Seksualiteit
Kersje
08-07-2021 om 13:13
Minnaar/Minnares deel 43
Al 42 delen lang schreven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen. De voorgaande 42 delen sterven helaas een vroege dood met het verdwijnen van het Viva forum. Met de komst van Viafora mag een topic als dit natuurlijk niet ontbreken!
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijg(st)er met pantser en harnas? Moeten de mannen/vrouwen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar/minnares hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Of je status nu een open relatie, huwelijk of single bestaan betreft, het hebben van een minnaarrelatie is meestal een lastig onderwerp om te bespreken met je omgeving, terwijl het (vaak) een rollercoaster aan gevoelens en emoties met zich meebrengt. Met dit topic hopen we een ‘veilige’ plek te creëeren voor deze emoties. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic! Dit geldt tevens voor ongevraagde/ongewenste psychologische adviezen.
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
Roodkapjeendewolf
07-04-2022 om 17:57
@argeloos Wat helpend kan zijn is pro actief zijn in wat je graag ontvangt.
“ praten over seks” komt snel verwijtend over omdat de gene die het anders wil de oplossing meestal bij de ander zoekt. Dat maakt het ingewikkeld en werkt vaak tegenovergesteld.
Kom zelf uit jouw comfortzone en benader je man zoals je deed bij je minnaar . Stuur hem ook geile foto’s en appjes. Spreek uit hoe lekker en mooi je hem vind. Vertel dat je naar hem verlangt en huur een hotel kamer voor een leuke nacht. Probeer een rollenspel etc. Vergeet dat je hem al kent en benader hem met een nieuwe frisse blik.
Een goed seksleven start met de ander ophemelen en vertrouwen geven.
argeloos
07-04-2022 om 18:25
@roodkapje
Dank voor de tips! Zit zeker wat in -hoewel je het wel heel stellig brengt
Rollenspellen wil mijn man niet. Dat voelt nep vindt hij. Lingerie of toys ofzo spreken hem totaaaal niet aan. Ik stuur wel 'ns sexy appjes, maar hij reageert daar niet op (want druk op zijn werk, en sowieso niet zo'n apper). Ik nodig hem uit in bad, met kaarsjes en een glas wijn, maar hij daar heeft hij geen zin in. En tijdens weekendjes weg wil hij het liefst uren wandelen door de natuur. Zwijgend en twee meter voor mij.
Maar okay. Ik breng het nu heel zwartwit. Dat is ook een beetje flauw.
En ik denk dat je wel een punt hebt; dat ik met alleen maar blijven praten ook niet veel verder kom. Integendeel inderdaad. Ik zal toch zelf iets moeten doen of veranderen...
Vergeten dat ik hem al ken is misschien wel een hele goeie
Rooss4
07-04-2022 om 18:39
Dat is inderdaad best wel een heftige realisatie, Argeloos, dat je blijer was toen je single was. Vooral ook juist omdat je zo'n heerlijke vlinderperiode hebt gehad en toch heel bewust (neem ik aan?) voor dit commitment bent gegaan.
Zo te lezen neemt seks voor jouw man een minder grote plek in dan voor jou. Hij vindt het gewoon niet zo heel erg belangrijk en is tevreden met hoe het gaat. Hij is dan dus lastig in beweging te krijgen want hij is tevreden. Gesprekken hierover resulteren in boosheid omdat hij zich als het ware tegen een muur aan geduwd voelt zonder dat hij intrinsiek voelt dat het veranderen moet, het is jouw ontevredenheid.
Ik denk eerlijk gezegd dan ook dat er in deze relatie op dit gebied niet heel veel meer te vinden is. Blijft over dat je je tevredenheid probeert te zoeken in dat wat wél is, het maatjes zijn, de natuurwandelingen.
Misschien een beroerde tip hoor maar ik weet niet of je wellicht interesse hebt in vrouwen? Misschien vindt jouw man het idee dat je eens met een vrouw (of meerderen) date minder bedreigend?
En vrouwen zijn goed in appen en spanning opbouwen en complimentjes geven en flirten!
