Relaties Relaties

Relaties

Uiterlijke veranderingen bij anderen (niet) opmerken.

Oh ja, gezichten ! Ik kan iemand rustig vijf keer tegenkomen, gezellig met hem/haar staan kletsen en die persoon de zesde keer totaal niet herkennen. Bloedirritant en gênant.
Er zijn mensen die het in zo'n ernstige vorm hebben dat ze zelfs hun familie en zichzelf niet herkennen. Volgens de hersenstichting heet dat prosopagnosie of gezichtsblindheid.
Dat heb ik gelukkig niet. Als ik echtgenoot tegenkom, herken ik hem gelijk, zelfs van een afstand .

yette

yette

24-08-2022 om 17:54 Topicstarter

Courage schreef op 24-08-2022 om 17:11:

[..]

Door deze uitspraak leek het voor mij alsof je je zou gaan ergeren, op enig moment. Niet dus...?

Oh nee, ik vind het wel vermakelijk. Kind ook. Soms zie je iets blijkbaar 'gewoon' niet, terwijl het vol in beeld is. 

Ik bedoelde meer dat het voor mijn man misschien niet zo leuk is. We zitten hem nu zonder dat hij het merkt eigenlijk een beetje voor de gek te houden door zo'n onderonsje. Da's prima voor een paar dagen,  maar om nou te horen dat je gezin al wéken achter je rug gniffelt omdat jou iets ontgaat? 

Dutchgirly schreef op 24-08-2022 om 09:23:

Ik zie dat soort dingen ook meestal niet, ik ben geen man 😅. Ik heb wat voor mij voelt als een filter, daardoor zie ik al die details niet. Is maar goed ook, mijn hoofd zit al vol genoeg.

Ik ook niet of het moet echt zijn dat iemand van blond naar zwart haar is gegaan of andersom. Andere bril valt mij zelfs als ik het weet bijna niet op. Kapper ook niet. Nieuwe sneakers of zo vaak wel.

Dewi-Sri schreef op 24-08-2022 om 17:25:

Oh ja, gezichten ! Ik kan iemand rustig vijf keer tegenkomen, gezellig met hem/haar staan kletsen en die persoon de zesde keer totaal niet herkennen. Bloedirritant en gênant.
Er zijn mensen die het in zo'n ernstige vorm hebben dat ze zelfs hun familie en zichzelf niet herkennen. Volgens de hersenstichting heet dat prosopagnosie of gezichtsblindheid.
Dat heb ik gelukkig niet. Als ik echtgenoot tegenkom, herken ik hem gelijk, zelfs van een afstand .

Ik denk heel vaak dat ik mijn dochter zie fietsen. Meisje van 17, lang stijl haar, bleek snoetje, donkere bril. Van dichtbij herken ik haar natuurlijk wel, maar er zijn talloze meisjes die van veraf hetzelfde ogen. Lopende meisjes weet ik wel te onderscheiden, aan de houding en manier van lopen.

Mijn man ziet het ook niet als ik naar de kapper ben geweest. Behalve als hij online ons banksaldo die dag heeft gecheckt. 🤪

Ik zie dit soort dingen niet. Of je moet van blond naar zwart haar gaan, dan heb je misschien nog een kans. Maar als iemand een bril is gaan dragen, zou ik kunnen denken dat die dat altijd al had. Ik heb wel collega's die weleens tegen me zeggen 'o leuk heb je iets nieuws aan?'. Ik vraag me altijd af hoe (en waarom) andere mensen mijn garderobe zo goed kennen. 

Herfstappeltaart schreef op 24-08-2022 om 16:42:

Ik zie zelf snel dingen. Mijn broer had een nieuwe bril (al een week) en ik was de eerste die het zag zei hij.
Mijn man daarentegen ziet nìks. Soms zegt hij tijdens het t.v. kijken ook dingen als: "hé, dat is toch die actrice van...(vul maar in)... Euh, nee dus, ze lijkt er niet eens op

Dit heb ik wel, acteurs en actrices van series van 15 jaar terug binnen een seconde te herkennen. Bij mij dan wel correct. De mensen die nuttig zijn om te herkennen, daar heb ik dan weer wat meer moeite mee  En namen. De nutteloze namen blijven moeiteloos hangen, maar als een gesprekspartner zich voorstelt, ben ik t direct kwijt. 

