Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
PerfumedAlpaca84
27-07-2023 om 12:50
noas_1993 schreef op 27-07-2023 om 11:55:
Dat ik in september een nieuwe werktelefoon moet aanvragen.
Vanwege veiligheid is er een nieuwe regel; om de 3 jaar een nieuwe telefoon.
Aangezien hij het nog prima doet vind ik het echt onzin.
Hoelang doen jullie met een werktelefoon?
Elke twee jaar een nieuwe, anders is het niet veilig meer.
MMcGonagall
27-07-2023 om 17:13
noas_1993 schreef op 27-07-2023 om 11:55:
Dat ik in september een nieuwe werktelefoon moet aanvragen.
Vanwege veiligheid is er een nieuwe regel; om de 3 jaar een nieuwe telefoon.
Aangezien hij het nog prima doet vind ik het echt onzin.
Hoelang doen jullie met een werktelefoon?
Stom is dat we de laatste keer een XS of zo kregen, zo’n instapmodel met nog een homeknop en een piepklein schermpje dat ik niet kan lezen zonder bril. Bezuinigingsmaatregel.
Decibel88
27-07-2023 om 17:57
Peaches schreef op 27-07-2023 om 12:30:
[..]
Na een paar jaar krijgt je telefoon geen updates meer. Dat is dus geen onzin.
Hier elke 2 jaar een nieuwe.
Lekker duurzaam ook..
PerfumedAlpaca84
27-07-2023 om 17:58
Decibel88 schreef op 27-07-2023 om 17:57:
[..]
Lekker duurzaam ook..
Dat zijn de telefoons die refurbished weer verkocht worden. Net als zakelijke laptops.
ToetieToover
27-07-2023 om 19:05
Ergernis: ik heb deze week al twee keer een aanvaring gehad met dezelfde collega. Die begon zelfs te dreigen, waardoor een andere (indrukwekkend grote) collega zich ermee ging bemoeien “als je aan haar komt, kom je aan mij”. Iedereen zat daarna heel timide in het overleg. Sfeerbedervert! Leuk als je daarna nog een presentatie gaat geven (ik). Not.
En later deze week begon die weer, in een online overleg. Agressief/boos gedrag pik ik niet dus ik heb gezegd dat ik niet verder wilde praten en dat, als die even lekker boos wilde zijn, die dat prima zonder mij kon. En toch was ik de rest van de dag van slag. Humeurbedervert!
Peaches
27-07-2023 om 22:13
Decibel88 schreef op 27-07-2023 om 17:57:
[..]
Lekker duurzaam ook..
Tja, dat is niet de schuld van de werkgever, maar van de producent van de telefoons.
Inderdaad totaal niet duurzaam en eigenlijk best schandalig als je bedenkt wat de productie van zo'n ding kost en aanricht qua milieu en mensen.
Ik mag de 'oude' trouwens houden en die schuift dan door in mijn gezin.
Atalanta
28-07-2023 om 11:48
Ik ben zzp-er webdesign. Bezig met een website die in januari af was op de tekst na.
Dit project heb ik via iemand die project consultant is en weer wordt ingehuurd door dat bedrijf. De klant wil eigenlijk direct met mij praten maar de consultant zit er steeds tussen.
Nu de vraag al begin juni of ik in juli tijd vrij wil maken om de teksten erop te zetten. En juli is nu bijna om. Je raadt het al nog niks binnen (of waarschijnlijk einde van de dag vandaag. Ik ga maandag op vakantie (dat heb ik doorgegeven).
Ik verwacht ook wel wat aanpassingen op de vormgeving omdat de consultant (ook degene die de teksten moet regelen) pas ging meekijken toen de uiteindelijke klant het ontwerp al had goedgekeurd. Want hij was zo druk.
Op alle mail/berichten/telefoontjes die kant op krijg ik steevast te horen hoe druk hij het heeft. Gekkenhuis. Maar ik kan niet meer verder. De site moet ineens voor augustus online (dat hoorde ik twee weken terug). Het waarom ontgaat me.
