Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.


Ik wil bij je/jullie op visite, waarom zijn we niet welkom? Ik wil zo graag weten hoe je/jullie wonen...

Pas tegen het einde van de klus, als je je wat meer ontspant, vind je spontaan de methoden uit waarmee je het veel sneller en handiger had kunnen doen. Maar die inzichten verdwijnen in de vergetelheid, want je hebt die kennis niet meer nodig want de klus is klaar en komt niet meer terug..

rionyriony schreef op 20-07-2024 om 07:34:

[..]

Dat heb ik vaak met artsen. Omdat je zelf het antwoord niet meer kan vinden ga je daar tenslotte met de moed der wanhoop heen, en dan zegt die (beginnende) arts: "maar vertel me wat ik dán voor je kan doen?" (nadat je de voorgestelde fysio niet ziet zitten).

Tja als ik dat had geweten had ik niet hoeven komen; want dan had ik "naar mezelf gekund". En ik ben echt niet duurder dan haar.

Haha ja exact. Zo'n wat kan ik voor je doen? Daar ben ik benieuwd naar, vandaar dat ik jou consulteren, ik kom namelijk pas als ik door mijn eigen mogelijkheden heen ben.

Auwereel schreef op 20-07-2024 om 08:04:

Ik wil bij je/jullie op visite, waarom zijn we niet welkom? Ik wil zo graag weten hoe je/jullie wonen...

Ow Auwereel, je kind of iemand anders?

Bakblik schreef op 18-07-2024 om 14:26:

Buurvrouw, ik kan een heel eind met je mee. De dreumes laten kruipen op de grindtegels is zonde van zijn lange broek, helemaal mee eens. Nu heb je hem een korte broek aan getrokken en zit hij alleen maar te huilen. Misschien moet je even op zoek naar een andere oplossing om hem buiten te laten spelen. Een boxkleed buiten leggen waar hij op kan zitten/kruipen? Een fleece picknickkleed met zo'n geplastificeerde onderkant is ook een idee. Ja, het zou kunnen dat er dan gaatjes inkomen door die grindtegels maar dan is je kind wel buiten. Hem vanwege het gehuil weer naar binnen halen hoeft van mij niet, ik heb er geen last van. Nog een idee: Ga even bij de kringloopwinkels langs, daar is voor 50 cent vast een broek te vinden die hij past. Dat is dan zijn buitenspeelbroek! Volgend jaar haal je bij de kringloop weer een "nieuwe".
Hopen dat hij stopt met huilen en in zijn korte broek op die grindtegels "lief" gaat spelen gaat niet lukken denk ik. Je bent nu bezig met poging 4 en hij wil/doet het echt niet.

Hebben ze alleen maar tegels in de tuin? Geen gras? 

SuzyQFive schreef op 20-07-2024 om 10:19:

[..]

Hebben ze alleen maar tegels in de tuin? Geen gras?

Heel lang geleden(toen de vorige buren r nog wonen) was er een paar vierkante meter gras. Na diverse waarmee zomers, natte winters, natte zomers is er van het gras weinig over. Het onkruid staat hoger dan de rug van de kruipende peuter. Hij kan dus alleen op de tegels.  Volgens de buurvrouw wordt er gewerkt aan een pva.

Bakblik schreef op 20-07-2024 om 10:23:

[..]

Heel lang geleden(toen de vorige buren r nog wonen) was er een paar vierkante meter gras. Na diverse waarmee zomers, natte winters, natte zomers is er van het gras weinig over. Het onkruid staat hoger dan de rug van de kruipende peuter. Hij kan dus alleen op de tegels. Volgens de buurvrouw wordt er gewerkt aan een pva.

Mijn gras is ook drama 😂. 

Bakblik schreef op 20-07-2024 om 10:23:

[..]

Heel lang geleden(toen de vorige buren r nog wonen) was er een paar vierkante meter gras. Na diverse waarmee zomers, natte winters, natte zomers is er van het gras weinig over. Het onkruid staat hoger dan de rug van de kruipende peuter. Hij kan dus alleen op de tegels. Volgens de buurvrouw wordt er gewerkt aan een pva.

Wat jammer, ik zou god op mij blote knieën danken voor een paar vierkante meter buitenruimte om mijn kind te laten spelen.

SuzyQFive schreef op 20-07-2024 om 10:25:

[..]

Mijn gras is ook drama 😂.

Hier zou dreumes waarschijnlijk door kattenstront kruipen.  De katten van de buurvrouw gebruiken mijn gras als publieke schijtbak en mijn pergolapalen als krabpalen,  ze zitten helemaal vol splinters.  

Gelebloem schreef op 20-07-2024 om 09:57:

[..]

Ow Auwereel, je kind of iemand anders?

Ja en ik zal wel te ongeduldig zijn, maar na respectievelijk ruim een half jaar en bijna 2 maanden ben ik erg nieuwsgierig hoe ze erbij zitten en zou graag langskomen. Maar no way dat ik dat ik daarover bij mijn kinderen gaan zeuren, ze weten dat ik langs wil komen, dus ik wacht maar af.

Sodemieter op met al die nieuwsbrieven...! En leuk hoor zomer, en natuurlijk zijn mensen dan meer buiten en hebben deuren en ramen open (ik ook) maar kan iedereen niet ff zijn kop houden of op zijn minst met minder volume praten want het interesseert mij geen ene reet dat het buurmeisje de vaatwasser uit moet ruimen en de 'muzieksmaak' van de klussende buurman krijg ik sloopneigingen van... (zijn radio weliswaar...)

ik snap je, oud collega van mij. De kinderloze vrijgezelle  bejaarde dames die in zorg zijn pik je er direct uit. Dat was zo en dat is nog steeds zo. Sterkte.  

Auwereel schreef op 20-07-2024 om 10:32:

[..]

Ja en ik zal wel te ongeduldig zijn, maar na respectievelijk ruim een half jaar en bijna 2 maanden ben ik erg nieuwsgierig hoe ze erbij zitten en zou graag langskomen. Maar no way dat ik dat ik daarover bij mijn kinderen gaan zeuren, ze weten dat ik langs wil komen, dus ik wacht maar af.

Lijkt me lastig navigeren, ik begrijp heel goed dat je wil zien waar je kinderen wonen, zou ik ook hebben.

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

20-07-2024 om 11:55

Auwereel schreef op 20-07-2024 om 10:32:

[..]

Ja en ik zal wel te ongeduldig zijn, maar na respectievelijk ruim een half jaar en bijna 2 maanden ben ik erg nieuwsgierig hoe ze erbij zitten en zou graag langskomen. Maar no way dat ik dat ik daarover bij mijn kinderen gaan zeuren, ze weten dat ik langs wil komen, dus ik wacht maar af.

Ik vind je niet ongeduldig. Volgens mij is het vooral verdrietig.

Roos55 schreef op 20-07-2024 om 11:55:

[..]

Ik vind je niet ongeduldig. Volgens mij is het vooral verdrietig.

Ja dat vind ik ook Auwereel, en ik realiseer me dat het totale projectie is, maar ik had er veel voor overgehad om ouders te hebben die zoveel interesse en nieuwsgierigheid hebben naar het leven van hun kinderen. Het lijkt me ontzettend moeilijk om je de hele tijd zo in te moeten houden, het is heel natuurlijk om behoefte te hebben aan uitwisseling op dit soort gebieden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.