Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic


noas_1993 schreef op 10-09-2024 om 18:25:

[..]

Nee joh, dat is een taak voor de secretaresses..
Sarcasme natuurlijk, maar zo wordt er wel gedacht.
De medewerkers mogen ook zelf keen kennismaking inplannen, want de meeste kijken blijkbaar niet of het tijdstip daadwerkelijk mogelijk is.

Ik zou niet voor individuele gesprekken gaan trouwens, maar per team. Of met de teamhoofden of zo. En als het echt heel belangrijk is, dan een persoonlijk gesprek.

Zusterclivia schreef op 11-09-2024 om 10:54:

[..]

Ik zou niet voor individuele gesprekken gaan trouwens, maar per team. Of met de teamhoofden of zo. En als het echt heel belangrijk is, dan een persoonlijk gesprek.

Ik ben zelf secretaresse, dus ik bedoel dit niet als aanval naar andere secretaresses ofzo.

Maar met blokken gaan werken is inderdaad een hele goede!

Ik baal een beetje van mijn (werk)situatie. Ik werk nu 1.5 jaar bij een bedrijf en dat bevalt super goed! Tot we een paar maanden geleden een nieuwe collega kregen. 
Op de 1 of andere manier erger ik me zo erg aan haar. Nu mijn werkdagen ook (opnieuw) omgegooid moeten worden omdat zij meer uren wil (ligt wat ingewikkelder maar wil niet te herkenbaar zijn), merk ik dat ik enorm in de weerstand schiet.
Ik heb ook (goede) redenen om niet te wisselen maar eigenlijk heb ik geen keus. 

Gisteren weer een gesprek over gehad maar voel me echt in een hoekje gedreven. 
Ik kom echt te weinig voor mezelf op.. En ik ben bang dat het voor de algehele sfeer niet veel goeds doet als ik niet toegeef   
Maar merk ook dat het mij erg dwars zit en mijn plezier in het werk even weg is. 

Over een half jaar lach ik er misschien om dat ik nu zo moeilijk doe.. Dat hoop ik maar 😅

HAHA!wait..what schreef op 12-09-2024 om 18:14:

Ik baal een beetje van mijn (werk)situatie. Ik werk nu 1.5 jaar bij een bedrijf en dat bevalt super goed! Tot we een paar maanden geleden een nieuwe collega kregen.
Op de 1 of andere manier erger ik me zo erg aan haar. Nu mijn werkdagen ook (opnieuw) omgegooid moeten worden omdat zij meer uren wil (ligt wat ingewikkelder maar wil niet te herkenbaar zijn), merk ik dat ik enorm in de weerstand schiet.
Ik heb ook (goede) redenen om niet te wisselen maar eigenlijk heb ik geen keus.

Gisteren weer een gesprek over gehad maar voel me echt in een hoekje gedreven.
Ik kom echt te weinig voor mezelf op.. En ik ben bang dat het voor de algehele sfeer niet veel goeds doet als ik niet toegeef
Maar merk ook dat het mij erg dwars zit en mijn plezier in het werk even weg is.

Over een half jaar lach ik er misschien om dat ik nu zo moeilijk doe.. Dat hoop ik maar 😅

Waarom moet jij dat opnieuw doen. Zij wil meer uren dan gaat zij maar schuiven. 

Waarom zou jij toegeven? Hun willen dar laat ze maar met een oplossing komen zonder dat jjj moet schuiven.  

Wat ontzettend irritant HahaWait. Laat niet over je heen lopen, hoor!

Happyapple schreef op 12-09-2024 om 19:28:

Wat ontzettend irritant HahaWait. Laat niet over je heen lopen, hoor!

Ik sluit me hierbij aan. 

In een hoekje gedreven - alleen door deze collega, of ook door leidinggevende? Anders overleggen met leidinggevende zonder deze collega erbij?

Happyapple schreef op 12-09-2024 om 19:28:

Wat ontzettend irritant HahaWait. Laat niet over je heen lopen, hoor!

Dit! Waarom moet jij je aanpassen terwijl een ander meer uren wil werken. Die ander past zich maar aan hoor.

we zijn een bedrijfsbreed project gestart. Bestuur heeft besloten dat woensdag de projectdag is, echter is woensdag mijn vrije dag. Gevolg een (begrijpelijke) bulk aan meetings die op die dag gepland worden. Die echt niet verzet kunnen worden (terwijl voor een aardig deel van de meetings alle betrokkenen ook op de andere dagen aanwezig zijn). 

Vroeger haakte ik nog wel aan en compenseerde ik dat op een andere dag. Echter heb ik inmiddels kinderen die ook gewoon zorg en aandacht nodig hebben. Bleh een flink deel van mijn dag bestaat nu uit discussiëren waarom ik er echt niet bij kan zijn en pogingen meetings te verzetten of achteraf notulen doorlezen en dingen bijsturen. 

Auwereel schreef op 12-09-2024 om 19:53:

In een hoekje gedreven - alleen door deze collega, of ook door leidinggevende? Anders overleggen met leidinggevende zonder deze collega erbij?

Door beide, voor mijn gevoel.. Ik heb gisteren gewerkt en er spelen op het moment meer dingen waardoor ik me daar even niet lekker/fijn voel. 

