Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic


Dan heb je vorige week 2 weken aan iets gezeten en opgeleverd ("ziet er goed uit! Is goed zo!") en wilde je deze week een toevoeging af maken. Vandaag, de laatste dag voor mijn vakantie, blijkt nu dat wat ik 2 weken heb gedaan anders moet want oh hihi van gedachte veranderd en ik heb het toch liever zo, dus mijn werk van vorige week moet voor 80% opnieuw. Graag voor mijn vakantie want deadlines en zo.

Echt stik er in met je deadlines.

Wij hebben een manager die overal bovenop zit.

Zo kregen we net te horen dat Pietje Puk de kaart niet heeft ontvangen i.v.m. condoleren schoonmoeder. Of ik even uit wil zoeken hoe dat komt..

Maar wat me nog meer verbaasde: jullie hebben Katrien ook een kaart gestuurd ivm overlijden, maar ik heb nog niks van haar vernomen dus ik vraag me af of die wel aan is gekomen?

Het lijkt me dat je wel met andere dingen bezig bent dan te bedanken voor een kaartje

Ik negeer het denk ik gewoon

noas_1993 schreef op 09-09-2024 om 14:59:

Wij hebben een manager die overal bovenop zit.

Zo kregen we net te horen dat Pietje Puk de kaart niet heeft ontvangen i.v.m. condoleren schoonmoeder. Of ik even uit wil zoeken hoe dat komt..

Maar wat me nog meer verbaasde: jullie hebben Katrien ook een kaart gestuurd ivm overlijden, maar ik heb nog niks van haar vernomen dus ik vraag me af of die wel aan is gekomen?

Het lijkt me dat je wel met andere dingen bezig bent dan te bedanken voor een kaartje

Ik negeer het denk ik gewoon

Iedereen weet toch dat postnl onbetrouwbaar is en eerder 4 dagen of meer nodig heeft om iets te bezorgen.

Rockstar schreef op 05-09-2024 om 12:25:

Dan heb je vorige week 2 weken aan iets gezeten en opgeleverd ("ziet er goed uit! Is goed zo!") en wilde je deze week een toevoeging af maken. Vandaag, de laatste dag voor mijn vakantie, blijkt nu dat wat ik 2 weken heb gedaan anders moet want oh hihi van gedachte veranderd en ik heb het toch liever zo, dus mijn werk van vorige week moet voor 80% opnieuw. Graag voor mijn vakantie want deadlines en zo.

Echt stik er in met je deadlines.

Ik denk dat ik accuut mijn afwezigheidsmelder zou aanzetten.

En zou gaan solliciteren.

Hoe doen jullie het qwa kennismaking nieuwe collega manager/afdelingshoofd?

Ik werk in een wat groter bedrijf op een afdeling van ruim 130 man, het verloop is best wel groot en ze wil met iedereen kennismaken, ook inhuur

Het is geen excuus, maar op een gegeven moment schiet het er bij in. Ik werk namelijk niet met een standaard format.

Laat diegene maar een afspraak inschieten als het echt belangrijk is. Anders komt het er nog wel eens van. Hier ook een leidinggevende die nog met iedereen wil spreken. Ook iets van 120 man...

noas_1993 schreef op 10-09-2024 om 15:18:

Hoe doen jullie het qwa kennismaking nieuwe collega manager/afdelingshoofd?

Ik werk in een wat groter bedrijf op een afdeling van ruim 130 man, het verloop is best wel groot en ze wil met iedereen kennismaken, ook inhuur

Het is geen excuus, maar op een gegeven moment schiet het er bij in. Ik werk namelijk niet met een standaard format.

Je laatste zin snap ik niet, maar dat kan aan mij liggen. Als zij met iedereen kennis wil maken, dan zou ik denken dat het initiatief daarvoor bij haar ligt. Ik heb net een nieuwe teamleider, en die heeft via Outlook een uitnodiging gestuurd en daarmee konden we een afspraak in zijn agenda zetten op het moment dat het ons uitkwam (op tijden die hij had opengezet). Maar goed ons team is stukken kleiner, een stuk of 25 mensen, denk ik.

Zusterclivia schreef op 10-09-2024 om 15:58:

Laat diegene maar een afspraak inschieten als het echt belangrijk is. Anders komt het er nog wel eens van. Hier ook een leidinggevende die nog met iedereen wil spreken. Ook iets van 120 man...

