Huiskamer
Friezinnetje
21-12-2024 om 18:22
Beterlaat2021! schreef op 21-12-2024 om 18:19:
Omdat mensen zich op laten jagen!
Dat idd. En ik blijf het ook raar vinden dat supermarkten beide kerstdagen open zijn. Ik woon in een klein dorp, met supermarkt maar beide dagen open van 9.00 -18.00 uur. Waarom?
Herfstappeltaart
21-12-2024 om 18:39
Beterlaat2021! schreef op 21-12-2024 om 17:14:
Vanmorgen in Hart van Nederland werd gemeld dat het zo druk zou worden in de winkels vanwege de a.s. Kerstdagen.
Wát een gezeur, er zijn nog 4 winkeldagen vóór Kerst en zelfs mét Kerst zijn er nog supermarkten open.
Geen paniek maken!
Nou inderdaad zeg. Dat gedoe altijd. Vorig jaar was de AH hier heel de kerst open.
Herfstappeltaart
21-12-2024 om 18:40
Friezinnetje schreef op 21-12-2024 om 18:22:
[..]
Dat idd. En ik blijf het ook raar vinden dat supermarkten beide kerstdagen open zijn. Ik woon in een klein dorp, met supermarkt maar beide dagen open van 9.00 -18.00 uur. Waarom?
Voor het laatste vergeten sprietje bieslook wat persé in het gerecht moet 🙄
Friezinnetje
21-12-2024 om 18:44
Herfstappeltaart schreef op 21-12-2024 om 18:40:
[..]
Voor het laatste vergeten sprietje bieslook wat persé in het gerecht moet 🙄
Ja, pcies volgens recept moeten koken en niet creatief zijn voor een kleine aanpassing
Koettie
21-12-2024 om 18:59
Friezinnetje schreef op 21-12-2024 om 18:22:
[..]
Toch handig. Ik bedenk pas dag van te voren of dag zelf wat ik nodig hebt qua boodschappen. Ben niet zo'n vooruit planner met zulke dingen.
Friezinnetje
21-12-2024 om 19:19
Koettie schreef op 21-12-2024 om 18:59:
[..]
Toch handig. Ik bedenk pas dag van te voren of dag zelf wat ik nodig hebt qua boodschappen. Ben niet zo'n vooruit planner met zulke dingen.
de supermarkteigenaar vindt het hier iig erg lastig. Je weet nooit wanneer je wat op voorraad moet hebben. Het is niet zo dat er meer omzet is, want je koopt maar 1 keer je kerstmaaltijd. Dus moet het in dit weekend al op voorraad zijn? Moet dat maandag of dinsdag zijn of toch nog de woensdag? Het kost heel veel maar levert dus niets meer op.
Koettie
21-12-2024 om 19:36
Friezinnetje schreef op 21-12-2024 om 19:19:
[..]
de supermarkteigenaar vindt het hier iig erg lastig. Je weet nooit wanneer je wat op voorraad moet hebben. Het is niet zo dat er meer omzet is, want je koopt maar 1 keer je kerstmaaltijd. Dus moet het in dit weekend al op voorraad zijn? Moet dat maandag of dinsdag zijn of toch nog de woensdag? Het kost heel veel maar levert dus niets meer op.
Dat is toch op elke dag zo? En ze hoeven van min niet open hoor. Maar dan baal ik, heb wel eens tweede kerstdag (of vroeger de zondag) tosti gegeten omdat ik vergeten was/geen tijd had om op tijd boodschappen t doen
Yumi
21-12-2024 om 19:38
stokstaart schreef op 21-12-2024 om 08:09:
[..]
Mijn lief had ze ook. Haar oogarts had haar opgedragen elke dag een warm oogmasker te doen en dan de oogleden boven en onder te masseren. Na een maand of wat heeft hij ze uitgeknepen met een pincet en recent heeft hij dat nog een keer gedaan. Ondertussen idd druppels.
nu is ze zover dat ze nog maar een a twee keer per week dat warme masker moet doen en over 3 maanden nogmaals terug. Gelukkig is het goed verbeterd.
Fijn dat het voor haar wel werkt. Ben vanaf mei 2021 onder behandeling van de oogarts, we zijn samen tot de conclusie gekomen dat het voor mij niet werkt. Ik heb 2 jaar elke dag oogpads gebruikt het werkt niet. Wou dat het wel zo was, omdat operatief een verstopte meibomklier verwijderen echt akelig is....
Yumi
21-12-2024 om 19:41
Chantal2022 schreef op 20-12-2024 om 23:12:
[..]