Ik heb de hele dag niet gegeten en bijna niks gezegd.. Ik liep echt met een brok in m'n keel omdat ik zo erg baal van alles, het hele fijne en plezierige gevoel dat ik altijd gehad heb daar, is ineens weg.

Ik heb komende week gesprek aangevraagd met werkgever. Dit ook omdat ik dan wel moet praten. Normaal gesproken heb ik de neging om alles uit de weg te gaan maar dat is voor nu niet (meer) te doen.

Bedankt voor al jullie reacties in ieder geval. Soms helpt het echt al een beetje om het gewoon van je af te schrijven. Lief/fijn dat jullie reageren

HAHA!wait..what schreef op 14-09-2024 om 10:59:

[..]

Door beide, voor mijn gevoel.. Ik heb gisteren gewerkt en er spelen op het moment meer dingen waardoor ik me daar even niet lekker/fijn voel.

Ik heb de hele dag niet gegeten en bijna niks gezegd.. Ik liep echt met een brok in m'n keel omdat ik zo erg baal van alles, het hele fijne en plezierige gevoel dat ik altijd gehad heb daar, is ineens weg.

Ik heb komende week gesprek aangevraagd met werkgever. Dit ook omdat ik dan wel moet praten. Normaal gesproken heb ik de neging om alles uit de weg te gaan maar dat is voor nu niet (meer) te doen.

Bedankt voor al jullie reacties in ieder geval. Soms helpt het echt al een beetje om het gewoon van je af te schrijven. Lief/fijn dat jullie reageren

Hoe kan het dat een verandering van dagen zoveel emoties bij je veroorzaakt?

HAHA!wait..what schreef op 14-09-2024 om 10:59:

[..]

Door beide, voor mijn gevoel.. Ik heb gisteren gewerkt en er spelen op het moment meer dingen waardoor ik me daar even niet lekker/fijn voel.

Ik heb de hele dag niet gegeten en bijna niks gezegd.. Ik liep echt met een brok in m'n keel omdat ik zo erg baal van alles, het hele fijne en plezierige gevoel dat ik altijd gehad heb daar, is ineens weg.

Ik heb komende week gesprek aangevraagd met werkgever. Dit ook omdat ik dan wel moet praten. Normaal gesproken heb ik de neging om alles uit de weg te gaan maar dat is voor nu niet (meer) te doen.

Bedankt voor al jullie reacties in ieder geval. Soms helpt het echt al een beetje om het gewoon van je af te schrijven. Lief/fijn dat jullie reageren

Oh wat balen dat het zo loopt zeg.. en je was zo enthousiast in het begin! Goed dat je een gesprek hebt aangevraagd. Hopelijk komt het fijne gevoel weer terug.

MMcGonagall schreef op 14-09-2024 om 11:03:

[..]

Hoe kan het dat een verandering van dagen zoveel emoties bij je veroorzaakt?

Haha nee, dit is niet de (enige) reden! Er spelen meer dingen en denk dat dit even de welbekende druppel is ofzo  

Sorry, ik hou het wat vaag want ik ben altijd bang dat ik anders erg herkenbaar ben. Maar voor mijn gevoel ben ik alleen maar aan het aanpassen/geven.. Ik wacht al een eeuwigheid op iets wat ingevuld moet worden (formulier heb ik nodig voor hypotheek) en op uitleg over bepaalde (nieuwe) taken die ik moet doen. Ik heb er al 100 keer om moeten vragen en telkens is er geen tijd etc.. Nouja, nog meer dingen dan dit hoor. 

Maar mijn geduld raakt een beetje op en ik merk dat ik daardoor ook geen zin heb om me aan te passen/moeite te doen 😅

HAHA!wait..what schreef op 14-09-2024 om 11:13:

[..]

Haha nee, dit is niet de (enige) reden! Er spelen meer dingen en denk dat dit even de welbekende druppel is ofzo

Sorry, ik hou het wat vaag want ik ben altijd bang dat ik anders erg herkenbaar ben. Maar voor mijn gevoel ben ik alleen maar aan het aanpassen/geven.. Ik wacht al een eeuwigheid op iets wat ingevuld moet worden (formulier heb ik nodig voor hypotheek) en op uitleg over bepaalde (nieuwe) taken die ik moet doen. Ik heb er al 100 keer om moeten vragen en telkens is er geen tijd etc.. Nouja, nog meer dingen dan dit hoor.

Maar mijn geduld raakt een beetje op en ik merk dat ik daardoor ook geen zin heb om me aan te passen/moeite te doen 😅

Dan is het dus eigenlijk helemaal niet zo’n ideale baan. Zo’n hypotheekformulier zou ik speerpunt maken, de rest is ‘maar’ werk.

Broodjebrie schreef op 14-09-2024 om 11:03:

[..]

Oh wat balen dat het zo loopt zeg.. en je was zo enthousiast in het begin! Goed dat je een gesprek hebt aangevraagd. Hopelijk komt het fijne gevoel weer terug.

Dankjewel, lief van je! Ja, ik denk dat dit gevoel wel weer terug kan komen hoor. Het werk zelf vind ik echt leuk

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.