Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.


Broodjebrie schreef op 09-09-2024 om 14:24:

[..]

Oh nee hebben ze een nieuwe?

Ja en die is stom. Ik vind die van die superfrisse kauwgom (weet niet hoe het heet) en die van die korrels waar je was fris van zou worden heel erg irritant.

Vroeger had je trouwens nog wel leuke reclames,  tegenwoordig zijn er nog weinig leuke i.m.o. (Ik voel me overigens wel een ouwe muts als ik dat schrijf  ..)

je zit de godganse dag op social media maar een appje antwoorden lukt je niet? 

Nee je was niet "slechts 3 minuutjes" te laat zoals je zelf zegt. 
Je was 8 minuten te laat!  In de brief die je hebt ontvangen staat duidelijk aangegeven dat je 5 minuten voor de geplande afspraak bij dokter A aanwezig moet zijn om de administratieve zaken te regelen, het checken van je ID, de zorgverzekering en het nemen van een foto. 
Heb je enig idee van de gevolgen die het heeft voor het hele poli-spreekuur?
De patiënt die zich wel 5 minuten voor de geplande afspraak bij dokter B meldt bij de bali moet wachten tot jij klaar bent met als gevolg dat ze te laat naar de spreekkamer van dokter B kan. Dus dokter B gaat ook uitlopen. Inmiddels ben jij binnen bij dokter A en heb ik mij aangemeld bij de balie voor mijn afspraak bij dokter A.
Jij zit vol vragen en neemt de tijd bij de dokter. Ik zit al 20 minuten te wachten en als het halen van mijn bus (1x per 45 minuten) in gevaar komt ga ik het toch maar even vragen bij de bali of het nog lang duurt. 
Dan gaat het snel en zit ik zo binnen bij dokter A die zich verontschuldigd dat de patiënt voor mij te laat was en meer vragen had dan in de geplande 20 minuten behandeld konden worden. Inmiddels heb ik mijn bus gemist en ben ik straks zelfs ook te laat op mijn cursus die ik moet geven. 
ZORG VERDORIE DAT JE OP TIJD BENT!  JOUW TE LAAT ZIJN HEEFT INVLOED OP HEEL VEEL DINGEN! SPREEKUREN DIE UITLOPEN EN ANDERE PATIËNTEN DIE DAN ELDERS WEER TE LAAT ZIJN! IK BEN ER ZO KLAAR MEE!  HOE MOEILIJK KAN HET ZIJN OM OP TIJD TE KOMEN!!!!!

Waarom zeg je onze afspraak niet af, en kom je hier met veel gesnotter heen? Het, ja maar, je hebt nou eenmaal bijna het hele jaar door last van verkoudheden is geen excuus.
Misschien moet je jezelf houden aan de regels om verkoudheid te voorkomen en/of her-besmetting? Een papieren zakdoek gooi je weg na gebruik en stop je niet terug in je zakken, om daarmee steeds het snot af te vegen...Bovendien verspreid je met je handen ook weer het virus en het is smerig. Het is niet verstandig om met die zelfde snotlap ook nog even over je ogen te vegen, omdat die zo tranen.
Maar bedankt ik heb nu een voorhoofdsholte ontsteking 🤒

Bakblik schreef op 16-09-2024 om 13:23:

Nee je was niet "slechts 3 minuutjes" te laat zoals je zelf zegt.
Je was 8 minuten te laat! In de brief die je hebt ontvangen staat duidelijk aangegeven dat je 5 minuten voor de geplande afspraak bij dokter A aanwezig moet zijn om de administratieve zaken te regelen, het checken van je ID, de zorgverzekering en het nemen van een foto.
Heb je enig idee van de gevolgen die het heeft voor het hele poli-spreekuur?
De patiënt die zich wel 5 minuten voor de geplande afspraak bij dokter B meldt bij de bali moet wachten tot jij klaar bent met als gevolg dat ze te laat naar de spreekkamer van dokter B kan. Dus dokter B gaat ook uitlopen. Inmiddels ben jij binnen bij dokter A en heb ik mij aangemeld bij de balie voor mijn afspraak bij dokter A.
Jij zit vol vragen en neemt de tijd bij de dokter. Ik zit al 20 minuten te wachten en als het halen van mijn bus (1x per 45 minuten) in gevaar komt ga ik het toch maar even vragen bij de bali of het nog lang duurt.
Dan gaat het snel en zit ik zo binnen bij dokter A die zich verontschuldigd dat de patiënt voor mij te laat was en meer vragen had dan in de geplande 20 minuten behandeld konden worden. Inmiddels heb ik mijn bus gemist en ben ik straks zelfs ook te laat op mijn cursus die ik moet geven.
ZORG VERDORIE DAT JE OP TIJD BENT! JOUW TE LAAT ZIJN HEEFT INVLOED OP HEEL VEEL DINGEN! SPREEKUREN DIE UITLOPEN EN ANDERE PATIËNTEN DIE DAN ELDERS WEER TE LAAT ZIJN! IK BEN ER ZO KLAAR MEE! HOE MOEILIJK KAN HET ZIJN OM OP TIJD TE KOMEN!!!!!