Is dat in Groningen soms? Ik heb op een pakje daar vandaan enorm lang moeten wachten omdat het gewoon dagenlang niet verder verwerkt werd. Terwijl brievenbus post uit Friesland al de volgende dag in A'dam is
Nee, niet in Groningen. Het ligt vanaf maandag op het postnl punt waar het is afgegeven. De verzender moet postnl vragen te onderzoeken waarom het daar blijft liggen.
Friezinnetje
21-12-2024 om 19:50
Koettie schreef op 21-12-2024 om 19:36:
[..]
Dat is toch op elke dag zo? En ze hoeven van min niet open hoor. Maar dan baal ik, heb wel eens tweede kerstdag (of vroeger de zondag) tosti gegeten omdat ik vergeten was/geen tijd had om op tijd boodschappen t doen
nou met kerst wordt er wel veel meer eten gekocht dan in een gewoon weekend.
Yumi
21-12-2024 om 19:53
Miekje6 schreef op 20-12-2024 om 23:49:
[..]
Dat heb ik ook gelezen, maar ik lees ook onderstaande: (jouw link gaat niet over kapotte dingen).
wat doe ik als mijn product of pakket beschadigd is bezorgd?
Zie je bij het openmaken dat jouw product is beschadigd? Neem dan contact op met de HEMA klantenservice. We vragen om foto’s van het pakket en de schade.
https://www.hema.nl/klantenservice/bezorgen-en-afhalen
Het product is dusdanig kapot dat het echt te gek is dat ik het weer moet terug sturen. En dat terwijl verzending duurder is voor de hema dan t product op zichzelf.
Ook de chatbot zei trouwens dat ik moest mailen, dus ik verzin het allemaal niet ofzo..
Als het stuk is, dan moet je inderdaad foto's sturen of je brengt het terug naar de dichtstbijzijnde winkel. Heb je foto's gestuurd en nog geen bericht, dan zou ik even bellen, 020 224 2424
Terugsturen is soms inderdaad duurder, maar het hangt af van de leverancier of die het product wel of niet retour wil... dat is niet aan de Hema.
Overigens ik zeg niet dat je het verzint, maar zelf heb ik nog nooit problemen gehad bij de Hema die ze niet hebben opgelost. Hoop dat ze je snel kunnen helpen, succes!
Yumi
21-12-2024 om 19:57
Bailey26 schreef op 21-12-2024 om 12:23:
Man en ik zijn de zomervakantie aan het uitzoeken voor volgend jaar. Iedere keer als we wat hebben gevonden waarvan wij denken dat is wel wat checken we zoover even. En dan zijn de reviews weer slecht.
Ook al zijn alle reviews van de afgelopen zomer geweldig, dan hoeft dat niets te zeggen over de zomer van 2025. Overname, ander personeel, beleid en je krijgt een hele andere situatie... Zelfde met een restaurant met een hele goed keuken, kok weg... en je moet maar afwachten wat je krijgt.
stokstaart
21-12-2024 om 20:23
Yumi schreef op 21-12-2024 om 19:38:
[..]
Fijn dat het voor haar wel werkt. Ben vanaf mei 2021 onder behandeling van de oogarts, we zijn samen tot de conclusie gekomen dat het voor mij niet werkt. Ik heb 2 jaar elke dag oogpads gebruikt het werkt niet. Wou dat het wel zo was, omdat operatief een verstopte meibomklier verwijderen echt akelig is....
Aah oké! Wat naar dat het niet heeft gewerkt voor je. Ik wist niet dat je dit al had gedaan, lief had eerst pannenkoeken aan oogartsen, vandaar dat ik het schreef. Het heeft bijna een jaar geduurd voor een optometrist de juiste diagnose had. Niet eens dus een van de vele pannenkoeken die ze tot dan had gezien.
Yumi
21-12-2024 om 20:36
stokstaart schreef op 21-12-2024 om 20:23:
[..]
Aah oké! Wat naar dat het niet heeft gewerkt voor je. Ik wist niet dat je dit al had gedaan, lief had eerst pannenkoeken aan oogartsen, vandaar dat ik het schreef. Het heeft bijna een jaar geduurd voor een optometrist de juiste diagnose had. Niet eens dus een van de vele pannenkoeken die ze tot dan had gezien.
Snap ik wel hoor, het is een advies dat iedere oogarts geeft. Ik had oogmaskers die je kon klikken en dan bleven ze lang warm, makkelijker dan steeds een doek nat maken
POSIFORLID®-oogmasker - Posiforlid