Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic


Wat stom Rode kater. Ik vind dat niet netjes van je leidinggevende. 

collega's die niets zelf regelen. Iets kapot? Nee, doen we geen melding over. Iets op? Nee niet regelen dat er weer voorraad is. 
En dan nog eentje die elke keer wanneer er iets besproken moet worden met vrijwilliger of client, meteen roept: Oh, dat vind ik heel lastig om te doen, moet dat echt? Euh ja, en aangezien ze op dat moment onder jou werkt, is dat ook een taak van jou. 

Mischa83 schreef op 01-10-2024 om 18:40:

[..]

Ik werk in de zorg en hoor dit ook regelmatig inderdaad. Vrouwelijke collega's (de meesten) hoor ik het ook doen. Ik snap dat het vanuit hen niet 'verkeerd' bedoeld is, maar het draagt wel bij aan een scheef man/vrouw beeld.

Wat vinden jullie van de volgende; Ik (vrouw/41 jaar oud) werkte laatst een dienst met een collega (man/23 jaar oud). Ik had iets niet zo handig gedaan en benoemde dit. Collega zegt; 'oh maar dat geeft toch niet meissie!'

Ik was helemaal een beetje verbouwereerd door zijn opmerking waardoor ik het moment voorbij heb laten gaan. Wat vinden jullie? Ongepast of niet? En speelt het leeftijdsverschil dan nog mee? Of ook 'niet verkeerd bedoeld'? En is er nog een verschil tussen werk en privé hierin voor jullie?

Zou er bij mij toch ech erg van afhangen van hoe mijn relatie is met die collega. Ik heb dat soort benamingen liever niet. Ik ben arts en leidinggevende op een drukke SEH. Ik vraag patienten en collega’s toch af en toe om even na te denken voor dat ze me op dat soort manieren aanspreken. Vooral als de band goed is geeft dat soms food for thought. Als ik het gevoel heb dat er verder ook niet zo heel veel respect bij zit zeg ik echt wel eens ik ben je schatje niet ik ben je dokter tegen een patient. Ik ben 42 maar zie er wat jonger uit omdat ik mollig ben - speelt er misschien in mee dat het regelmatig voorkomt. 

mijn werkgever vertelde mij vorige maand tussen neus en lippen door dat hij waarschijnlijk de tent gaat verkopen. 

Maar het is niet 100% zeker dus hij kon niet hele verhaal geven. 
Maar hij zei ook dat we niet meer met bepaalde merken zullen gaan werken en flink snijden in de overige producten.
wat hommels op leverde onder collega’s. 

inmiddels zijn we een paar weken verder en 4 collega’s gaan volgende maand al weg. 1 gaat emigreren, de ander gaat reizen& 2 starten hun eigen business . 
en nu hoor ik opeens verhalen dat de zaak dicht gaat…

persoonlijk vind ik het best heftig dat dat verhaal nu al rond gaat. Maar ergens verbaast het mij niet (werkgever kan totaal niet communiceren) 
Ik ben er best kalm onder, vooral omdat ik ook andere dingen aan mijn hoofd heb die mij meer bezighouden (fertiliteit traject) 

dus ja mijn baan verliezen vind ik niet eens zo heel erg. (Kan natuurlijk een uitkering krijgen en heb aardig wat spaargeld) 
En een oud collega wilt heel graag dat ik bij haar kom werken maar waarschijnlijk pas volgend jaar omdat ze nu nog niet het budget heeft. 

maar wel de onzekerheid die er rondgaat, heb het er een beetje met vriend overlegd en hij vind dat het geen zin heeft, om daar nu al over te stressen. 

Pffft

oh, dat is idd wel vervelend. 

Mischa83 schreef op 01-10-2024 om 18:40:

[..]

Ik werk in de zorg en hoor dit ook regelmatig inderdaad. Vrouwelijke collega's (de meesten) hoor ik het ook doen. Ik snap dat het vanuit hen niet 'verkeerd' bedoeld is, maar het draagt wel bij aan een scheef man/vrouw beeld.

