Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Zomervakantie

De lange schoolvakanties stammen uit de tijd dat kinderen nog meewerkten op het land. Graanoogsten in juli-augustus, aardappels rooien in oktober. Vroeger heette de herfstvakantie hier aardappelvakantie.

De voorjaarsvakantie was dan waarschijnlijk bedoeld om te zaaien/poten.

Tuinfluiter schreef op 25-07-2023 om 14:52:

Ik snap wel dat het voor veel werkende ouders moeilijk is om 6 weken te overbruggen, maar vraag mij ook af als een zomervakantie maar 4 weken duurt het wel lukt om minimaal 2 weken in de zomervakantie vrij te krijgen.

Toen wij op vakantie moesten tijdens de schoolvakantie hadden veel van mijn mans collega's ook schoolgaande kinderen. Twee weken vrij lukte altijd maar een derde week vrij zat er niet altijd in.
Veel mensen moeten toch rekening houden met collega's hoe zie je de verdeling voor je.

Goede. Dan moeten de werkende met kinderen ook hun lange vakantie gaan spreiden. Nu verdelen ze bij ons vaak over de 6 weken zodat er wel continuïteit is. Dat wordt wat lastiger als dat in 4 weken moet

CharlieB schreef op 25-07-2023 om 19:06:

[..]

Goede. Dan moeten de werkende met kinderen ook hun lange vakantie gaan spreiden. Nu verdelen ze bij ons vaak over de 6 weken zodat er wel continuïteit is. Dat wordt wat lastiger als dat in 4 weken moet

Nou ja, gewoon iedereen vrij, dan gebeurt er gewoon niks in de zomer. 

TDM

TDM

25-07-2023 om 20:56

Treurniet schreef op 25-07-2023 om 13:23:

[..]

Welke werkgever geeft je als werknemer 6 weken vrij??

Kwestie van goed inplannen, hier werkt man 5 ploegen, en hebben we hele lieve vrienden.

Mevrouw75 schreef op 25-07-2023 om 19:52:

[..]

Nou ja, gewoon iedereen vrij, dan gebeurt er gewoon niks in de zomer.

Oke, maar als iedereen vrij is dan krijgt zelfbediening voor mijn gevoel toch een andere betekenis.....

Yumi schreef op 25-07-2023 om 23:30:

[..]

Oke, maar als iedereen vrij is dan krijgt zelfbediening voor mijn gevoel toch een andere betekenis.....

Dat heb je zomerbaantjes voor, niet waar? 

Mevrouw75 schreef op 26-07-2023 om 00:05:

[..]

Dat heb je zomerbaantjes voor, niet waar?

ook in de zorg? 

Friezinnetje schreef op 26-07-2023 om 07:56:

[..]

ook in de zorg?

Welja joh. En dan kan het niet, dan heb je het privilege dat er op andere momenten vakantie gevierd kan worden. 

[..]

ook in de zorg?

Bij mijn vriendin die in een verzorgingshuis werkt, hebben ze elke zomer vakantiewerkers. 

[..]

ook in de zorg?

Ja, verzorgingshuis van mijn moeder draait ermee, stagiaires blijven dan de zomer door werken maar dan betaald. En anderen worden juist voor bv schoonmaken ingehuurd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.