Nee joh, dat is een taak voor de secretaresses..
Sarcasme natuurlijk, maar zo wordt er wel gedacht.
De medewerkers mogen ook zelf keen kennismaking inplannen, want de meeste kijken blijkbaar niet of het tijdstip daadwerkelijk mogelijk is.

Wij kregen een bestand waarop we konden inschrijven om kennis te maken met de nieuwe manager. Als een plekje vol was was het vol. Secretaresse had dat bestand idd wel aangemaakt. Neem aan in overleg met manager dagen en tijdstippen bepaald. Maar ze hoefde dus niet voor iedereen individueel een afspraak af te stemmen en in te plannen

noas_1993 schreef op 10-09-2024 om 15:18:

Hoe doen jullie het qwa kennismaking nieuwe collega manager/afdelingshoofd?

Ik werk in een wat groter bedrijf op een afdeling van ruim 130 man, het verloop is best wel groot en ze wil met iedereen kennismaken, ook inhuur

Het is geen excuus, maar op een gegeven moment schiet het er bij in. Ik werk namelijk niet met een standaard format.

Hoe dat hier ging: Grote excel met blokken op de gezamenlijke schijf en iedereen kan zijn naam in het blokje zetten dat hem of haar het beste past.


Met de manager kun je dan vooraf bespreken welke tijdstippen je in haar agenda mag afblokken, hoe lang de kennismakingsgesprekken mogen duren en of er mensen zijn die eerst moeten. Hier maakte nieuwe leidinggevende namelijk graag eerst kennis met de coördinatoren en seniors. Daarna mocht de rest intekenen.

hier waren er persoonlijke afspraken met de teamleiders en dan 1 afspraak per subteam.

noas_1993 schreef op 10-09-2024 om 18:25:

[..]

Nee joh, dat is een taak voor de secretaresses..
Sarcasme natuurlijk, maar zo wordt er wel gedacht.
De medewerkers mogen ook zelf keen kennismaking inplannen, want de meeste kijken blijkbaar niet of het tijdstip daadwerkelijk mogelijk is.

Oh, jij bent de secretaresse en ze heeft jou gevraagd om het te regelen? Dan snap ik je vraag. Ik snapte al niet waarom je dit zo’n probleem vond.

Een collega heeft er een handje van om zijn persoonlijke problemen over mij uit te storten. Eerst dacht ik nou ja, toe maar dan, maar de gesprekken monologen worden steeds langer en dat is slecht voor mijn productie. Nu ff bedenken hoe ik dit kan inperken. 

Netherfield schreef op 10-09-2024 om 20:25:

Een collega heeft er een handje van om zijn persoonlijke problemen over mij uit te storten. Eerst dacht ik nou ja, toe maar dan, maar de gesprekken monologen worden steeds langer en dat is slecht voor mijn productie. Nu ff bedenken hoe ik dit kan inperken.

Ik zou zeggen dat je er geen tijd voor hebt. Afhankelijk van de problemen praktijkondersteuner of maatschappelijk werk adviseren.

Kom steeds in conflict met een van mijn collega's, een oudere man. Al mn collega's hebben er last van en sommige zeggen er ook wel eens wat van maar de meeste laten het gaan. Vind veel zaken zo irritant dat mn lontje erg kort is nu. Ben iemand aan het inwerken en gebruikelijk is dat ze een tijdje met mij meeloopt en ik daarna met haar, voor feedback. Ze pakt het super snel op dus dat is top. Gister intake gesprek die ze zou hebben met de oudere collega en hij had de stagiaire erbij gevraagd. Ik gaf aan dat dat slecht uitkomt want ik zou meegaan ivm inwerken. Dat kon niet want 'dat doen we nooit en dat wil ik niet.' Super leuk, maar inwerken dus belangrijk. Nee was allemaal niet goed en is echt niet oke om met zijn drieën een intake te doen (nieuwe collega + hij + ik)... dus ik vroeg hoe hij dat voor zich zag met een stagaire want dat is ook drie. En dan zo draaien alsof hij dat niet gevraagd had, in een vol kantoor. Werd meteen een hele discussie en verloor echt mn geduld. De stagair had echt iets van euhh wat is dit. 

Steeds vaker zulke zaken. Het is een leuke vent maar vervelende collega die gewoon met pensioen moet maar niet wil. Na mn vakantie maar uitpraten en mogelijk weer rondje management. Vermoeiend 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.