Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Schemerlampje
01-12-2023 om 18:41
noas_1993 schreef op 01-12-2023 om 15:01:
In mijn werk moet ik wel eens wat bestellen, maar op sommige sites kun je niet op factuur betalen.
Net ook al ergens anders benoemd, maar soms kun je wel een zakelijk account maken en dan kun je nog niet op factuur betalen (bv boekhandels)
Om met Ideal te kunnen betalen moeten we een vraag indienen en moet er iemand langs komen om het in orde te maken..
Grote ergernis dus! Herkenning?
Ik bestel en koop regelmatig spullen voor het werk. Ik schoot dat altijd voor en declareerde dan, maar omdat het soms om best wat grotere bedragen gaat, krijg ik nu een voorschot. Als ik dat opgemaakt heb, lever ik dan de bonnetjes in. Overigens zijn we ook bij een aantal bedrijven waar we regelmatig bestellen vaste klant en gaat de rekening dan rechtstreeks naar de financiële administratie.
noas_1993
02-12-2023 om 08:14
Schemerlampje schreef op 01-12-2023 om 18:41:
[..]
Ik bestel en koop regelmatig spullen voor het werk. Ik schoot dat altijd voor en declareerde dan, maar omdat het soms om best wat grotere bedragen gaat, krijg ik nu een voorschot. Als ik dat opgemaakt heb, lever ik dan de bonnetjes in. Overigens zijn we ook bij een aantal bedrijven waar we regelmatig bestellen vaste klant en gaat de rekening dan rechtstreeks naar de financiële administratie.
Kleine bedragen vind ik inderdaad ook niet erg om voor te schieten, dus dat boek wat ik nodig heb ga ik van de week zelf wel halen.
Het grappige is, als je tegen een collega zegt iets voorgeschoten te hebben (werk gerelateerd) is het ''dat moet je niet meer doen hoor!''
En we hebben een bedrijfspas, maar die wordt in sommige gevallen maar meegegeven. Etentjes bijvoorbeeld.
Heel omslachtig in sommige gevallen inderdaad. Gelukkig kunnen we bij een paar vaste bedrijven wel op factuur betalen
Poezie
02-12-2023 om 09:54
Ik vind het eerlijk gezegd te schofterig voor woorden dat er van ondersteuners wordt verwacht dat ze spullen voor op kantoor in hun eigen tijd moeten aanschaffen en moeten voorschieten. Die leidinggevenden verdienen vaak bijna het dubbele en zijn er te beroerd voor om uit hun eigen zak geld mee te geven om tijdens werktijd die spullen te halen.
noas_1993
05-12-2023 om 13:57
noas_1993 schreef op 02-12-2023 om 08:14:
[..]
Kleine bedragen vind ik inderdaad ook niet erg om voor te schieten, dus dat boek wat ik nodig heb ga ik van de week zelf wel halen.
Het grappige is, als je tegen een collega zegt iets voorgeschoten te hebben (werk gerelateerd) is het ''dat moet je niet meer doen hoor!''
En we hebben een bedrijfspas, maar die wordt in sommige gevallen maar meegegeven. Etentjes bijvoorbeeld.
Heel omslachtig in sommige gevallen inderdaad. Gelukkig kunnen we bij een paar vaste bedrijven wel op factuur betalen
Update:
Bij Bol kun je niet meer op factuur bestellen!
(weer een ergernis, maar ook ter info)
Nu gaat de collega er zelf om, maarja, ook die moet het dan weer declareren.. wat een gedoe
Zoiets verwacht je toch niet van een bedrijf als Bol?
rooiekater
05-12-2023 om 17:09
Waarom krijgen worden leidinggevende 1 functie schaal omhoog gezet als blijk van waardering, terwijl er moet worden bezuinigd aan het bed?
Poezie
05-12-2023 om 20:10
rooiekater schreef op 05-12-2023 om 17:09:
Waarom krijgen worden leidinggevende 1 functie schaal omhoog gezet als blijk van waardering, terwijl er moet worden bezuinigd aan het bed?
Waarschijnlijk omdat ze zelf bedenken dat ze dat verdienen.
rooiekater
06-12-2023 om 06:50
Poezie schreef op 05-12-2023 om 20:10:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze zelf bedenken dat ze dat verdienen.
Ik vind ook dat ik meer verdien maar krijg het niet. Dan word gewoon gezegd ga maar wat anders zoeken.
En binnen de verpleeghuizen hier locaal betalen ze nu overal het zelfde.
Poezie
09-12-2023 om 10:09
rooiekater schreef op 06-12-2023 om 06:50:
[..]
Ik vind ook dat ik meer verdien maar krijg het niet. Dan word gewoon gezegd ga maar wat anders zoeken.
En binnen de verpleeghuizen hier locaal betalen ze nu overal het zelfde.
De handen aan het bed zouden idd veel meer waardering (ook in geld) moeten krijgen. Ik weet vanuit een eerdere baan dat er heel wat gesjoemel met geld is in die branche en dat bestuurders zichzelf daarvoor rijkelijk belonen.
Mick87
09-12-2023 om 10:22
rooiekater schreef op 05-12-2023 om 17:09:
Omdat de grote kosten niet zitten in die leidinggevende, omdat leidinggevenden eindverantwoordelijk zijn.
Omdat er op de werkvloer personeelstekort is, omdat het operationele gedeelte (lees handen aan bed) het meeste geld kosten.
Poezie
09-12-2023 om 10:33
Mick87 schreef op 09-12-2023 om 10:22:
[..]
Omdat de grote kosten niet zitten in die leidinggevende, omdat leidinggevenden eindverantwoordelijk zijn.
Omdat er op de werkvloer personeelstekort is, omdat het operationele gedeelte (lees handen aan bed) het meeste geld kosten.
Dan moeten leidinggevenden het wel goed doen. Als er nog steeds handen tekort aan het bed zijn binnen hun organisatie en ze geld binnenharken om naar hun eigen bankrekening door te sluizen dan doen ze het niet goed.
Zusterclivia
12-12-2023 om 11:31
Ysenda schreef op 23-11-2023 om 15:55:
[..]
Als jij doorwerkt zoals je nu doet dan mag je ook je contract verlengd veronderstellen. Hierin wordt de werknemer door de wet beschermd.
Ik heb al 2x een formele aanzegging gekregen. Dat gaat gewoon via het systeem. Dus als ik gewoon doorwerkt en verder niets hoor of er niets geregeld wordt, eindigt mijn contract gewoon.
Maar... door een fout ergens, is mijn contract automatisch omgezet naar onbepaalde tijd. Dat mailtje kreeg ik voor mijn gesprek en ik heb alles geaccordeerd. Dat bleek niet helemaal de bedoeling te zijn, maar ja, contract is contract.
lientje69
12-12-2023 om 11:49
Dingen overdragen aan collega's, toezeggingen dat zij dat zullen doen en dan 4 dagen later op het werk komen en merken dat er dus precies niks gedaan is. Okee...Dan doe ik het allemaal wel weer. Hoe moeilijk is het zeg...
Poezie
12-12-2023 om 11:56
lientje69 schreef op 12-12-2023 om 11:49:
Dingen overdragen aan collega's, toezeggingen dat zij dat zullen doen en dan 4 dagen later op het werk komen en merken dat er dus precies niks gedaan is. Okee...Dan doe ik het allemaal wel weer. Hoe moeilijk is het zeg...
Het zijn toch ook jouw werkzaamheden? Waarschijnlijk hebben jouw collega's het te druk gehad met hun eigen werkzaamheden en was het blijkbaar niet zo urgent dat jij het weer op kunt pakken.