Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Korte opname of niet? Help


En já, je mag zo verknipt zijn op dit moment, want die enorme wond is er gewoon. Die moet nog gehecht, verbonden en verzorgd worden.
Dit is nu de theedoek op de wond opweg naar het ziekenhuis om gehecht en verbonden te worden. 
Dan doen wij samen met jou het verzorgen wel. 
Alleen de weg naar het zieken huis is lang en gaat niet met een ambulance, want dan zou je omgeving steunend zijn, maar we gaan met het ov terwijl er werkzaamheden zijn.

Lieverd, je lijkt in niets op je vader! Ondanks die enorme wond, die gewoon veel pijn, doet zorg je nog steeds goed voor je kinderen en zie je hun behoeften. Ja, je gebruikt medicatie, misschien wat te  veel nu maar he, je bent een mens, een leek want geen arts en je roeit met de riemen die je hebt terwijl je onderweg bent naar verandering.

Je bent zo enorm sterk, alleen omdat je zelf het middelpunt van de storm bent kun je dat wat wij zien zelf niet zien. 

Daarom nog een heel dikke virtuele knuffel van hier want als iemand knuffels en ondersteuning verdient ben jij het.

Onlyhuman

Onlyhuman

06-07-2024 om 20:52 Topicstarter

Citroengraag schreef op 06-07-2024 om 17:48:

Prima als het je helpt dat we boos op je zijn. Ik word er boos van dat jij niet gelooft dat je waardevol bent. Voor mijn part ga je strafregels schrijven: ik ben waardevol en ik verdien net zoveel liefde als dat ik zelf liefde voor mijn kinderen heb.

Ja het kutte is dat ik ook in paniek raak als iemand boos is want zie je wel doe het fout. Maar dan kan ik dat tenminste beter maken. Gek hoofd. Dankjewel wat je zegt. Ik zou dat echt willen kunnen. Strafregels is miss wel goed idee haha

Onlyhuman

Onlyhuman

06-07-2024 om 20:56 Topicstarter

Ysenda schreef op 06-07-2024 om 18:40:

En já, je mag zo verknipt zijn op dit moment, want die enorme wond is er gewoon. Die moet nog gehecht, verbonden en verzorgd worden.
Dit is nu de theedoek op de wond opweg naar het ziekenhuis om gehecht en verbonden te worden.
Dan doen wij samen met jou het verzorgen wel.
Alleen de weg naar het zieken huis is lang en gaat niet met een ambulance, want dan zou je omgeving steunend zijn, maar we gaan met het ov terwijl er werkzaamheden zijn.

Lieverd, je lijkt in niets op je vader! Ondanks die enorme wond, die gewoon veel pijn, doet zorg je nog steeds goed voor je kinderen en zie je hun behoeften. Ja, je gebruikt medicatie, misschien wat te veel nu maar he, je bent een mens, een leek want geen arts en je roeit met de riemen die je hebt terwijl je onderweg bent naar verandering.

Je bent zo enorm sterk, alleen omdat je zelf het middelpunt van de storm bent kun je dat wat wij zien zelf niet zien.

Daarom nog een heel dikke virtuele knuffel van hier want als iemand knuffels en ondersteuning verdient ben jij het.

Dankjewel Ysenda, heel lief deze reactie. Vooral dat ik niet op m’n vader lijk. Daar ben ik zo bang voor. Ik zou mezelf ook zo kunnen verliezen denk ik. Maar dat mag niet gebeuren. En ik wil niet zo zijn. Maar denk zo overcompenseer om niet zo te zijn dat ik mezelf volledig overschreeuwen op momenten. Alles moet leuk ze mogen niet boos zijn ik mag ze niet teleurstellen en soms als ze boos zijn ben ik zelfs bang dat ze zelfmoord willen plegen. Ze zijn 5, 5 en 8 echt serieus. Maar heel lief je reactie dankjewel

Ik ben het zo ontzettend met Ysenda eens! 

Onlyhuman

Onlyhuman

08-07-2024 om 22:53 Topicstarter

Ninoea schreef op 08-07-2024 om 16:51:

Ik ben het zo ontzettend met Ysenda eens!