Kersje
07-04-2022 om 18:40
argeloos schreef op 07-04-2022 om 18:25:
Dat is ook een goeie maar, zoals ik al eerder vermelde, ben je dan wel afhankelijk van de ontvankelijkheid van je man. Dat zal best een harde dobber worden na je posts te lezen, maar sowieso de moeite waard het te proberen.
Kersje
07-04-2022 om 18:44
crosspost met Roos en ook exact mijn gedachten, jouw man lijkt het prima te vinden zoals het nu gaat/is. Erg lastig en een veelvoorkomend probleem binnen langdurige relaties is mijn ervaring (wat ik zo om mij heen hoor en zie) en voer voor het elders (stiekem) te zoeken.
Roodkapjeendewolf
07-04-2022 om 19:47
argeloos schreef op 07-04-2022 om 18:25:
@roodkapje
Dank voor de tips! Zit zeker wat in -hoewel je het wel heel stellig brengt
Rollenspellen wil mijn man niet. Dat voelt nep vindt hij. Lingerie of toys ofzo spreken hem totaaaal niet aan. Ik stuur wel 'ns sexy appjes, maar hij reageert daar niet op (want druk op zijn werk, en sowieso niet zo'n apper). Ik nodig hem uit in bad, met kaarsjes en een glas wijn, maar hij daar heeft hij geen zin in. En tijdens weekendjes weg wil hij het liefst uren wandelen door de natuur. Zwijgend en twee meter voor mij.
Maar okay. Ik breng het nu heel zwartwit. Dat is ook een beetje flauw.
En ik denk dat je wel een punt hebt; dat ik met alleen maar blijven praten ook niet veel verder kom. Integendeel inderdaad. Ik zal toch zelf iets moeten doen of veranderen...
Mijn stelligheid haal ik uit eigen ervaring. Op een geven moment kwam ik erachter dat ik de neiging had om mijn onvrede neer te leggen bij de ander. Allerlei soorten onderwerpen. Dit leverde weinig op behalve dat de er ineens een vergrootglas lag op het probleem en wat de ander niet deed of kon.
Nu draai ik alles om. Ik geef ruim waar ik zelf behoefte aan heb en dat werkt aanstekelijk. Een soort open en positief energie veld.
Met seks ligt het vaak extra gevoelig. Begeer nog jij wel echt je man? Hoe leuk vind je hem of wil je vooral seks? Dat gevoel neemt hij mee in de slaapkamer.
Rooss4
07-04-2022 om 21:38
Roodkapjeendewolf schreef op 07-04-2022 om 19:47:
[..]
behalve dat de er ineens een vergrootglas lag op het probleem en wat de ander niet deed of kon.
Nu draai ik alles om. Ik geef ruim waar ik zelf behoefte aan heb en dat werkt aanstekelijk. Een soort open en positief energie veld.
Is dit samengegaan met een partnerwisseling wellicht? Ik herken het heel erg maar dat is wel een gevalletje ex versus huidig.
Roodkapjeendewolf
08-04-2022 om 08:38
Rooss4 schreef op 07-04-2022 om 21:38:
[..]
Is dit samengegaan met een partnerwisseling wellicht? Ik herken het heel erg maar dat is wel een gevalletje ex versus huidig.
Ja klopt deze theorie pas ik inmiddels al jaren toe bij nieuwe partner. Deze partner is een veel passendere match dus makkelijk praten 😉maar toch. Ik merk ook dat ik bij deze soms de neiging had om mijn gevoel van tekort en verlangens bij de hem neer te leggen. Op zulke momenten ga ik dus geven wat ik mis en dan ontstaat er ineens zoveel meer! Best fascineren. “ vroeger” dacht ik dat communicatie ( vooral uitspreken wat IK miste) de sleutel was. Nee dus.
argeloos
08-04-2022 om 10:06
Het is zeker een interessante theorie en absoluut het proberen waard. Ga ik doen! Of nou ja, proberen dus. Ik zal best even diep moeten graven in mezelf vrees ik, om dat gevoel op te kunnen roepen bij mijn man... nog tips over HOE je dat dan aanpakt?
