Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Poezie schreef op 12-12-2023 om 11:56:

[..]

Het zijn toch ook jouw werkzaamheden? Waarschijnlijk hebben jouw collega's het te druk gehad met hun eigen werkzaamheden en was het blijkbaar niet zo urgent dat jij het weer op kunt pakken.

4 dag en avonddiensten. Dat zijn 8 collega's, plus nog de helpende. Als er in de agenda staat dat iemand gewogen moet worden, of dat er een mail naar de apotheek moet worden gestuurd, dan bestaat het niet dat niet één  van  die 12 collega's geen   5 minuten tijd heeft om dat te doen. Sorry hoor, maar ik vind dat gemakzucht.

lientje69 schreef op 12-12-2023 om 12:08:

[..]

4 dag en avonddiensten. Dat zijn 8 collega's, plus nog de helpende. Als er in de agenda staat dat iemand gewogen moet worden, of dat er een mail naar de apotheek moet worden gestuurd, dan bestaat het niet dat niet één van die 12 collega's geen 5 minuten tijd heeft om dat te doen. Sorry hoor, maar ik vind dat gemakzucht.

Als dat niet kon wachten vind ik dat wel raar ja. 

lientje69 schreef op 12-12-2023 om 12:08:

[..]

4 dag en avonddiensten. Dat zijn 8 collega's, plus nog de helpende. Als er in de agenda staat dat iemand gewogen moet worden, of dat er een mail naar de apotheek moet worden gestuurd, dan bestaat het niet dat niet één van die 12 collega's geen 5 minuten tijd heeft om dat te doen. Sorry hoor, maar ik vind dat gemakzucht.

Oh ik herken dit. Werk jij toevallig op mijn afdeling ?😅

Dat is dus zo frusterend en echt een symptoom van geen verantwoordelijkheid nemen. Toevallig ben ik sinds gisteren PER DIRECT weg op mijn afdeling omdat ik door dit soort zaken (en dingen privé) helemaal leegloop. Ik kan er gewoon niet van op aan dat collega's hun werk doen. De afdeling wordt niet opgeruimd achter gelaten, begeleidingslijnen niet gevolgd, collega's die steeds te laat komen etc. 

Ik hikte als het zo doorgaat echt tegen overspannenheid aan. Dus niet werk ik als invalkracht. Minder dat soort gezeik dan.

Maar heel herkenbaar dus. Echt hoe vaak ik wel niet gedacht heb: "ga eens doen waar je voor betaald wordt"

Mick87 schreef op 12-12-2023 om 12:28:

[..]

Oh ik herken dit. Werk jij toevallig op mijn afdeling ?😅

Dat is dus zo frusterend en echt een symptoom van geen verantwoordelijkheid nemen. Toevallig ben ik sinds gisteren PER DIRECT weg op mijn afdeling omdat ik door dit soort zaken (en dingen privé) helemaal leegloop. Ik kan er gewoon niet van op aan dat collega's hun werk doen. De afdeling wordt niet opgeruimd achter gelaten, begeleidingslijnen niet gevolgd, collega's die steeds te laat komen etc.

Ik hikte als het zo doorgaat echt tegen overspannenheid aan. Dus niet werk ik als invalkracht. Minder dat soort gezeik dan.

Maar heel herkenbaar dus. Echt hoe vaak ik wel niet gedacht heb: "ga eens doen waar je voor betaald wordt"

Ik heb geen collega die per direct opgestapt is nee.

Maar idd. Er is wel tijd om langer koffie te drinken, te roken, maar  een bewoner  wegen of een telefoontje  plegen omdat er iets geregeld  moet worden is dan opeens geen tijd voor ? En hoe vaak je dan niet hoort, oh , vergeten! Uhm, staat niet voor niets in de agenda  hè?

