bleek laatst alleen te maken te hebben met een collega die niet eens wist wat de verschillende kleuren in een outlook agenda betekenen of hoe ze überhaupt globaal de agenda van iemand anders kan zien. En dan ben je al 15 jaar secretaresse.
noas_1993
15-11-2024 om 19:35
Ysenda schreef op 15-11-2024 om 19:11:
[..]
Dat, want alleen dan gaan ze rekening houden met je blokkades.
Ik bleek laatst alleen te maken te hebben met een collega die niet eens wist wat de verschillende kleuren in een outlook agenda betekenen of hoe ze überhaupt globaal de agenda van iemand anders kan zien. En dan ben je al 15 jaar secretaresse.
Naar mijn weten hebben die kleuren geen specifieke benaming, maar kan iemand dat naar eigen idee invullen.
Ik lees jouw bericht dus als ''ik weet het beter dan de secretaresse'' Bah!
CharlieB
15-11-2024 om 19:35
Milala schreef op 15-11-2024 om 16:30:
Maar plannen ze die afspraak dan gewoon over jouw reeds bestaande afspraak heen? Dat vind ik best brutaal. Leuk dat afspraken verzetten niet hun werk is, maar als je degene bent die een dubbele afspraak plant, is dat toch wel het minste wat je kan doen
Marie111
15-11-2024 om 19:48
noas_1993 schreef op 15-11-2024 om 19:35:
[..]
Naar mijn weten hebben die kleuren geen specifieke benaming, maar kan iemand dat naar eigen idee invullen.
Als je een een tijdvak "blokt" met de optie "niet beschikbaar" krijgt dat tijdvak een standaard (donkerpaarse) kleur. Die kun je dus niet zelf invullen.
Ysenda
15-11-2024 om 20:06
noas_1993 schreef op 15-11-2024 om 19:35:
[..]
Nee, de standaard instellingen zijn blauw egaal is afspraak is gepland, blauw gestreept is tentative, en paars is out of office, dat zijn de standaard kleuren van Outlook. Daar verander je zelf niets aan.
Dat je dat als zeer ervaren secretaresse niet weet kan ik echt niet bij. Zelfs de stagiaires weten dit na 2 dagen wel.
En ook hoe je een afspraak plant door naar de beschikbaarheid te kijken. Je kunt met een knop ook het eerste beschikbare moment laten zoeken.
Lijkt mij elementaire kennis als plannen van afspraken 1 van je basis taken is.
Schemerlampje
15-11-2024 om 20:14
Ysenda schreef op 15-11-2024 om 20:06:
[..]
Nee, de standaard instellingen zijn blauw egaal is afspraak is gepland, blauw gestreept is tentative, en paars is out of office, dat zijn de standaard kleuren van Outlook. Daar verander je zelf niets aan.
Dat je dat als zeer ervaren secretaresse niet weet kan ik echt niet bij. Zelfs de stagiaires weten dit na 2 dagen wel.
En ook hoe je een afspraak plant door naar de beschikbaarheid te kijken. Je kunt met een knop ook het eerste beschikbare moment laten zoeken.
Misschien gebruiken zij office anders? Wij hebben op het werk een gezamenlijke agenda waar practica in gepland worden. Die geven wij zelf kleurtjes. Blauw is spullen staan klaar, geen assistentie, grijs is met assistentie, geel is een PTA practicum etc.
Ysenda
15-11-2024 om 20:18
Schemerlampje schreef op 15-11-2024 om 20:14:
[..]
Misschien gebruiken zij office anders? Wij hebben op het werk een gezamenlijke agenda waar practica in gepland worden. Die geven wij zelf kleurtjes. Blauw is spullen staan klaar, geen assistentie, grijs is met assistentie, geel is een PTA practicum etc.
Anders gebruiken lijkt mij niet dit is de standaard van Outlook, die gebruikt het hele bedrijf wereldwijd.
En ik denk zelfs alle gebruikers van Outlook.
Ik kan in mijn eigen agenda idd wel andere kleuren gebruiken maar dat zien alleen mensen die ook recht hebben om in mijn agenda te kijken. Alle anderen binnen het bedrijf zien alleen blauw en paars.
Poezie
15-11-2024 om 20:32
Ysenda schreef op 15-11-2024 om 20:06:
[..]
Je kunt de kleuren van de categorieën zelf hernoemen en gebruiken zodat de hele meeting in je agenda die kleur heeft. Ik denk dat Noas dat bedoelt.
MMcGonagall
15-11-2024 om 20:37
Ysenda schreef op 15-11-2024 om 20:18:
[..]
Anders gebruiken lijkt mij niet dit is de standaard van Outlook, die gebruikt het hele bedrijf wereldwijd.
En ik denk zelfs alle gebruikers van Outlook.
Ik kan in mijn eigen agenda idd wel andere kleuren gebruiken maar dat zien alleen mensen die ook recht hebben om in mijn agenda te kijken. Alle anderen binnen het bedrijf zien alleen blauw en paars.
Ik wissel regelmatig mijn kleurtjes naar gezellige varianten. Het hele bedrijf mag in mijn agenda kijken. Die zien ook mijn kleuren.
CharlieB
15-11-2024 om 20:39
Poezie schreef op 15-11-2024 om 20:32:
[..]
Je kunt de kleuren van de categorieën zelf hernoemen en gebruiken zodat de hele meeting in je agenda die kleur heeft. Ik denk dat Noas dat bedoelt.
Maar dat zijn categoriekleuren. Die kun je inderdaad zelf benoemen en toewijzen. Maar op het moment dat je geen toegang hebt tot iemand zijn agenda, zie je enkel de basis van outlook en niet de inhoud of kleur van de afspraak
Poezie
15-11-2024 om 20:45
CharlieB schreef op 15-11-2024 om 20:39:
[..]
Maar dat zijn categoriekleuren. Die kun je inderdaad zelf benoemen en toewijzen. Maar op het moment dat je geen toegang hebt tot iemand zijn agenda, zie je enkel de basis van outlook en niet de inhoud of kleur van de afspraak
Er zijn verschillende gradaties van open stellen voor anderen. Bij iedere gradatie zie je weer meer of minder details.
Milala
15-11-2024 om 20:56
Poezie schreef op 15-11-2024 om 18:22:
[..]
De externen zijn niet aan de agenda afspraak gekoppeld. Dus die staan dan gewoon op de stoep terwijl ik niet in huis ben.