Relaties Relaties

Relaties

Uiterlijke veranderingen bij anderen (niet) opmerken.

Een heel luchtig onderwerp...

Kind nummer 3 (21) kwam gistermiddag onverwacht met een neus-piercing thuis. Ik was druk bezig, maar zag het zodra we een gesprekje hadden - binnen 10 minuten. Een klein knopje, maar natuurlijk best een verandering. 

Tot onze lol en verbazing, heeft mijn man het nog niet opgemerkt. Doorgaans ziet hij zulke dingen meteen. Of vrijwel meteen. We hebben inmiddels gisteren samen gegeten en op de bank gezeten, vanmorgen samen ontbeten ... kind en ik zijn benieuwd hoe lang het duurt voor hij het ziet. We houden onze mond en wachten af ... 

Je hoort het vaker. Meestal van mannen. Dat een vrouw dan voor zijn neus staat te draaien en te hinten met een 'valt je niks op?!' in de hoop een complimentje te krijgen. 
'Naar de kapper geweest?' 
'Nee, ik heb een nieuwe bril!!!' 

Hoe kan het dat iemand wel naar je kijkt, maar zo'n verandering toch niet ziet? Zegt het iets over hoe die persoon in elkaar zit of over je relatie? Is het inderdaad meer iets voor mannen? Ken/ben jij iemand met zo'n blinde vlek, hoe is het dan om dit soort dingen zelf niet op te merken of om een partner te hebben die niet ziet dat je kapsel ineens 20 cm korter is?  

Nou ja, een boel vragen dus over iets relatief onbenulligs 

Ik hoop trouwens dat mijn man die piercing wel snel ziet. Nu is het nog grappig, maar het moet natuurlijk niet te lang gaan duren ... 

ik heb 2 jaar terug een bril gekregen en dat viel bij een aantal collega's en kennissen ook niet op. Was ik ook erg verbaasd over

Als je hoopt dat je man het snel ziet om er iets over te zeggen tegen je dochter zou ik het gewoon tegen hem zeggen. 

Ikzelf heb wel ooit dat ik iets zie aan iemand maar niet meteen weet wat er dan veranderd is. Dat is dan vooral bij mensen die ik niet heel vaak zie. 
Mijn man ziet het meestal wel als ik iets anders heb maar dat kan gerust een uur of 2 duren. Ik vind dat wel grappig. Ik zie hem soms twijfelen of hij het goed ziet. Vooral als ik mijn haren net 1 tintje anders verf. Als het me te lang duurt zeg ik er zelf gewoon wat van. 

Het is mij onlangs overkomen dat ik niet zag dat mijn moeder een nieuwe bril ophad. Ander model, andere kleur, dikkere rand. Echt een opvallende verandering. Ik neem mensen waar aan hun manier van bewegen en fysieke expressie als geheel en pas toen ik naar haar gezicht keek, zag ik dat er iets was want ze keek zo geamuseerd alsof ze een geheimpje had. Na 5 minuten heeft ze me maar geholpen. Het ergste is nog dat ik wel wist dat ze een nieuwe bril had uitgezocht, al had ik ‘m dus nog niet gezienen wist ik niet wanneer hij klaar zou zijn. Ik zie het dan wél weer meteen als ze gaat hyperventileren, nog voor ze dat zelf doorheeft.

Mijn dochters zijn mega goed in details, die ziet het nog als ik een nieuwe telefoon heb in hetzelfde hoesje. Hoe dan?!

Andere optie is natuurlijk dat je man het wel heeft gemerkt maar doet alsof hij het niet ziet. Dat wil ik nog wel eens doen met dingen die ik niet zo mooi vindt, dan zeg ik er niks over. 

yette

yette

24-08-2022 om 09:08 Topicstarter

Kind wil het zelf afwachten, dus ik zeg nog even niks. 

Ik weet alleen niet of het grappig blijft als het te lang duurt. Maar dat zie ik dan wel. 