Nu ik er zo over nadenk: tijdens mijn affaire ging het in mijn huwelijk ook veel beter. Omdat ik zo lekker in mijn vel zat en continu 'aan' stond, vrolijk was en zooo genoot van die opwindende, verliefde onderstroom. Die lekkere energie kon ik op de een of andere manier ook thuis kwijt; ik voelde me uitdagender, vrijer en sexyer... en gedroeg me dus bij mijn man ook zo.
Het is in deze peiler (of was het op VIVA?) wel eens 'geleende geilheid' genoemd. Misschien wel een groot taboe. Want voor de anti-vreemdgangers is het natuurlijk de meest foute smoes ever: dat je vaste relatie indirect ook meeprofiteert van je geheime gevoos buiten de deur. Maar het was dus ook echt zo. Tja, hoe fout is dat eigenlijk?
argeloos
08-04-2022 om 10:25
En ja, het is ook een heftige realisatie dat ik me als vrije fladdervrouw misschien wel beter voel dan als gebonden echtgenote. Ik ben die commitment 'for ever monogaam' wel in volle overtuiging aangegaan. Voor zover je dat kunt overzien natuurlijk. Op dat moment in mijn leven wilde ik dat. Ik wilde graag kinderen, was bindingsdriftig en zocht toen, denk ik, -onbewust- een partner met wie dat goed zou kunnen. Een goede vader dus eigenlijk. Qua genenpakket, maar ook qua stabiliteit, betrouwbaarheid enzo. Dat is zeker gelukt!
Mmm, dat klinkt nogal berekenend. Maar zo bedoel ik het helemaal niet. Het is meer de realisatie achteraf. Nu, een aantal jaren en flink wat zelfkennis verder, snap ik mezelf wat beter denk ik? In die eerste tropenjaren met luiers en peutergedoe enzo was ik ook helemaal blij met mijn relatie. Pas toen er weer wat meer ruimte en headspace ontstond voor mezelf, toen ik weer een beetje ontdekte wie ik zelf ook alweer was, behalve moeder en echtgenote, merkte ik dat ik een heel stuk van mezelf (de sletterige boef zegmaar) was vergeten. En toen kwam die oude scharrel dus om de hoek kijken.
argeloos
08-04-2022 om 10:31
@rooss: Oeh, ook een hele fijne tip: vrouwen! Ja, ik heb zeker wel eens wat geëxperimenteerd op dat vlak. En dat ook eerlijk verteld thuis. Jaja! Je hebt gelijk, mijn man moest wel even slikken, maar heeft daar toch veel minder moeite mee. In meedoen, kijken of verhalen horen heeft hij (jammer genoeg) dan weer helemaal geen interesse.
Ik vind vrouwen (sommige dan) ook heel aantrekkelijk en leuk en spannend...
Rooss4
08-04-2022 om 11:17
Roodkapjeendewolf schreef op 08-04-2022 om 08:38:
[..]
Ja klopt deze theorie pas ik inmiddels al jaren toe bij nieuwe partner. Deze partner is een veel passendere match dus makkelijk praten 😉maar toch. Ik merk ook dat ik bij deze soms de neiging had om mijn gevoel van tekort en verlangens bij de hem neer te leggen. Op zulke momenten ga ik dus geven wat ik mis en dan ontstaat er ineens zoveel meer! Best fascineren. “ vroeger” dacht ik dat communicatie ( vooral uitspreken wat IK miste) de sleutel was. Nee dus.
Ik vind dit bij mijn huidige partner ook vele malen makkelijker, als ik het gevoel heb dat de boel een beetje in lijkt te kakken dan ga ik dingen verzinnen om hem te prikkelen. Het werkt ook beter omdat we sowieso makkelijker over seks communiceren en ik hem vrij makkelijk kan prikken met een uitgesproken fantasie ofzo. Ik heb er nooit zo over nagedacht, het gaat een soort automatisch.
