Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Mijn ervaring is dat spoedjes niet zelden alleen komen. Als je 5 spoedjes hebt (personeelsgebrek? vakantie? slechte organisatie?), dan kan het maar zo zijn dat je in de spoedjes moet prioriteren.

Vaker spoedjes, en die dan laten wachten...? Tja, als het huidige werk het niet toelaat, dan moet een nieuw verzoek soms wachten ja, spoed of niet. En als ze vaker dit soort spoedjes krijgen, is het misschien wel dé manier om het de andere afdelingen af te leren. Zoals je zelf al aangaf: deze spoed kwam niet uit de lucht vallen, ze wisten zelf ook dat ze begin september een event o.i.d. hadden.

Ik heb vorige week mijn laptop omgewisseld voor een ander. En ik heb nu al een week lang elke dag gezeik met dat ding. Iedere keer weer aan de telefoon met ict of moet ik weer langs. En iedere keer is er weer wat anders. Grrr dit kreng is nog erger dan mijn vorige laptop.

Bailey26 schreef op 30-08-2024 om 08:26:

Ik heb vorige week mijn laptop omgewisseld voor een ander. En ik heb nu al een week lang elke dag gezeik met dat ding. Iedere keer weer aan de telefoon met ict of moet ik weer langs. En iedere keer is er weer wat anders. Grrr dit kreng is nog erger dan mijn vorige laptop.

Daarom durf ik die van mij nog niet in te ruilen.

Nu ga ik aan mezelf twijfelen...
Inmiddels heb ik de lijst binnen, dus ik ben gelijk samen gaan voegen.
Al met al was dat zo'n 20 minuten later klaar. een andere secretaresse zei toen ze dat hoorde (weer een kwartier later) ''zo, dat is snel''
Heb ik mijn werk niet goed gedaan? Ik heb het eerste en laatste adres gecontroleerd en dat klopte, net als de hoeveelheid pagina's.

Hier mensen die ook weleens samenvoegen, hoe lang doen jullie er ongeveer over?
Echt moeilijk is het in principe niet.

Oh ja dat lukt prima in een kwartiertje als je weet hoe het moet en het netwerk een beetje meewerkt.

software doet dat werk toch, als jij de velden goed hebt genoemd? 1e, het midden en de laatste checken en klaar. In de tijd dat dat loopt kun jij koffie nemen. 

Zoiets hoeft inderdaad niet veel tijd te kosten. Maar als je iets uitbesteedt, hebben mensen meestal nog allerlei andere dingen te doen en duren simpele klusjes dus veel langer dan wanneer je het zelf doet.

Dees! schreef op 30-08-2024 om 13:19:

Oh ja dat lukt prima in een kwartiertje als je weet hoe het moet en het netwerk een beetje meewerkt.

Precies.

En je controles lijken me ook in de haak.

Ysenda schreef op 30-08-2024 om 09:26:

[..]

Daarom durf ik die van mij nog niet in te ruilen.

Snap ik. Maar die hiervoor had een batterijduur van 15 minuten en ik kon steeds geen verbinding maken met internet. Dus dat was ook niet werkbaar. Er is binnen de organisatie een groot probleem met de laptops. Zijn ze ook mee bezig maar tot die tijd vallen we van de ene ergenis in de andere met die rotdingen.

Bailey26 schreef op 30-08-2024 om 21:12:

[..]

Snap ik. Maar die hiervoor had een batterijduur van 15 minuten en ik kon steeds geen verbinding maken met internet. Dus dat was ook niet werkbaar. Er is binnen de organisatie een groot probleem met de laptops. Zijn ze ook mee bezig maar tot die tijd vallen we van de ene ergenis in de andere met die rotdingen.

Die van mij gaat ook die kant op, ik sleep nu een laadsnoer mee. Maar ik moet op dienstreis dus voor die tijd zal ik er wel aan moeten geloven want deze past niet op de flexplekken.

Ik had een verzoek gestuurd onder het motto, nee heb je ja kan je krijgen. Dat ik een nee krijg, vind ik niet gek, maar de manier waarop, zó kinderachtig geformuleerd en zo niet to the point, bah.

mut schreef op 26-08-2024 om 13:45:

[..]

Een conceptrooster is een leuk idee. Is hier niet de gewoonte. Probleem is ook dat ik op 3 scholen lesgeef en dat logistiek moet zien rond te krijgen. Dan is op 30 augustus de lesroosters krijgen en op 2 september beginnen niet plezierig. Nou ja, andere jaren is het ook goed gekomen.

Nee, dat is zeker niet leuk. Sowieso niet om op zoveel verschillende scholen te werken. Ook allemaal van een andere organisatie of wel van dezelfde scholengemeenschap? 

Maar het rooster is in deze week al drie keer over de kop gegaan dus in hoeverre dat iets waard is?

Schemerlampje schreef op 27-08-2024 om 19:19:

Dat we op school vanwege een verbouwing (tijdelijk) geen gas meer hebben. Dat was ons niet van te voren verteld. Heb ik voor de vakantie allemaal nieuwe practica geschreven, waarvan deels met brander, kunnen we die dus niet doen! Moeten we nu dus ad hoc alternatieven verzinnen.

Oh nee... Bij ons hebben ze ook verbouwd en zijn nog bezig, volgende week gaan ze verder als wij op kamp zijn. En in de herfstvakantie, en over een half jaar... 
Kregen de collega's creatieve vakken maandag te horen toen ze op school kwamen maandag of ze nog wel het lokaal willen klaarmaken. Kwamen ze daar, een grote puinhoop. Ze kunnen er niets mee. Vandaag begon voor een deel van de school de lessen. 

mut

mut

04-09-2024 om 20:31

SuzyQFive schreef op 04-09-2024 om 19:25:

[..]

Nee, dat is zeker niet leuk. Sowieso niet om op zoveel verschillende scholen te werken. Ook allemaal van een andere organisatie of wel van dezelfde scholengemeenschap?

Maar het rooster is in deze week al drie keer over de kop gegaan dus in hoeverre dat iets waard is?

Verschillende scholengroepen. Al 3 x veranderingen is idd ook niet goed. Je kunt zo niet goed plannen. Zo kun je nauwelijks afspraken maken: valt die het ene moment nog in je vrije tijd, is dat het volgende moment op een tijdstip dat je les moet geven.

Ik heb inmiddels gehoord dat bij 2 scholen er een nieuw rooster komt eind september / begin oktober. Voor mij is het dan afwachten wat er logistiek gaat. Heb ik tijd om van de en school naar de andere te komen. Daarnaast vallen er bij de ene school uren weg en komen er bij een andere bij. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.