Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.


Als je nu gewoon naar me had geluisterd en die tuin met rust had gelaten, dan hadden pa en ma merel gewoon naar hun nest kunnen vliegen. Nu zie ik ze niet meer met wormpjes aanvliegen dus ik denk dat je het nest verstoord hebt en dat de kuikens dood zijn. Maar goed, jij vond dat ik me niet moest aanstellen en dat je gewoon de tuin moet kunnen doen. 

er.is.maar.1.Pino schreef op 16-07-2024 om 08:52:

Als je nu gewoon naar me had geluisterd en die tuin met rust had gelaten, dan hadden pa en ma merel gewoon naar hun nest kunnen vliegen. Nu zie ik ze niet meer met wormpjes aanvliegen dus ik denk dat je het nest verstoord hebt en dat de kuikens dood zijn. Maar goed, jij vond dat ik me niet moest aanstellen en dat je gewoon de tuin moet kunnen doen.

nene-leakes.gif

maar hoezo jij bent fout geweest, ik heb er niks mee temaken.

het is JOUW fout geweest en van niemand anders 

Zeg mij dat dit niet waar is.... #%% emoties. 
(Maar vrees dat de therapeut gelijk heeft) 

Buurvrouw, ik kan een heel eind met je mee. De dreumes laten kruipen op de grindtegels is zonde van zijn lange broek, helemaal mee eens. Nu heb je hem een korte broek aan getrokken en zit hij alleen maar te huilen. Misschien moet je even op zoek naar een andere oplossing om hem buiten te laten spelen. Een boxkleed buiten leggen waar hij op kan zitten/kruipen? Een fleece picknickkleed met zo'n geplastificeerde onderkant is ook een idee. Ja, het zou kunnen dat er dan gaatjes inkomen door die grindtegels maar dan is je kind wel buiten. Hem vanwege het gehuil weer naar binnen halen hoeft van mij niet, ik heb er geen last van. Nog een idee: Ga even bij de kringloopwinkels langs, daar is voor 50 cent vast een broek te vinden die hij past. Dat is dan zijn buitenspeelbroek! Volgend jaar haal je bij de kringloop weer een "nieuwe".
Hopen dat hij stopt met huilen en in zijn korte broek op die grindtegels "lief" gaat spelen gaat niet lukken denk ik. Je bent nu bezig met poging 4 en hij wil/doet het echt niet.

Bakblik schreef op 18-07-2024 om 14:26:

Buurvrouw, ik kan een heel eind met je mee. De dreumes laten kruipen op de grindtegels is zonde van zijn lange broek, helemaal mee eens. Nu heb je hem een korte broek aan getrokken en zit hij alleen maar te huilen. Misschien moet je even op zoek naar een andere oplossing om hem buiten te laten spelen. Een boxkleed buiten leggen waar hij op kan zitten/kruipen? Een fleece picknickkleed met zo'n geplastificeerde onderkant is ook een idee. Ja, het zou kunnen dat er dan gaatjes inkomen door die grindtegels maar dan is je kind wel buiten. Hem vanwege het gehuil weer naar binnen halen hoeft van mij niet, ik heb er geen last van. Nog een idee: Ga even bij de kringloopwinkels langs, daar is voor 50 cent vast een broek te vinden die hij past. Dat is dan zijn buitenspeelbroek! Volgend jaar haal je bij de kringloop weer een "nieuwe".
Hopen dat hij stopt met huilen en in zijn korte broek op die grindtegels "lief" gaat spelen gaat niet lukken denk ik. Je bent nu bezig met poging 4 en hij wil/doet het echt niet.

Aaaaah

😟

Herfstappeltaart schreef op 18-07-2024 om 14:30:

[..]

Aaaaah

😟

Ja, aaaaah. Op die leeftijd had ik meerdere speelkleden voor buiten en indien nodig hadden ze ieder een eigen kleedje liggen, om te voorkomen dat ze ruzie maakten. Kind van 1.5 jaar en een van bijna 4.

Bakblik schreef op 18-07-2024 om 15:16:

[..]

Ja, aaaaah. Op die leeftijd had ik meerdere speelkleden voor buiten en indien nodig hadden ze ieder een eigen kleedje liggen, om te voorkomen dat ze ruzie maakten. Kind van 1.5 jaar en een van bijna 4.

Ja natuurlijk. Echt zonde voor dat kind.

Herfstappeltaart schreef op 18-07-2024 om 15:17:

[..]

Ja natuurlijk. Echt zonde voor dat kind.

En voor die broek, die blijft netjes maar past binnen no time niet meer 

Yumi schreef op 18-07-2024 om 18:06:

[..]

En voor die broek, die blijft netjes maar past binnen no time niet meer

Waarom zet Dhl bij een te bezorgen pakket niet bij of het door de brievenbus past?

Zie je het echt niet?

Of wil je het niet zien? 

Waarom zijn zoveel professionals stiekem eigenlijk helemaal geen professionals in het door hun gekozen vakgebied? Ik heb helemaal geen energie om me in die mate in iedere dienst die ik afneem te verdiepen. Als ik je inhuur om mijn huis te witten/ mijn nagels te doen/ mijn pakketje te bezorgen/ mij te begeleiden in iets dan wil ik enorm graag dat jij daar significant  meer van begrijpt dan ik. Ik wil me laven aan jouw kennis, niet je de basis moeten uitleggen. Heeft iedereen tegenwoordig een copywriter voor zijn site in dienst? Ik volgde laats een cursus en op de website stond een prachtig genuanceerd verhaal; de cursus zelf had vervolgens echt geen niveau, zo irritant.

't Is meer vertoon dan inhoud. Maar wel uit overtuiging; waar ze dat in godsnaam vandaan halen?? Je moet jezelf toch af en toe wel tegenkomen.

Gelebloem schreef op 20-07-2024 om 04:14:

Waarom zijn zoveel professionals stiekem eigenlijk helemaal geen professionals in het door hun gekozen vakgebied? Ik heb helemaal geen energie om me in die mate in iedere dienst die ik afneem te verdiepen. Als ik je inhuur om mijn huis te witten/ mijn nagels te doen/ mijn pakketje te bezorgen/ mij te begeleiden in iets dan wil ik enorm graag dat jij daar significant meer van begrijpt dan ik. Ik wil me laven aan jouw kennis, niet je de basis moeten uitleggen. Heeft iedereen tegenwoordig een copywriter voor zijn site in dienst? Ik volgde laatst een cursus en op de website stond een prachtig genuanceerd verhaal; de cursus zelf had vervolgens echt geen niveau, zo irritant.

Dat heb ik vaak met artsen. Omdat je zelf het antwoord niet meer kan vinden ga je daar tenslotte met de moed der wanhoop heen, en dan zegt die (beginnende) arts: "maar vertel me wat ik dán voor je kan doen?" (nadat je de voorgestelde fysio niet ziet zitten).

Tja als ik dat had geweten had ik niet hoeven komen; want dan had ik "naar mezelf gekund". En ik ben echt niet duurder dan haar.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.