Idd. Ga eens doen waar je voor betaald wordt. Dat denk ik dan ook. Ik rapporteer het dan maar weer.  Gebeld voor...   Mw is vandaag gewogen...  Aan familie gevraagd om....

Dan zien de collega's  die gewerkt hebben dat in de rapportage  en denken ze hoop ik , oeps, had ik moeten doen. En dan hoop ik maar weer dat ze het volgende keer oppakken.  Zal het in de volgende  vergadering ook als agendapunt zettenen collega's  erop aanspreken. Dat als ze ergens niet aan toe komen ( wat altijd kan natuurlijk  ) , ze dit dan overdragen aan de volgende collega  of voor de volgende dag op de agenda  zetten. Want dit is vervelend.  En onnodig .

lientje69 schreef op 12-12-2023 om 14:05:

[..]

Ik heb geen collega die per direct opgestapt is nee.

Maar idd. Er is wel tijd om langer koffie te drinken, te roken, maar een bewoner wegen of een telefoontje plegen omdat er iets geregeld moet worden is dan opeens geen tijd voor ? En hoe vaak je dan niet hoort, oh , vergeten! Uhm, staat niet voor niets in de agenda hè?

Idd. Ga eens doen waar je voor betaald wordt. Dat denk ik dan ook. Ik rapporteer het dan maar weer. Gebeld voor... Mw is vandaag gewogen... Aan familie gevraagd om....

Dan zien de collega's die gewerkt hebben dat in de rapportage en denken ze hoop ik , oeps, had ik moeten doen. En dan hoop ik maar weer dat ze het volgende keer oppakken. Zal het in de volgende vergadering ook als agendapunt zettenen collega's erop aanspreken. Dat als ze ergens niet aan toe komen ( wat altijd kan natuurlijk ) , ze dit dan overdragen aan de volgende collega of voor de volgende dag op de agenda zetten. Want dit is vervelend. En onnodig .

Zo zou ik het voorstellen. En dan beetje onschuldig brengen; "dingen blijven soms door drukte liggen, heel begrijpelijk, maar dan bestaat het risico dat het vergeten wordt. Om zeker te weten dat het alsnog gebeurt graag de taken waaraan je niet toekomst overnemen in de agenda voor de volgende dag. Dan weten de collega's die dan werken wat er moet gebeuren." En dat dan zonder verwijten over roken, koffiedrinken oid of dat jij het weer moet oppakken. Als ze het zelf moeten overnemen in de agenda zal dat bewustwording kweken over de taken die ze laten liggen/vooruit schuiven. Het voelt heel lullig als je bij meerdere clienten moet schrijven dat je 'er niet aan toe bent gekomen'. En zo wordt het ook heel zichtbaar wíe steeds nergens aan toekomt. Als jij steeds opschrijft dat je het gedaan hebt denk ik niet dat dit soort kantlopers denkt 'oeps', maar eerder 'okee opgelost'. 

Een collega die vanochtend rond 8 uur pas mailt er een (bestelde) cadeaubon niet is..
Ze had hem 1.5 uur later nodig, dus wat we er nog aan konden doen?
Ik durfde haar niet af te vallen, dus ik ben een kwartier later maar op de fiets gestapt.

Thuiswerkdag, werk en winkel is gelukkig beide dichtbij. Maar hoe gaan jullie om met zulke spoeddingen?

noas_1993 schreef op 14-12-2023 om 10:16:

Een collega die vanochtend rond 8 uur pas mailt er een (bestelde) cadeaubon niet is..
Ik durfde haar niet af te vallen, dus ik ben een kwartier later maar op de fiets gestapt.

Thuiswerkdag, werk en winkel is gelukkig beide dichtbij. Maar hoe gaan jullie om met zulke spoeddingen?

Vragen wanneer die bon besteld is en checken of dat ook is gedaan. Als je collega een fout heeft gemaakt mag die zelf op de fiets stappen om de bon alsnog te halen of op de knieën aan jou vragen of jij het wil doen.