Gelukkig hebben ze wel de factuur tot nu toe betaald (meevaller), maar ik verwacht dat de site helemaal anders moet. Zo geen zin in. Ik denk er ook over om aan te geven dat ik het niet meer ga doen, of een hele grote aanvullende offerte ga maken.
En dat door een consultant die er perse de hele tijd zijn plasje over wil doen. Waarom luistert die klant zo blindelings naar zo'n oelewapper?
Er wordt hier zoveel geld weggegooid, zonder die sukkel was de site al 3x af geweest en nog goedkoper ook (ik vermoed dat de consultant veel meer krijgt voor dit project dan ik)
Peaches
28-07-2023 om 19:43
Met die consultant kopen ze risico af. Als het project mislukt kan je altijd de consultant de schuld geven.
Maar inderdaad, al die tussenlagen die zijn ontstaan.. Allemaal bullshit.
Atalanta
31-07-2023 om 12:58
Peaches schreef op 28-07-2023 om 19:43:
Met die consultant kopen ze risico af. Als het project mislukt kan je altijd de consultant de schuld geven.
Maar inderdaad, al die tussenlagen die zijn ontstaan.. Allemaal bullshit.
Ja dit is ook het laatste project dat ik met of via een consultant doe.
Nog steeds geen bericht gekregen trouwens. Ben nu bezig met inpakken voor de vakantie en vanaf morgenvroeg 3 weken weg.
Atalanta
31-07-2023 om 17:57
Haha krijg net een appje van die consultant dat hij morgen tekst gaat mailen en me dan ook even belt.
Ik heb terug geappt dat ik helaas op vakantie ben. Geen reactie meer gehad.
Neweve
03-08-2023 om 08:17
kleine ergernis:
Een gebruiker heeft voor de 100e keer een nieuwe app aangevraagd. Voor de 100e keer is het antwoord: "nee". Alleen nu heeft hij het geëscaleerd naar de raad van bestuur dus in plaats van "nee, stop met zeuren" moet ik weer een diplomatieke mail tikken.
Ysenda
03-08-2023 om 09:40
Neweve schreef op 03-08-2023 om 08:17:
kleine ergernis:
Een gebruiker heeft voor de 100e keer een nieuwe app aangevraagd. Voor de 100e keer is het antwoord: "nee". Alleen nu heeft hij het geëscaleerd naar de raad van bestuur dus in plaats van "nee, stop met zeuren" moet ik weer een diplomatieke mail tikken.
Heb je al eens gevraagd waarom deze persoon zo volhardend is om deze app wel te krijgen?
Bij ons is het vaak een klant die dan zelf een app heeft, of een taak die dan toch net handiger kan die andere afdelingen niet hebben.
Neweve
03-08-2023 om 10:24
Ysenda schreef op 03-08-2023 om 09:40:
[..]
Heb je al eens gevraagd waarom deze persoon zo volhardend is om deze app wel te krijgen?
Bij ons is het vaak een klant die dan zelf een app heeft, of een taak die dan toch net handiger kan die andere afdelingen niet hebben.
Zeker, hij wil een extra functionaliteit. Maar we zijn bezig met een groot migratie traject waarna deze functionaliteit beschikbaar zal zijn. We hebben nu geen capaciteit (en geld) om voor tijdelijk een nieuwe app te implementeren. De app is niet stand-alone maar moet aan meerdere andere toepassingen gekoppeld worden als je de gewenste functionaliteit mogelijk wil maken.
Zusterclivia
03-08-2023 om 11:04
Atalanta schreef op 31-07-2023 om 17:57:
Haha krijg net een appje van die consultant dat hij morgen tekst gaat mailen en me dan ook even belt.
Ik heb terug geappt dat ik helaas op vakantie ben. Geen reactie meer gehad.
rooiekater
07-08-2023 om 18:33
Bewoners die geen geduld hebben en denken dat ik 6 dingen tegelijk kan doen