Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Het grote 'wij worden en blijven fit' topic

Dit topic is een spinn off van het 'Fit blijven tijdens de lockdown' topic op het Viva Forum.

Hier schrijven we verder en kunnen nieuwe mensen zich aansluiten die fit willen worden en/of willen blijven.

Schrijf gezellig mee in dit motivatie topic!

Ik ga nog steeds wel okay. Gisteren een rondje hardgelopen (8 km) en vanavond en morgenavond ben ik van plan naar de sportschool te gaan voor lichte krachttraining. Ik struikelde tijdens het hardlopen over een takje (uiteraard net op het verste punt van de route), waardoor mijn enkel zwikte. Zat niet lekker en ik voel het nog, dus maar even een beetje om denken. Vrijdag staat er weer een loopje op de planning, hoop de 10 km dan weer een keer aan te tikken. Ik merk wel dat ik wel echt 2 x per week moet lopen om mijn conditie goed op peil te houden. De laatste weken is het steeds 1 x geweest en ik ben gisteren tijdens een voor mijn doen beschaafd rondje denk ik wel 3 keer gestorven  

Ik zit tegen mijn eerste keer tien mijl aan te hikken. Moet eigenlijk wel als ik over vier weken een halve marathon wil lopen maar ben bang dat:

- ik de weg kwijt raak (heb echt geen gevoel voor richting)
- ik er erg moe van word (moet veel werken deze week)
- mijn hond het niet trekt (die keek na de laatste keer 8 mijl zo moe)
- het weer halverwege omslaat 

Ik vind het zelf wel goede redenen eigenlijk!

Kom op Melmel. Je kan het echt wel. De hond weet echt de weg naar huis wel dus verdwalen kan niet en je hebt vast wel een routeplanner op je tel. Ik gebruik deze als ik weer eens verdwaald ben😁
En het weer: je woont waarschijnlijk je hele leven al in Nederland dus dat het weer om kan slaan daar ben je wel aan gewend. 
Allé, geen smoesjes. Vertrouw op je kennen en kunnen en gaan met die banaan🥳

Lastig Mick zoveel rugproblemen. Helaas heb ik precies hetzelfde plus ook nog eens artrose in rug, nek en rechtervoet.
Sporten met beleid en pilates voor een goede houding. 
Het sporten gaat goed, wandelen minder door teveel pijn. Met trampoline springen heb ik minder problemen. Het wandelen compenseer ik met zwemmen maar het water koelt nu snel af dus na een kwartier moet ik er echt uit. Het geeft wel een kick elke keer als ik in het water lig. Soort trance. 

MelMel, rotsmoesjes noemen wij dat 😂
Maar ik begrijp je en voel met je mee... 
vooral de eerste en de derde ken ik. Wegens mijn gebrekkige richtingsgevoel loop ik of een uitgestippelde wandelroute en volg ik de paaltjes of doe ik een bekend rondje gewoon 2 of 1,5 x. Totaal idioot en mijn man lacht me er al jaren om uit, maar ik ben al best geregeld verdwaald (niet totaal, ik weet dan wel ongeveer waar ik ben maar niet precies) waardoor ik ineens 15 km onderweg was ipv een geplande 10.
De hond gaat bij mij inmiddels al een hele tijd niet meer mee (onze vorige hond werd op een bepaald moment te oud, nieuwe is nog te jong). Eerlijk gezegd vind ik het ook fijner zonder hond inmiddels.
Slecht weer heb ik niet zoveel moeite mee en ik word wel moe van een flinke ronde, maar niet vervelend moe. Lekker moe zeg maar.
Dus hoppa!!!

Ik heb de oudewijvengym gehaald gisteren en ga vanavond weer. Dus tot nu toe tevreden deze week. Maandag gelopen, dinsdag en woensdag lichte krachttraining en vrijdag weer een loopje op de planning. Dat begint er weer op te lijken. De verdeling in de week is nog niet optimaal, maar dat is even niet anders.