Grappig eigenlijk.
Rooss4
08-04-2022 om 11:30
Argeloos, ik vind je heel eerlijk en open, fijn om (hier) mee te communiceren, dat lukt je ook vast naar je man!
"Geleende geilheid" is een term van mij vrees ik... hij dekt de lading wel maar klinkt misschien negatiever dan ik hem ondertussen bedoel. Eigenlijk ben ik het wel met je eens, wat is er mis mee. Waarom is een vrolijkere, speelsere, geilere Argeloos niet een positief bij-effect van het minnaren. In die zin weet je dus wat je te doen staat, een nieuwe minnaar! Of minnares natuurlijk! Zou je dat durven bespreken met je man?
Je vraagt om tips over hoe je dmv je gedrag je man zo ver kan laten komen dat hij je in je behoeften tegemoet komt.
Even een voorbeeldje want ik weet niet wat jouw partner spannend vind...
Als ik een stukje heftigheid mis in ons seksspel, als ik over de bankleuning gegooid wil worden met een riem om mijn hals bv dan zorg ik dat ik zijn dominante stukje aanboor. Door mezelf aan te bieden, dienstbaar op te stellen, door op mijn knieën voor hem te gaan zitten en zijn broek open te maken maar daarna te klieren door mijn mond vlak boven zijn pik te houden. Dan grijpt hij me vanzelf wel een keer in mijn haar en duwt hij mijn mond om zijn pik. Hoppa, dominant!
En als ik zin heb in een ubervanilla vrijpartij dan ga ik even douchen. Dan roep ik hem omdat ik dat stukje vlak tussen mijn schouderbladen niet ingesmeerd krijg en als hij dan boven komt lig ik naakt op bed liefjes te lachen en dan weet hij hoe laat het is.
Zoiets?
Lexus
08-04-2022 om 11:52
argeloos schreef op 08-04-2022 om 10:31:
@rooss: Oeh, ook een hele fijne tip: vrouwen! Ja, ik heb zeker wel eens wat geëxperimenteerd op dat vlak. En dat ook eerlijk verteld thuis. Jaja! Je hebt gelijk, mijn man moest wel even slikken, maar heeft daar toch veel minder moeite mee. In meedoen, kijken of verhalen horen heeft hij (jammer genoeg) dan weer helemaal geen interesse.
Ik vind vrouwen (sommige dan) ook heel aantrekkelijk en leuk en spannend...
Toch ben ik ook benieuwd naar de reactie van je man als hij zou weten dat je het met een andere man (wil) doet (n). Het kan zo maar zijn dat hij dan weer seksueel wakker wordt. Iets met 'bezit van de zaak einde van het vermaak'. Ik herken mijzelf heel erg in je verhaal. Bij mijn verkeringen waren mannen aanvankelijk blij verrast (wow wat fijn een vrouw die zo veel van vrijen houdt) maar later leken ze me niet bij te kunnen houden of zo. Ik weet niet wat het was maar ik bleef altijd zin houden en nam allerlei initiatieven maar zij waren dan niet tot meer te bewegen dan af en toe routinematig hetzelfde doen. Totdat ik het voor gezien hield, dan kon het ineens weer wel spannend.
Roodkapjeendewolf
08-04-2022 om 15:25
Lexus schreef op 08-04-2022 om 11:52:
[..]
Bij mijn verkeringen waren mannen aanvankelijk blij verrast (wow wat fijn een vrouw die zo veel van vrijen houdt) maar later leken ze me niet bij te kunnen houden of zo. Ik weet niet wat het was maar ik bleef altijd zin houden en nam allerlei initiatieven maar zij waren dan niet tot meer te bewegen dan af en toe routinematig hetzelfde doen.
Ik heb het idee dat een mens het meest geprikkeld raakt als hij/zij de koning/koningin voelt. De ultieme bron waar de ander zo geil van wordt! Als die ander dan in een een later stadium voelt dat het vooral gaat om de bevrediging van lust dan veranderd er iets. Dan ben je meer functioneel dan die koning/koningin.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.