Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic


MMcGonagall schreef op 14-09-2024 om 11:17:

[..]

Dan is het dus eigenlijk helemaal niet zo’n ideale baan. Zo’n hypotheekformulier zou ik speerpunt maken, de rest is ‘maar’ werk.

Haha, nu moet ik wel lachen om mezelf.. Want ik merk meteen dat ik in de verdediging wil schieten dat het werk ècht leuk is! En werkgever het enorm druk heeft op het moment dus dat ik het ergens wel snap.

Ik vat het misschien ook allemaal te persoonlijk op? Ik weet niet, het is zo lastig allemaal! Door chronische ziekte heb ik weinig ervaring met werk dus ik weet ook niet wat normaal is en hoe ik me moet gedragen/voelen    Dus dankjewel voor je reactie ook. Het is inderdaad 'maar' werk. Dat ik die uitleg niet krijg en dus met bepaalde dingen niet verder kan, is niet mijn probleem/schuld. 

Genoeg gezeurd 

Hahawait, je mag dan weinig ervaring hebben met werk, maar je werkgever zou moeten weten dat je je personeel behoorlijk behandelt en niet lang laat wachten op voor de werknemer belangrijke zaken als een handtekening op een hypotheekformulier, en het duidelijk hebben wat gevraagd kan worden van werknemers wat werktijden/momenten betreft. Het is van belang voor de werkgever dat werknemers hun werk kunnen doen zonder brok in de keel.

Ik heb een collega die superlomp publiekelijk benoemt wat hij opmerkt.

'Je gaat toch niet blozen hè?'
'Oh, maak ik je nerveus? Je zit zo te friemelen'
'Vind je dat een moeilijke vraag? Je stamelt een beetje'

Echt, fl*kker op met dat soort opmerkingen tegen collega's die misschien een beetje onzeker of zenuwachtig zijn. Ik vind dit echt giftig gedrag. Heb er wel eens iets over gezegd (enorme overwinning voor mij) maar er valt helaas niet te praten met deze man.

Peaches schreef op 16-09-2024 om 14:26:

Ik heb een collega die superlomp publiekelijk benoemt wat hij opmerkt.

'Je gaat toch niet blozen hè?'
'Oh, maak ik je nerveus? Je zit zo te friemelen'
'Vind je dat een moeilijke vraag? Je stamelt een beetje'

Echt, fl*kker op met dat soort opmerkingen tegen collega's die misschien een beetje onzeker of zenuwachtig zijn. Ik vind dit echt giftig gedrag. Heb er wel eens iets over gezegd (enorme overwinning voor mij) maar er valt helaas niet te praten met deze man.

oh herkenbaar! Ik had ook zo'n collega. Die vond zichzelf overigens juist heel invoelend door dit soort dingen te zeggen. Waarschijnlijk met het idee dat hij de enige was die opmerkte dat iemand het moeilijk had? Dat anderen juist een stapje invoelender zijn door het wel te zien, maar niet te benoemen ging hem duidelijk boven de pet.

Peaches schreef op 16-09-2024 om 14:26:

Ik heb een collega die superlomp publiekelijk benoemt wat hij opmerkt.

'Je gaat toch niet blozen hè?'
'Oh, maak ik je nerveus? Je zit zo te friemelen'
'Vind je dat een moeilijke vraag? Je stamelt een beetje'

Echt, fl*kker op met dat soort opmerkingen tegen collega's die misschien een beetje onzeker of zenuwachtig zijn. Ik vind dit echt giftig gedrag. Heb er wel eens iets over gezegd (enorme overwinning voor mij) maar er valt helaas niet te praten met deze man.

Ik had ook zo'n collega. Zo en plein public lacherig benoemen dat iemand rood wordt (die dan natuurlijk nog roder wordt). Zo onaardig, waarom zou je dat doen? Waarom probeer je iemand bewust voor schut te zetten? Ik snap dat echt niet

Peaches schreef op 16-09-2024 om 14:26:

Ik heb een collega die superlomp publiekelijk benoemt wat hij opmerkt.

'Je gaat toch niet blozen hè?'
'Oh, maak ik je nerveus? Je zit zo te friemelen'
'Vind je dat een moeilijke vraag? Je stamelt een beetje'

Echt, fl*kker op met dat soort opmerkingen tegen collega's die misschien een beetje onzeker of zenuwachtig zijn. Ik vind dit echt giftig gedrag. Heb er wel eens iets over gezegd (enorme overwinning voor mij) maar er valt helaas niet te praten met deze man.

Ook zn collega gehad.

Tot een andere collega zei zo misschien moet jij dan maar eens terapie gaan geven dan kan ik dat gedrag gaan aanpakken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.