Wat vinden jullie van de volgende; Ik (vrouw/41 jaar oud) werkte laatst een dienst met een collega (man/23 jaar oud). Ik had iets niet zo handig gedaan en benoemde dit. Collega zegt; 'oh maar dat geeft toch niet meissie!'

Ik was helemaal een beetje verbouwereerd door zijn opmerking waardoor ik het moment voorbij heb laten gaan. Wat vinden jullie? Ongepast of niet? En speelt het leeftijdsverschil dan nog mee? Of ook 'niet verkeerd bedoeld'? En is er nog een verschil tussen werk en privé hierin voor jullie?

Als dat al ongepast is? Echt hoor. Wat een rare wereld is dit.

Miepjecody schreef op 12-10-2024 om 01:19:

[..]

Als dat al ongepast is? Echt hoor. Wat een rare wereld is dit.

Hoe vaak zeg jij jochie tegen een collega van 40+?

Miepjecody schreef op 12-10-2024 om 01:19:

[..]

Als dat al ongepast is? Echt hoor. Wat een rare wereld is dit.

In een baan in het verleden spraken mannelijke collega's over "deeltijdvrouwen" op een beetje denigrerend toontje. 

Die mannen heb ik meermaals gecorrigeerd. Ik ben fulltime vrouw en ik werk (tijdelijk toen de kinderen klein waren) in deeltijd. 

Heb sinds kort een nieuwe leidinggevende (zorg) Maar weet iemand wie er boven staat? Bij wie je kan klagen over leidinggevende.
Het gaat om ernstig beschadiging van mijn vertrouwen en zij gaat duidelijk te ver door info uit het verslag van de bedrijfsarts te delen met mijn collega's terwijl ik er niet bij ben en geen toestemming heb gegeven. Deze info had nooit bij mijn collega's mogen komen.

rooiekater schreef op 13-10-2024 om 18:20:

Heb sinds kort een nieuwe leidinggevende (zorg) Maar weet iemand wie er boven staat? Bij wie je kan klagen over leidinggevende.
Het gaat om ernstig beschadiging van mijn vertrouwen en zij gaat duidelijk te ver door info uit het verslag van de bedrijfsarts te delen met mijn collega's terwijl ik er niet bij ben en geen toestemming heb gegeven. Deze info had nooit bij mijn collega's mogen komen.

Wat ontzettend vervelend en heel fout! Heeft jouw organisatie een vertrouwenspersoon? Daar kun je ook terecht met zulke dingen.

Schemerlampje schreef op 13-10-2024 om 18:25:

[..]

Wat ontzettend vervelend en heel fout! Heeft jouw organisatie een vertrouwenspersoon? Daar kun je ook terecht met zulke dingen.

Das een goeie die is er vast en zeker.

Collega's hebben mij gebeld dat dit is gebeurt en de info die is gedeeld had nooit gedeeld mogen worden. 

rooiekater schreef op 13-10-2024 om 18:27:

[..]

Das een goeie die is er vast en zeker.

Collega's hebben mij gebeld dat dit is gebeurt en de info die is gedeeld had nooit gedeeld mogen worden.

directeur? Raad van bestuur? 

Friezinnetje schreef op 13-10-2024 om 18:33:

[..]

directeur? Raad van bestuur?

Ik zie zoveel functies staan dat ik het niet goed weet.

We hebben nu geen directeur ze zoeken een nieuwe 

Wat ontzettend vervelend kater.

Joszy schreef op 12-10-2024 om 07:22:

[..]

Hoe vaak zeg jij jochie tegen een collega van 40+?

Ik denk dat jullie in een ander deel van Nederland,  en in een andere werkomgeving werken.  Niet dat ik jochie zeg, maar toch blijkbaar een andere manier van omgaan,  hier in de zorg

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.