Mijn man zag het vaak niet dat ik nieuwe kleren aan had. Soms gokte hij dan maar en vroeg of ik iets nieuws aan had. 
Zelf let ik wel op uiterlijk en merk een verandering bij zowel mannen als vrouwen snel op. 

yette

yette

24-08-2022 om 09:14 Topicstarter

@ ToetieToover, dat laatste zou voor mijzelf wel min of meer opgaan, maar mijn man is doorgaans niet zo tactisch. Mijn reactie gisteren was ook een beetje lauw:  'Goh, heb je een piercing?' Verder niks. Het past op zich wel bij dit kind, maar omdat ik er zelf niet echt van gecharmeerd ben, hou ik mijn mening dan voor me.

Het is niet verkeerd bedoeld, denk ik.

Mijn man heeft moeite met namen en gezichten. Dus ook bij series kan hij het vaak niet volgen omdat hij de verschillen niet ziet.

Kapper en andere kleding ziet hij bij ons niet.

Opvallend is dat hij het wel ziet als mensen zijn afgevallen/aangekomen. Daar let ik dan weer niet op.  

Ik zie dat soort dingen ook meestal niet, ik ben geen man 😅. Ik heb wat voor mij voelt als een filter, daardoor zie ik al die details niet. Is maar goed ook, mijn hoofd zit al vol genoeg.

Ben er zelf ook niet goed in. Een nieuwe bril zie ik eigenlijk niet, of het moet echt radicaal iets anders zijn. Een piercing zou me wel opvallen, denk ik.

Een collega vertelde me ooit dat het een week duurde voor zijn vrouw doorhad dat hij zijn snor af had geschoren, die hij zijn hele huwelijk (op dat moment toch al ergens tussen de 20 en 30 jaar) had gehad. Dus het is geen exclusief mannelijke eigenschap 😀

Dat iemand is afgevallen of juist is aangekomen. Soms weet je het gewoon niet meer vd vorige keer.

Friezinnetje schreef op 24-08-2022 om 09:00:

ik heb 2 jaar terug een bril gekregen en dat viel bij een aantal collega's en kennissen ook niet op. Was ik ook erg verbaasd over

Als het niet oppakt Dan heb je een goede bril gekozen die echt bij je past zijn mijn oude opticien altijd. 

On topic:

Mijn man ziet het ook nooit als ik naar de kapper ben geweest. Vorige week was hij thuis toen ik wegging naar de kapper en toen ik terugkwam (totaal verzopen door de regen) zag hij niet dat er zo'n 10 cm af was in de nek.

yette

yette

24-08-2022 om 10:05 Topicstarter

@ degenen die het zelf niet zo snel zien: 

komt het omdat je een soort filter hebt (wat Dutchgirly zeg) waardoor je niet ziet wat je minder belangrijk vindt of zou je het eigenlijk wel willen opmerken maar mis je het om een andere reden? 

Iemand noemde eerder al het moeilijk kunnen onthouden van namen. Ik heb dat ook en vind het vervelend. Maar dat is bij mij echt geen filter of een te vol hoofd. Soms denk ik dat mijn geheugen om een of andere reden het mapje 'Namen' nooit heeft aangemaakt. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

24-08-2022 om 10:07

Behalve als een verandering heel erg opvallend is, je hebt opeens paars haar ofzo, zie ik het ook nooit. Zo'n kleine neuspiercing zou mij hoogstwaarschijnlijk ook niet opvallen, (of ik vind het zo lelijk dat ik er dan liever niks over zeg).

Mijn eigen moeder zag ook pas na 3x ofzo dat ik een neuspiercing had... Het schijnt zo bij me te passen dat het dus gewoon niet op valt, haha. Bij sommige collega's viel het nóg veel later op. Vorige maand zei iemand er opeens iets over... Eh ja. Die heb ik al 1,5 jaar... 

yette

yette

24-08-2022 om 10:19 Topicstarter

Lot_ schreef op 24-08-2022 om 10:07:

Mijn eigen moeder zag ook pas na 3x ofzo dat ik een neuspiercing had... Het schijnt zo bij me te passen dat het dus gewoon niet op valt, haha. Bij sommige collega's viel het nóg veel later op. Vorige maand zei iemand er opeens iets over... Eh ja. Die heb ik al 1,5 jaar...

Grappig dit!

Onze 3e heeft inderdaad ook een stijl waar zo'n piercing gewoon bij hoort. Dus misschien ziet De Vader al járen de piercing die er nu pas is 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.