Collega die een salaris heeft die 2 schalen (niet tredes maar schalen) hoger zit dan wij: "kunnen jullie even .... uitzoeken" NEE, DAAR HEBBEN WIJ DE (OFFICIËLE) SKILLS NIET VOOR EN DAAR WORDT JIJ VOOR BETAALD! (Muts)

noas_1993 schreef op 14-12-2023 om 10:16:

Hoe bedoel je met niet afvallen? Denk je dat ze het niet gedaan heeft?

Zusterclivia schreef op 14-12-2023 om 12:15:

[..]

Hoe bedoel je met niet afvallen? Denk je dat ze het niet gedaan heeft?

Ik kon even niet op een ander woord komen.
Ik heb de bon donderdag 7 december al besteld en meestal is hij dan een paar dagen later al binnen. Nu dus niet en dat zou met de drukte te maken kunnen hebben. Ik hou het sowieso in de gaten of ie nog komt.

Ik bedoelde meer; hoe zeg je netjes dat iemand er ook zelf even om kan?

noas_1993 schreef op 14-12-2023 om 13:36:

[..]

Ik heb de bon donderdag 7 december al besteld en meestal is hij dan een paar dagen later al binnen. Nu dus niet en dat zou met de drukte te maken kunnen hebben. Ik hou het sowieso in de gaten of ie nog komt.

Hè, vervelend. Misschien is het handig om even lang de winkel [insert winkel die dichtbij zit en allerlei cadeaukaarten heeft] te rijden, dan heb je hem nog op tijd. 

Of anders: Hè vervelend, maak een dummy cadeaukaart en zeg dat hij nog in de post zit. Dan geven we hem de volgende keer/sturen we hem op?

Vooral niet zeggen dat het voor jou lastig is of dat je thuiswerkt. Het is op dit moment toch het probleem van die ander?

Maar ik ben daar vrij makkelijk in. 

noas_1993 schreef op 14-12-2023 om 13:36:

[..]

Als jij een bon hebt besteld die binnen een paar dagen niet binnen is dan had ik zelf eerder er achteraan gegaan.

Poezie schreef op 14-12-2023 om 14:08:

[..]

Als jij een bon hebt besteld die binnen een paar dagen niet binnen is dan had ik zelf eerder er achteraan gegaan.

Jij trekt wel erg snel je conclusies..

Ik heb die bon op naam van collega gezet die de opdracht gaf en die bon weer zou overhandigen en ben maar 1 dag op kantoor.  Hoe had ik dan kunnen weten dat die bon er gisteren nog niet was

noas_1993 schreef op 14-12-2023 om 15:38:

[..]

Jij trekt wel erg snel je conclusies..

Ik heb die bon op naam van collega gezet die de opdracht gaf en die bon weer zou overhandigen en ben maar 1 dag op kantoor. Hoe had ik dan kunnen weten dat die bon er gisteren nog niet was

Die collega heeft toch wel een telefoon? Die had je van tevoren even kunnen bellen om te vragen of de bon was ontvangen. Als je je eigen werk/acties niet checkt kan het makkelijk misgaan. Daarnaast was deze taak bij jou neergelegd, dan blijf jij in de lead.

Poezie schreef op 14-12-2023 om 15:40:

[..]

Die collega heeft toch wel een telefoon? Die had je van tevoren even kunnen bellen om te vragen of de bon was ontvangen. Als je je eigen werk/acties niet checkt kan het makkelijk misgaan. Daarnaast was deze taak bij jou neergelegd, dan blijf jij in de lead.

Ik heb haar dinsdagochtend laten weten hoe ik alles geregeld en had en dat ik de bon op haar naam heb gezet. Dus ze had eerder aan de bel kunnen trekken bijvoorbeeld

Wij bestellen tientallen bonnen/bloemen per jaar, als je bij alles na moet bellen of het al binnen is, is het einde zoek.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.