Ik ben een ochtend vrij en ga normaal wel sporten maar ben zo moe en vanmiddag is het druk op het werk en moet vanavond ook weg dus heb besloten dadelijk te gaan wandelen. Heb daar nu meer behoefte aan dan binnen sporten. Moet deze week meer werken ook dus haal wel elke dag mijn stappen. Kan vanavond dus niet naar pilates. Vrijdagmorgen vroeg heb ik eerst een afspraak en ga dan wel meteen door naar de sportschool.

Mick87

Mick87

27-10-2021 om 11:39 Topicstarter

Ik heb nog spierpijn van gisteren van de krachttraining. Zometeen lekker fietsen en naar het bos. Heerlijk, echt genieten zo in het najaar.

Hier zondag voor het laatst hard gelopen. Gisteren en vandaag personal training. Even lief voor mezelf doen en pas vrijdag weer lopen ingepland want samen met vannacht en morgen nacht dienst draaien had ik de lat wel erg hoog gelegd.

Vrijdag dus een kort recovery rondje, zaterdag 16 km wandelen in Wales met gids. Zondag of maandag die tien mijl lopen ter voorbereiding op de halve marathon. Zo ik heb een plan.

hier ook vannacht en morgen nachtdienst. Heb me ingepland voor de circuittraining, verder even niks vandaag. Morgen komt er niks van sporten, vrijdag na de nacht heb ik me ook nog opgeheven voor circuittraining om 9u. Dus daarna lekker slapen. 

ik had vanavond niet veel zin om te gaan sporten ivm de nachtdienst, maar ben toch gegaan en voel me heerlijk nu. Fitter dan voor het sporten, ik kom de nacht wel door nu hahaha.

Mick87

Mick87

27-10-2021 om 22:54 Topicstarter

Ik heb flinke ronde gefietst vandaag en een boswandeling. 

Gister is het niet gelukt om te sporten omdat het te slecht weer was. Vandaag heb ik het sporten afgezegd omdat ik niet fit was. Wel naar het dorp gefietst. Wat niet echt een workout was. Maar in ieder geval nog heeft gezorgd voor een beetje beweging…

Gisteravond nog een lichte krachttraining gedaan. Eindelijk weer een keer een week dat de planning ook echt haalbaar is, maar het is wel steeds haastjerepje. Ik blijf dat krachttrainen lastig vinden hoor. Ik doe nu wat harder mijn best en merk dat ook wel, maar ik raak er niet buiten adem van ofzo en dat voelt heel onnatuurlijk. Maar ik geloof wel dat het goed voor me is. De proefmaand zit er nog niet op gelukkig, ik ben er nog steeds niet helemaal uit of dit wat voor me is. Morgenochtend nog een loopje, ik heb 10 km in mn hoofd. Dat loopje gaat wel lukken, die 10 km zal morgen blijken.

Vind je dan dat je buiten adem moet zijnDuufje na een krachttraining? Als je opbouwt met gewichten en je hebt een goede conditie dan is dat best lastig weet ik uit ervaring. 

Gister niet gesport. Alle omstandigheden waren goed, maar mijn eigen mentale gesteldheid zat me in de weg. Overheersende behoefte aan thuis zijn. Terwijl ik achteraf denk dat gaan me goed zou hebben gedaan.

Vandaag op de mountainbike. Hoe ver? Geen idee. Mijn horloge was leeg. Ik gok een km of 15. De zon scheen heerlijk. En het parcours was niet te moeilijk. Met een tevreden gevoel thuis gekomen daardoor. 

Ik wil vooral lekker blijven sporten nu ik mentaal in een wat mindere periode zit. Het kost me soms moeite. Maar doet me ook goed.

Duufje succes met lopen!

goed gedaan Trail. Wat balen dat je in een mindere periode zit. Ik kan me voorstellen dat het dan soms lastig is te gaan sporten, maar wat fijn dat het je goed doet als het wel lukt om te gaan.

Ik merk zelf dat ik veel meer energie heb sinds ik begonnen ben met sporten, zo fijn.

Vanochtend uit de nachtdienst gekomen en daarna nog een rondje circuittraining gedaan, kon ik daarna meteen door douchen en fris het bed in. Ik dacht vannacht op het werk wel even: zal ik dat wel doen, om nog te gaan sporten? Maar het was fijn en voor mij is het dan eigenlijk gewoon een soort van avond.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.