dit .., 

mensen snappen echt niet wat voor een domino effect je creëert bij dit soort afspraken, 

ontopic: hoezo vraag je dat?! ik heb verdomme aan het begin van het bericht gezegd dat je MEE MOET my god..... soms vraag ik me af of je wel luistert en of je dit wel wilt

sodemieter allemaal even gauw een end op. Ik heb even geen zin in gezeik

Kat van vriend is zoek. Ik heb niet de moed om te zeggen dat hij uit moet gaan van het ergste, want kat is al 17. 

Jullie snappen echt niet dat dit voor sommige mensen wél belangrijk is. Dat sommige mensen wél meeleven en op de hoogte willen zijn. Jullie leven echt je jullie eigen, egoïstisch wereldje hè?

Rogue schreef op 16-09-2024 om 14:17:

[..]

dit ..,

mensen snappen echt niet wat voor een domino effect je creëert bij dit soort afspraken,

Mijn tandarts heeft inmiddels een probaat middel ingezet om mensen te dwingen op tijd te komen. 

Daar hangt een poster in de wachtkamer dat iedere minuut die je te laat bent €1.50 kost. Je controle (geplande tijd 10 minuten) vindt niet meer plaats als je meer dan 5 minuten te laat bent en dan moet je dus €15.00 betalen en een nieuwe afspraak maken. Dat doe je niet een tweede keer. 

Pfff
Kalmeer eens man, wat een gestress. We hebben / gaan op vakantie.  Ik heb hier zó geen zin in op deze manier.

Bakblik schreef op 16-09-2024 om 15:20:

[..]

Mijn tandarts heeft inmiddels een probaat middel ingezet om mensen te dwingen op tijd te komen.

Daar hangt een poster in de wachtkamer dat iedere minuut die je te laat bent €1.50 kost. Je controle (geplande tijd 10 minuten) vindt niet meer plaats als je meer dan 5 minuten te laat bent en dan moet je dus €15.00 betalen en een nieuwe afspraak maken. Dat doe je niet een tweede keer.

Krijg je dan ook geld als de tandarts zelf te laat is? 

Dat is hier vaak het geval namelijk, zo irritant. 

Bloemenzee schreef op 16-09-2024 om 15:05:

Jullie snappen echt niet dat dit voor sommige mensen wél belangrijk is. Dat sommige mensen wél meeleven en op de hoogte willen zijn. Jullie leven echt je jullie eigen, egoïstisch wereldje hè?

En mag ik dan nu even heel hard lachen? Dat egoïstische plan van je gaat niet door, want de ander wil er niet in meegaan. En een tweede kans ga je nooit meer krijgen, nooit meer. Benieuwd hoe je hier op gaat reageren.

Strijkstok schreef op 16-09-2024 om 15:39:

[..]

Krijg je dan ook geld als de tandarts zelf te laat is?

Dat is hier vaak het geval namelijk, zo irritant.

Nee maar op dagen/dagdelen dat er alleen controles zijn loopt ze ook nooit meer uit nu. 

Dit voorjaar was er een patiënt niet op komen dagen voor een wortelkanaal behandeling.  Toen werd ik (de volgende patiënt) gebeld of ik eerder kon komen en zo ja hoeveel eerder ik er kon zijn. Dus ze was ruim op tijd klaar voor de patiënt na mij. Ik kon er namelijk binnen 5 minuten zijn. 

lientje69 schreef op 16-09-2024 om 15:29:

Pfff
Kalmeer eens man, wat een gestress. We hebben / gaan op vakantie. Ik heb hier zó geen zin in op deze manier.

Ik zou bijna geneigd zijn te zeggen, gaan jullie maar samen ik blijf thuis. Denk echt aan jezelf hoor lientje. 

 Ik denk altijd dat ziekenhuizen de afspraaktijd moeten zetten op het moment dat je verwacht wordt. Dat scheelt ook laatkomers. Laatst moest ik zelfs 20 minuten eerder zijn. Ik ben dan zo iemand die dat leest, maar genoeg die dat niet doen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.