Dankjewel ik vind het moeilijk te lezen. Doet letterlijk pijn maar wel fijn  tegengeluid van wat m’n hoofd zeg zegt

Onlyhuman

Onlyhuman

08-07-2024 om 22:58 Topicstarter

ik zie echt heel erg op tegen morgen. Eerste afspraak met psychiatrisch verpleegkundige aan wie ik gekoppeld ben. Van daaruit gaat uiteindelijk dan plan van aanpak ook komen geloof ik. Maar ik wil gewoon terug naar mijn oude. Ik weet dat dat geen optie is en ook niet gaat zorgen voor verbetering die nodig is maar ik wil niet weer openstellen. Ik weet niet eens meer hoe ik mezelf moet uitleggen. Ik snap niks van mezelf. En vertrouwen is bij mij heel moeilijk. Of ik kom niet bij gevoel en lach alles weg, of vijandig of dissociatie. Ik kan het sowieso niet goed doen. En zolang ik m’n vorige nog had was dat m’n veiligheidsnet. Was er ook gebeurde had iemand die me snapte al die kanten accepteerde en geheel zag. Ik ben zo boos op mezelf dat ik dat heb stukgemaakt. Ik denk dat zij de eerste is op wie Ik ooit echt geleund heb.. helaas draai ik dan door, te afhankelijk of
Juist afstoten. En nu morgen start persoonlijkheidsproblematiek programma en ben bang. Wat als hele Vakantie niks is? Of wat als ze me niet snapt Of totaal geen klik. Of
Ik het verpest?

adem in, adem uit. 
Eerst maar eens de nacht door, zien we morgen wel weer verder.
Je kent deze dame/heer nog niet.
Dat is eng, maar toen je bij de vorige begon kende je die ook niet.
Dus rustig aan, geef het tijd. Het kan niet zo gefixt zijn dan was dat al wel gebeurd.
Adem in, adem uit.

Laat haar dit draadje lezen, dat geeft al een idee wat er allemaal in je omgaat en wat je strategie is, weg lachen, perfect willen zijn.
Goed dat ze dat weten, kunnen ze daar rekening mee houden.

Adem in, adem uit.
Maak ern beker thee of warme melk, voel de warmte door je handen naar de rest van je lichaam gaan.
Voel die warmte als een knuffel en de warmte van ons en de liefde van je kinderen voor de jou.

Adem in, adem uit.
Kleine slokjes, dan voel je de warmte langer, houd die beker ook als hij leeg is nog even vast want dan is ie nog warm en verwarmt je nog steeds. Net zoals wij naast je blijven staan.

Adem in, adem uit.
Kijk, dan zijn we al weer even verder.

Je kan het, alleen is het zoeken naar die trui die net zo lekker zit als de vorige die tot op de draad versleten was. Gun jezelf deze nieuwe betere trui.
Adem in, adem uit.

Morgen heeft een begin maar ook een eind en ook dan zijn we er voor je net als de dagen, weken, maanden die gaan volgen. 

Onlyhuman

Onlyhuman

09-07-2024 om 00:25 Topicstarter

dankjewel Ysenda, ga indd proberen wat je zei.  En hoop morgen iig een op t oog fijne nieuwe trui te vinden 
Hoop dat jij een goede nacht hebt 

sterkte vandaag♥️😘

Ies

Ies

09-07-2024 om 08:07

Succes vandaag!
En je hebt zoveel inzicht, van daaruit  kun je heel ver komen!

Veel succes vandaag. 

Succes vandaag

succes vandaag. 

Onlyhuman

Onlyhuman

09-07-2024 om 15:35 Topicstarter

Ah lief. Bedankt! Gesprekken waren op zich oke. Voelde me wel heel vlak en er niet bij maar iig iets opgestart. Ze had het veel over dissociatie dat ik dat doe en dat weet ik. Haat het dat ik soms zo ‘weg’ ben. Ik kan best heel aardig uitleggen maar dan niet. Voel me zo leeg. Plan is vast individueel starten met DGT en persoonlijkheidsonderzoek afwachten en mocht daar indd borderline uitkomen starten daarnaast met groepstherapie DGT. Pas met openleggende therapie zoals schematherapie en traumatherapie als ik de vaardigheden heb om emoties te reguleren. Maar het voelt zo ruk dat het zo onveilig voelt daar. En dat ik van mezelf weet hoe bijna onmogelijk het is dat te veranderen. Maar iig kennisgemaakt. Iemand hier ervaring met dgt? Nogmaals dank voor succeswensen! 

Onlyhuman

Onlyhuman

12-07-2024 om 17:26 Topicstarter

iemand bekend met persoonlijkheidsonderzoek? Moet de 24ste en weet niet zo goed wat te verwachten. Iig niet meer dan de klinische uitleg online 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.