Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wakker, wie ook?

De zoveelste nacht en ik ben er een beetje klaar mee. En die mug die wel bijt, maar zich vervolgens heel goed kan verstoppen zou ik heel graag een kopje kleiner maken.
Nog meer mensen wakker?


Ik heb weer bijzonder slecht geslapen. Ik heb nekpijn en die vlamt vooral op als ik ga liggen. Rustig bewegen is geen probleem, zitten is al een wat grotere uitdaging, liggen is behoorlijk pijnlijk en als ik te lang lig, langer dan 10 minuten, vlamt het opeens op, de tranen springen dan in mijn ogen. De pijn blijft dan lang nazeuren nadat ik overeind gekomen ben.
Ik heb geen verstelbaar bed, maar herinnerde me vannacht dat ik nog een opklapbare steun heb van lang geleden, toen ik borstvoeding gaf. Die heb ik opgesnord en zo heb ik nog wat zittend kunnen slapen, wel gek gedroomd. Handig, dat dromen, heb ik vandaag tenminste het gevoel dat ik nog wat geslapen heb.
Na diverse nekoefeningen gaat het wel weer en voel ik vaag een doffe pijn totdat ik een verkeerde beweging maak.

Klinkt niet fijn Auwereel, sterkte!

Dank Lientje. De fysiotherapeut zei dat ik in eerste instantie meer last kon krijgen nadat hij mijn nek behandeld had, maar ik heb zo'n idee dat hij dit niet bedoeldde!

Auwereel schreef op 17-08-2024 om 10:53:

Dank Lientje. De fysiotherapeut zei dat ik in eerste instantie meer last kon krijgen nadat hij mijn nek behandeld had, maar ik heb zo'n idee dat hij dit niet bedoeldde!

Dat  zou wel of niet zo kunnen  zijn. Ik reageer  ook altijd heftiger dan een gemiddelde persoon op bepaalde behandelingen. Maar ja , het is weekend  dus even bellen  om na te vragen  of dit normaal  is , zal ook ff niet lukken helaas. 

Nou, dan geef ik lekker mijn fysiotherapeut de schuld tot maandag, dan maak ik me minder zorgen.
Het voelt nog stijf en pijnlijk, maar gelukkig lang niet zo erg als vannacht.

Wat een waardeloze nacht weer. Ik heb melatonine genomen in de hoop dan eindelijk eens door te kunnen  slapen.  Ben nog niet eerder zó vaak en lang wakker geweest.  Mega vervelend  want ik ben moe en momenteel  meerdere avonddiensten.

lientje69 schreef op 18-08-2024 om 08:38:

Wat een waardeloze nacht weer. Ik heb melatonine genomen in de hoop dan eindelijk eens door te kunnen slapen. Ben nog niet eerder zó vaak en lang wakker geweest. Mega vervelend want ik ben moe en momenteel meerdere avonddiensten.

Helaas het is weer volle maan.

Wat mij vaak helpt is twee uurtjes voor slapen gaan 1000 mg paracetamol nemen. Maar apotheek heeft me afgeraden om dit elke nacht te doen. Paracetamol is ook geen snoepje.

kerst schreef op 18-08-2024 om 22:36:

[..]

Helaas het is weer volle maan.

Wat mij vaak helpt is twee uurtjes voor slapen gaan 1000 mg paracetamol nemen. Maar apotheek heeft me afgeraden om dit elke nacht te doen. Paracetamol is ook geen snoepje.

Heb ik sowieso al. Elke dag.  En 40 mg codeïne.  Ivm chronische  pijn. Ik had ook amitryptilline, daar sliep  ik goed op. Maar daar ben ik mee gestopt  omdat afvallen niet lukte. Die medicatie  zette mijn stofwisseling  op slot. Verder gebruik ik ook nog cbd olie , valeriaan en shiepz. Tsja... ik weet echt niet meer wat ik verder nog uit moet proberen  om te slapen. Een goede nachtrust  dan. Gelukkig  slaap ik  met al deze lapmiddeltjes wel. Maar om 4/8 keer per nacht wakker nu goed te noemen...., je rust gewoon  niet goed uit.

iemand mijn slaap gezien...... morgen belangrijk gesprek en zie er tegen op. Daardoor wil mijn slaap ook niet komen 

Hopelijk  is  slapen toch nog gelukt rooiekater.  En succes  met je gesprek!

Hier weer erg vroeg  wakker  en bekaf. Kon niet meer  slapen helaas  dus er maar uitgegaan.  Inmiddels  al gedoucht, huis op geruimd en ga zo maar ff wandelend naar de dierenwinkel.  Het waait hier wel erg hard maar misschien  word ik daar wat minder duf van.

Ik kan niet goed slapen deze nacht. Het was wel een leuke dag maar ik heb weer opvliegers,

rooiekater schreef op 22-08-2024 om 23:17:

iemand mijn slaap gezien...... morgen belangrijk gesprek en zie er tegen op. Daardoor wil mijn slaap ook niet komen

Hopelijk is je gesprek goed gegaan en heb je deze nacht wat beter geslapen. 

@watertoren hopelijk kun je nog wat rust pakken. Vervelend die opvliegers lijkt me. 

Op zich goed geslapen maar te vroeg wakker. Ben nu verkouden. Snotterig

duizel schreef op 24-08-2024 om 06:23:

[..]

Hopelijk is je gesprek goed gegaan en heb je deze nacht wat beter geslapen.

@watertoren hopelijk kun je nog wat rust pakken. Vervelend die opvliegers lijkt me.

Op zich goed geslapen maar te vroeg wakker. Ben nu verkouden. Snotterig

Hier ook weer vroeg  wakker.  Nog geprobeerd  nogmaals  te gaan slapen  maar lukte niet meer. Kreeg ook nog weer een spontane bloedneus. Vierde keer al in 2 maanden. Heel irritant.  Heb ik anders nooit.

meld zich  duidelijk een terugval van mijn burnout en te veel prikkels. 

Om 6 uur wakker geworden met nekpijn, ondanks dat ik sliep met het goede kussen in het goede bed.  Gisteren sliep ik wel goed, wat is nou de oorzaak?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.