Mijn vader had 45 jaar geleden jarenlang een grote, zwarte baard. Op een dag had hij hem afgeschoren
 Mijn oma vroeg of hij een nieuwe bril had. 

Mijn lief ziet echt alles. Ik zelf ook trouwens.

Gisterochtend met dochter nieuwe bril opgehaald. Gisteravond kwam man thuis en zag niets,  rond half 8 zei hij wel dat hij mijn lippenstift niet mooi vond. Ik had een dikke laag spul speciaal voor lippen met spf 30 gesmeerd wat na het eten nogal vlekkerig was een ook naast mijn lippen zat. 
Ben benieuwd of hij het vanavond ziet,  de mail met de rekening moet hij gezien hebben.....
Ik houd jullie op de hoogte. 

yette

yette

25-08-2022 om 08:32 Topicstarter

Bakblik schreef op 25-08-2022 om 07:56:

Gisterochtend met dochter nieuwe bril opgehaald. Gisteravond kwam man thuis en zag niets, rond half 8 zei hij wel dat hij mijn lippenstift niet mooi vond. Ik had een dikke laag spul speciaal voor lippen met spf 30 gesmeerd wat na het eten nogal vlekkerig was een ook naast mijn lippen zat.
Ben benieuwd of hij het vanavond ziet, de mail met de rekening moet hij gezien hebben.....
Ik houd jullie op de hoogte.

Vindt jouw dochter het wel belangrijk dat hij het ziet, of maakt het haar eigenlijk niet uit? 

Hier trouwens nog geen nieuws. Maar we hebben ook niet echt rustig samen gezeten. 

PriceyRook54

PriceyRook54

25-08-2022 om 10:00

Mijn man ziet dingen sneller dan ik, maar ik bedenk me net dat ik hem vaak wel wat voorfluister ("dochter heeft haar haar laten verven, het staat haar hartstikke mooi") en dan doet hij oe en aah als ze binnenloopt.

yette schreef op 25-08-2022 om 08:32:

[..]

Vindt jouw dochter het wel belangrijk dat hij het ziet, of maakt het haar eigenlijk niet uit?

Hier trouwens nog geen nieuws. Maar we hebben ook niet echt rustig samen gezeten.

Ja, ze zou graag willen dat anderen het opmerken en dan vooral mensen dichtbij. De vorm en kleur zijn ook echt anders dan haar vorige montuur. 

Ainne schreef op 25-08-2022 om 10:00:

Mijn man ziet dingen sneller dan ik, maar ik bedenk me net dat ik hem vaak wel wat voorfluister ("dochter heeft haar haar laten verven, het staat haar hartstikke mooi") en dan doet hij oe en aah als ze binnenloopt.

Ach wat lief ♥️

yette

yette

25-08-2022 om 11:08 Topicstarter

Bakblik schreef op 25-08-2022 om 10:13:

[..]

Ja, ze zou graag willen dat anderen het opmerken en dan vooral mensen dichtbij. De vorm en kleur zijn ook echt anders dan haar vorige montuur.

In dat geval zou ik net als Ainne toch een hint geven. Dan kan je man reageren op een manier die fijn voor jullie dochter is. 

yette schreef op 25-08-2022 om 11:08:

[..]

In dat geval zou ik net als Ainne toch een hint geven. Dan kan je man reageren op een manier die fijn voor jullie dochter is.

Vanavond moet man haar ophalen van een ander station, omdat ze via ons eigen dorp niet meer thuis kan komen met ov en, omdat ze morgen haar fiets nodig heeft om 7.00 uur heeft ze nu de luxe dat ik haar bracht.

Ik heb net voor ik haar naar het station bracht een foto van haar gemaakt. Die stuur ik later vandaag naar man om te laten zien hoe dochter eruit ziet (dat hij met het goede kind thuiskomt) Ze heeft behalve de nieuwe bril op ook een jurk aan die ze bijna nooit draagt, grote kans dat man onze dochter zo niet eens herkent. Ik zal iets hinten over de nieuwe bril.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.